Gå till innehåll

NLT - Trn, folda JJ på button, mitten av trn?

Recommended Posts

Postad

Sitter i en liveturnering. 8 personer vid bordet. 2 st bord kvar.

Blindsen har vid detta läge gått upp till 200-400.

Följande scenario inträffar:

JAG: 2200

BB: 700

UTG+1: 3500

--------------

SB lägger: 200

BB lägger: 400

UTG: fold

UTG+1: raise 800

UTG+2: fold

UTG+3: fold

UTG+4: fold

JAG (Button): J :club: J :diamond: raise all-in 2200

SB: fold

BB: call all-in 500 (totalt sina 700)

*Jag vet att UTG+1 spelar aggresivt och har inte alltid de händer som han representerar med sina höjningar. Därför trycker jag all-in här, men väntar mig inte att jag ska få syn av BB. Efter ca 2 minuters betänketid, och efter att UTG+1 har visat sina kort för alla vid bordet inklusie mig och BB så synar han.*

UTG+1: call 1400

Main-pot: 2300

Sidepot: 3000

Korten läggs upp enligt följande:

JAG (som sagt): J :club: J :diamond:

BB: A :club: A :spade: (Ups tänker jag här)

UTG+1: A :diamond: Q :heart:

*Här tänker jag: jag förlorar mot BB men borde vinna mot UTG+1 efterson 2 av hans outs är borta i och med BB's AA. Om jag vinner mot UTG+1 men förlorar mog BB så har jag ände gått plus med 800.*

Floppen kommer:

6 :diamond: 2 :club: 9 :diamond:

Turn:

5 :diamond:

River:

T :diamond:

*Jahopp, det var det det. Varken jag eller BB var så nöjda med det. Anser ni att jag gjorde fel som gick all-in där eller skulle jag väntat på bättre händer? Om inte UTG+1 hade synat så hade jag dragit ut BB, och det hade varit lika illa det, iof, men ändå. Hade BB i potten att göra? Han offrade ganska mycket av sin stack för att syna. Jag kände även att blindsen skulle ha ätit upp mig annars, och spelet var väldigt löst på bordet. Jaja, kommentera gärna.*

Postad

Hade BB i potten att göra?

JA!

(med AA vill man helst få in hela motståndarens stack preflop)

Antar att du inte menade BB utan UTG+1 i frågan innan..

AQo är väl ingen hand som jag synar en stor stacks allin med så många spelare på bordet. Tycker att UTG+1 verkligen övervärderar den handens styrka. Han måste ju fatta att han med stor sannolikhet är uppe mot ett par (i bästa fall en coinflip) eller ännu värre AK, AA, KK eller QQ.

Postad

BB "måste" ju syna så det säger ju ingenting när han synar och Utg+1 tyckte väl att han var pottcommited och hoppades på en coinflip emot dig och att BB synade för att han var tvungen...inte så mycket att säga, håller med Nusseman att alla spelade rätt i det här fallet.

Postad

UTG+1 synade pga väldigt fina pottodds.

1400 för att vinna 5300, det räcker med 27% vinstchans på hela potten för att gå + på den synen. Eftersom han ibland när han torskar huvudpotten tar sidopotten räcker det antagligen med runt 20-25% för att synen ska vara bra.

Postad

Tack för svaren!

Jo, det är klart jag menar UTG+1 istället för BB, i mitt första mess.

Appropå att UTG+1 visade handen för oss samtliga. Vissa av oss tyckte precis samma sak, (att handen borde räknas som död när man "flashar" den för samtliga vid bordet), men han var ihärdig och lyckades styra upp en regelrätt syn. Jag måste säga att jag inte var helt nöjd då. ;)

Jaja, bra att höra lite synpunkter iaf.

Tack!