Gå till innehåll

Heltok - tar MC-kort, FLT 10/20


heltok

Recommended Posts

partypointsen kom idag, och jag var över 100k poäng. så genast shoppade jag en sådan här:

 

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/home-cinema-systems/354391/details

 

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=30279

 

99500 poäng. bra mycket högre EV än ipods och grejjer. behöver ändå nytt ljud. och samla till något annat orkar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Använd en handkonverterare :P

 

får bara

 

"This is not a recognized hand history format."

Lirar inte du på Party? Du måste kopiera in hela HHn

 

fel3mx.th.jpg

 

alltså, ingen komplett hand, bara lite bajs i början...

Jag brukar också ha problem att konvertera händerna jag begär få mailade, testa med en hand från PT eller ta en direkt från bordets HH-titta-funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räknade ut hur mycket jag rejkar...

 

$0.35/hand

 

spelar jag 3000händer en dag blir det.....

 

$1000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

WOOT!

 

sjuka summor ju. får fan hoppas worldpx fixar till sig så man kan dumpa ocker-party. helt sjukt situation vi pokerspelare har idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skruva upp disciplinen nu. Ta det lugnt med raisarna från sb när det är fler än bb kvar. Din höjningsrange verkar vara lite väl stor här? Sen måste du kunna ta en donk+fold på river alt. check+call. Donk+syn när du blir höjd är nog det sämsta i många lägen. Så många riverbluffraisar kan du inte stött på iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skruva upp disciplinen nu. Ta det lugnt med raisarna från sb när det är fler än bb kvar. Din höjningsrange verkar vara lite väl stor här? Sen måste du kunna ta en donk+fold på river alt. check+call. Donk+syn när du blir höjd är nog det sämsta i många lägen. Så många riverbluffraisar kan du inte stött på iaf?

 

tackar för visa ord.

 

jag synar ner lite för hårdt vet jag. antagligen är river min största läcka just nu. därför ska jag ta itu med riverspel nu. ska läsa igenom ciaffones och sklanskys bud om river idag. och se om lite stoxtraderfilmer. så ta något mellanting av lösa sklansky, weaka ciaffones och stoxtraders hårda laydowns.

 

måste bli mer disciplinerad. sitter och leker vid borden nu, plussade $2k i morse på 10/20 så jag gick upp till 15/30. plussade där också i men i bakgrunden förvann nästan $1k på 10/20, var antagligen en och annan fiskig syn jag inte tänkte på. aja, plus en hel del idag också iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja vad säger man... tack för kaffet...

 

hur kan man inte vinna på 10/20?

 

smokebet420 posts small blind (5)

heltok posts big blind (10)

** Dealing down cards **

Dealt to heltok [ Qd, Ks ]

J15D14H20 calls (10)

julie050674 calls (10)

teitoku folds.

DbLuckyJulie folds.

smokebet420 calls (5)

heltok raises (10) to 20

J15D14H20 calls (10)

julie050674 calls (10)

smokebet420 calls (10)

** Dealing Flop ** : [ As, 6s, 5s ]

smokebet420 bets (10)

heltok calls (10)

J15D14H20 folds.

julie050674 raises (20) to 20

smokebet420 calls (10)

heltok calls (10)

** Dealing Turn ** : [ Ts ]

smokebet420 bets (20)

heltok calls (20)

julie050674 raises (40) to 40

smokebet420 folds.

heltok raises (40) to 60

julie050674 raises (40) to 80

heltok calls (20)

** Dealing River ** : [ Kc ]

heltok bets (20)

julie050674 raises (40) to 40

heltok raises (40) to 60

julie050674 raises (40) to 80

heltok calls (20)

** Summary **

Main Pot: $477 | Rake: $3

Board: [ As 6s 5s Ts Kc ]

 

teitoku balance $940.42, didn't bet (folded)

DbLuckyJulie balance $765.83, didn't bet (folded)

smokebet420 balance $405, lost $60 (folded)

heltok balance $1165, bet $200, collected $477, net +$277 [ Qd Ks ] [ a flush, ace high with king kicker -- As,Ks,Ts,6s,5s ]

J15D14H20 balance $1385.50, lost $20 (folded)

julie050674 balance $144.25, lost $200 [ 8s 3h ] [ a flush, ace high -- As,Ts,8s,6s,5s ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var tanken med turnhöjningen?

 

Känns ju inte som han viker så stor del av sin trebets-HD här när han får bättre än 3:1 på att syna ned.

 

En free showdown raise. Jag skulle spela 66, KQ, alla 7:or på samma vis och han får gärna folda sina 6 outs med AQ-AT och möjligtvis en bättre hand en bråkdel av gångerna (ok, den är liten, men den behöver inte vara särskilt stor). Jag betalar exakt samma summa som om jag bara hade synat ner.

 

Enda nackdelen är om han är så aggressiv att han 3-bettar med en sämre hand (lägre pp t.ex.), men det är knappast troligt.

 

Edit: mot mer "galna" motståndare (LAGs) föredrar jag en enkel nedsyning bara. Heltok är inte galen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

 

Känner du igen den här? (från idag) http://www.pokerhand.org/?379040 :)

 

Kanske ska ta och starta en dagbok själv och diskutera lite händer här. Vi spelar ofta på samma limits, så vi kan kanske ha lite utbyte.

 

haha, den handen minns jag mycket väl. min mentor var här och vi lirade kanske 1000händer 10/20 och lite 15/30 och 5/10. just denna handen sa jag folda. men han sa syna ner. min kommentar när han gick var "idag lärde jag mig att syna ned med mina mellanpar". haha, var det mot dig alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

 

Känner du igen den här? (från idag) http://www.pokerhand.org/?379040 :)

 

Kanske ska ta och starta en dagbok själv och diskutera lite händer här. Vi spelar ofta på samma limits, så vi kan kanske ha lite utbyte.

 

haha, den handen minns jag mycket väl. min mentor var här och vi lirade kanske 1000händer 10/20 och lite 15/30 och 5/10. just denna handen sa jag folda. men han sa syna ner. min kommentar när han gick var "idag lärde jag mig att syna ned med mina mellanpar". haha, var det mot dig alltså :)

 

Haha, gick nästan vägen alltså! :D

 

Vad har du för notes på mig då, heltok? Överaggressiv? Pucko? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågade vår kära stox om hur jag ska gå upp från 10/20 till 30/60 som är det jag strävar efter nu.

 

bankroll management and risk tolerance a lot of times are personal decisions for people. I can't advise you onw where/when to move up but I can give some general advice:

 

1. Make sure you do not have ANY problems with tilt when you move up a level. It is easy to tilt when the dollar amounts get bigger, so if you see any of this move back down and regroup!

 

2. practice good game and table selection and scout the higher limits and maybe move up when you see good tables.

 

3. 300BB is probably the minimum needed for a level, 500 is better.

 

4. If you are able to honestly asses your ability and feel you can beat a level, moving up TOO slowly can be expensive.

 

Up to 30/60 the games can be soft if you practice good game selection, but on average as you move up you will simply see more good players and the players overall will play more correctly - less hands and more aggressive.

 

1. ja, det har jag problem med, hatar att torska pengar. får jobba på det. även om jag nu är MYCKET bättre än jag var innan och det nu kan gå flera timmar utan att jag kolla rhur det har gått.

 

2. hhsmithey för lite fler nivåer kanske jag skulle beställa. aja, blir nog primärt 10/20 i juni. så börjar jag prenumerera på 15/30 i juli och skottar bara lite där på känn.

 

3. 500BB får det bli. har det på 10/20, men inte riktigt på 15/30. får fixa det i juni.

 

4. honestly, nja. men vid första anblick på nivåerna hittar jag många med riktigt kassa stats som jag på pappret borde ha edge emot. hjort sa något om att göra sin läxa på lägre nivåer, hoppas jag har gjort det, men får repetera lite tror jag. lugna ner mig lite....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

 

Känner du igen den här? (från idag) http://www.pokerhand.org/?379040 :)

 

Kanske ska ta och starta en dagbok själv och diskutera lite händer här. Vi spelar ofta på samma limits, så vi kan kanske ha lite utbyte.

 

haha, den handen minns jag mycket väl. min mentor var här och vi lirade kanske 1000händer 10/20 och lite 15/30 och 5/10. just denna handen sa jag folda. men han sa syna ner. min kommentar när han gick var "idag lärde jag mig att syna ned med mina mellanpar". haha, var det mot dig alltså :)

 

Haha, gick nästan vägen alltså! :D

 

Vad har du för notes på mig då, heltok? Överaggressiv? Pucko? :)

 

minns ej. vad nickar du? den enda bilden jag får upp i hjärnan sitter du uppe till vänster i mitt mittenfönster på vänstersidan och jag ser minst 2röda siffror men även lite gröna siffror. bordet var rätt LAG i snitt. har för mig att den ena röda var aggfaktor och den andra var attempt to steal blind. har också för mig att du var lös, typ VPIP 35. vill minnas att du någon annan hand hade attackerat så kanske hade lite känslan att du var lite LAG postflop.

 

men som sagt, det är bara ett svagt minne över en 2h session med 6bord igång. kan blanda ihop det med massa annat. mitt minne är söndersupit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågade vår kära stox om hur jag ska gå upp från 10/20 till 30/60 som är det jag strävar efter nu.

 

bankroll management and risk tolerance a lot of times are personal decisions for people. I can't advise you onw where/when to move up but I can give some general advice:

 

1. Make sure you do not have ANY problems with tilt when you move up a level. It is easy to tilt when the dollar amounts get bigger, so if you see any of this move back down and regroup!

 

2. practice good game and table selection and scout the higher limits and maybe move up when you see good tables.

 

3. 300BB is probably the minimum needed for a level, 500 is better.

 

4. If you are able to honestly asses your ability and feel you can beat a level, moving up TOO slowly can be expensive.

 

Up to 30/60 the games can be soft if you practice good game selection, but on average as you move up you will simply see more good players and the players overall will play more correctly - less hands and more aggressive.

 

1. ja, det har jag problem med, hatar att torska pengar. får jobba på det. även om jag nu är MYCKET bättre än jag var innan och det nu kan gå flera timmar utan att jag kolla rhur det har gått.

 

2. hhsmithey för lite fler nivåer kanske jag skulle beställa. aja, blir nog primärt 10/20 i juni. så börjar jag prenumerera på 15/30 i juli och skottar bara lite där på känn.

 

3. 500BB får det bli. har det på 10/20, men inte riktigt på 15/30. får fixa det i juni.

 

4. honestly, nja. men vid första anblick på nivåerna hittar jag många med riktigt kassa stats som jag på pappret borde ha edge emot. hjort sa något om att göra sin läxa på lägre nivåer, hoppas jag har gjort det,

men får repetera lite tror jag. lugna ner mig lite....

 

Bra svar där. Försöker själv ta mig upp till 10/20 efter att ha krossat 5/10 ett tag, men har gått tillbaka direkt då det har gått dåligt över några hundra händer. Jag är en riktig fegis när det gäller att gå upp i nivå, trots att jag är kopiöst "över-bankrullad". Blir nog ett nytt test nu efter en skön $800-vinst över 250 händer på 10/20 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

 

Känner du igen den här? (från idag) http://www.pokerhand.org/?379040 :)

 

Kanske ska ta och starta en dagbok själv och diskutera lite händer här. Vi spelar ofta på samma limits, så vi kan kanske ha lite utbyte.

 

haha, den handen minns jag mycket väl. min mentor var här och vi lirade kanske 1000händer 10/20 och lite 15/30 och 5/10. just denna handen sa jag folda. men han sa syna ner. min kommentar när han gick var "idag lärde jag mig att syna ned med mina mellanpar". haha, var det mot dig alltså :)

 

Haha, gick nästan vägen alltså! :D

 

Vad har du för notes på mig då, heltok? Överaggressiv? Pucko? :)

 

minns ej. vad nickar du? den enda bilden jag får upp i hjärnan sitter du uppe till vänster i mitt mittenfönster på vänstersidan och jag ser minst 2röda siffror men även lite gröna siffror. bordet var rätt LAG i snitt. har för mig att den ena röda var aggfaktor och den andra var attempt to steal blind. har också för mig att du var lös, typ VPIP 35. vill minnas att du någon annan hand hade attackerat så kanske hade lite känslan att du var lite LAG postflop.

 

men som sagt, det är bara ett svagt minne över en 2h session med 6bord igång. kan blanda ihop det med massa annat. mitt minne är söndersupit.

 

Nja, jag är väl 28/19/3 eller nåt sånt. Nicket har jag skickat i pm. Vad har du själv för stats? Har dig som 28/22/2.25 över 500 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok!

 

Känner du igen den här? (från idag) http://www.pokerhand.org/?379040 :)

 

Kanske ska ta och starta en dagbok själv och diskutera lite händer här. Vi spelar ofta på samma limits, så vi kan kanske ha lite utbyte.

 

haha, den handen minns jag mycket väl. min mentor var här och vi lirade kanske 1000händer 10/20 och lite 15/30 och 5/10. just denna handen sa jag folda. men han sa syna ner. min kommentar när han gick var "idag lärde jag mig att syna ned med mina mellanpar". haha, var det mot dig alltså :)

 

Haha, gick nästan vägen alltså! :D

 

Vad har du för notes på mig då, heltok? Överaggressiv? Pucko? :)

 

minns ej. vad nickar du? den enda bilden jag får upp i hjärnan sitter du uppe till vänster i mitt mittenfönster på vänstersidan och jag ser minst 2röda siffror men även lite gröna siffror. bordet var rätt LAG i snitt. har för mig att den ena röda var aggfaktor och den andra var attempt to steal blind. har också för mig att du var lös, typ VPIP 35. vill minnas att du någon annan hand hade attackerat så kanske hade lite känslan att du var lite LAG postflop.

 

men som sagt, det är bara ett svagt minne över en 2h session med 6bord igång. kan blanda ihop det med massa annat. mitt minne är söndersupit.

 

Nja, jag är väl 28/19/3 eller nåt sånt. Nicket har jag skickat i pm. Vad har du själv för stats? Har dig som 28/22/2.25 över 500 händer.

 

tror dina stats stämmer rätt bra med hur jag spelar. vi spelar antagligen rätt lika bara att jag synar ner liter mer post och raisar lite mer preflop. nog bara jag som mindes fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda nackdelen är om han är så aggressiv att han 3-bettar med en sämre hand (lägre pp t.ex.), men det är knappast troligt.

Han skulle ju iofs kunna beta ut på rivern för att ta värde av en free-showdown raise. Iaf om han är någorlunda säker på att du inte bluffraisar rivern.

 

Mot AT-AQ så är det väl bättre att få ett stort bet till på rivern än att få dem att folda sex-outaren. Inte så säker på hur det blir om han inte är villig att lägga in ett bet med dem på rivern oträffat och om du är villig att lägga in ett bet på rivern när han träffar (vid esset borde du ju i vart fall slippa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens resultat:

 

2000händer spelade:

200 på 5/10, +$150

1600 på 10/20, +$300

200 på 15/30, -$300

 

ca $700 i rake. :)

 

känns bra faktiskt. ska pumpa in händer i juni. nya målet är "ingen 5/10 i juli".

 

snabbt tips på vad jag ska ge min far i födelsdagspresent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...