Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
ptrick.com verkar vara död (sidan när man tankar tiltblocker: http://www.ptrick.com/downloads/tiltblocker.zip), kan du skicka upp det nånstans tro?

Jag behöver verkligen detta, sitter och glor på mina stacks HELA tiden när jag inte spelar en hand och räknar på hur det har gått.

sista inlägget:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=2361595&page=0&fpart=all&vc=1

säger:

http://apps.evot.net/downloads/tiltblocker2.zip

• Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Heh, såg länken där precis efter att jag frågade. Tack iaf :)

Är det bara för mig som det mer eller mindre inte funkar? Tiltblocker sätter sig själv som förgrundsfönstret hela tiden, så om jag t ex har det igång och försöker surfa så måste jag klicka i fönstret varje sekund för att kunna scrolla, skriva osv.

Behöver jag nämna att det blir sjukt irriterande och inte direkt motverkar tilt? :/

Postad
Heh, såg länken där precis efter att jag frågade. Tack iaf :)

Är det bara för mig som det mer eller mindre inte funkar? Tiltblocker sätter sig själv som förgrundsfönstret hela tiden, så om jag t ex har det igång och försöker surfa så måste jag klicka i fönstret varje sekund för att kunna scrolla, skriva osv.

Behöver jag nämna att det blir sjukt irriterande och inte direkt motverkar tilt? :/

det lägger sig jämt överst. så ja surf och irc blir lidande. men sådant är EV- ändå så det är lika bra att man får lite negativ stimulans varje gång man vill göra det.

Postad

satan vilka tomtar som spelar alltså...

+$1000 idag... swings upp och hela tiden...

jag börjar nästan bli callingstation mot fiskarna.... erkänn att denna synen är hård!

Dealt to heltok [ Ac, Qc ]

winalitle1 raises (10) to 10

PokarPhukar folds.

sweetsun777 folds.

HunkyFrannie folds.

neveralex folds.

heltok raises (10) to 15

winalitle1 raises (10) to 20

heltok calls (5)

** Dealing Flop ** : [ Js, Kd, 8c ]

heltok bets (5)

winalitle1 raises (10) to 10

heltok calls (5)

** Dealing Turn ** : [ Kh ]

heltok checks.

winalitle1 bets (10)

heltok calls (10)

** Dealing River ** : [ 6s ]

heltok checks.

winalitle1 bets (10)

heltok calls (10)

** Summary **

Main Pot: $99 | Rake: $3

Board: [ Js Kd 8c Kh 6s ]

neveralex balance $65.50, lost $2 (folded)

heltok balance $504.50, bet $50, collected $99, net +$49 [ Ac Qc ] [ a pair of kings

with ace kicker -- Ac,Kd,Kh,Qc,JsAc(kicker card) ]

winalitle1 balance $130.50, lost $50 [ 4c 9c ] [ a pair of kings -- Kd,Kh,Js,9c,8c

Postad

jag äger sönder mina bord. och blir utdragen. har pendlat mellan -$1000 och -$300 idag...

typiska händer:

Dealt to heltok [ Js, Qs ]

DoOverDad folds.

zweerzzz raises (10) to 10

heltok raises (15) to 15

pantherpak folds.

solnce66 calls (7.35)

solnce66 is all-In.

zweerzzz calls (5)

Creating Main Pot with $37.55 with solnce66

** Dealing Flop ** : [ 3s, 2d, Ts ]

zweerzzz bets (5)

heltok raises (10) to 10

zweerzzz raises (10) to 15

heltok raises (10) to 20

zweerzzz calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

zweerzzz checks.

heltok checks.

** Dealing River ** : [ Jc ]

zweerzzz bets (10)

heltok raises (20) to 20

zweerzzz calls (10)

** Summary **

Main Pot: $37.55 | Side Pot 1: $84.80 | Rake: $2

Board: [ 3s 2d Ts 3h Jc ]

heltok balance $305.35, bet $55, collected $122.35, net +$67.35 [ Js Qs ] [ two

pairs, jacks and threes -- Qs,Js,Jc,3s,3h ]

pantherpak balance $348.67, lost $2 (folded)

solnce66 balance $0, lost $12.35 [ 5s Ac ] [ a pair of threes -- Ac,Jc,Ts,3s,3h ]

DoOverDad balance $208.50, didn't bet (folded)

zweerzzz balance $249, lost $55 [ Ad Tc ] [ two pairs, tens and threes --

Ad,Tc,Ts,3s,3h ]

bestkiller balance $56.89, sits out

Dealt to heltok [ Kc, Js ]

Ejler calls (5)

zweerzzz calls (5)

bestkiller folds.

heltok raises (10) to 10

pantherpak folds.

BadBoyCK folds.

Ejler calls (5)

zweerzzz calls (5)

** Dealing Flop ** : [ 7c, Kd, 5d ]

Ejler bets (5)

zweerzzz folds.

heltok raises (10) to 10

Ejler calls (5)

** Dealing Turn ** : [ Jh ]

Ejler checks.

heltok bets (10)

Ejler calls (10)

** Dealing River ** : [ 3c ]

Ejler checks.

heltok bets (10)

Ejler raises (20) to 20

heltok raises (20) to 30

Ejler raises (20) to 40

heltok calls (10)

** Summary **

Main Pot: $154 | Rake: $3

Board: [ 7c Kd 5d Jh 3c ]

heltok balance $255.35, lost $70 [ Kc Js ] [ two pairs, kings and jacks --

Kc,Kd,Js,Jh,7c ]

pantherpak balance $306.67, lost $2 (folded)

BadBoyCK balance $245, lost $5 (folded)

Ejler balance $357, bet $70, collected $154, net +$84 [ 4s 6s ] [ a straight, three

to seven -- 7c,6s,5d,4s,3c ]

zweerzzz balance $236, lost $10 (folded)

bestkiller balance $243.89, didn't bet (folded)

Postad
Riverraisen på sista när han kör en c/r vetefan om jag gillar. Annars är det ju bara att fortsätta dominera.

håller med... men han var fisk och jag var tiltad så jag gjorde en miss...

Postad

började dagen med -$1300. var riktigt grinig över alla badbeats. rullen börjar krympa också så jag tänkte en sista gång 5/10 sedan blir det 3/6.

vad händer? på 200händer drar jag in nästan $1200.

är fortfarande $1000 back från min förra peak. men nu har jag självförtroende igen. blir bara 5/10 hela maj!

har klonkat någon SNG och en FLT-SNG också(som jag hamnade på av misstag). trist värre med FLT-SNG. väntar med spänning på nya party-VIP-bonusen. har dragit in runt 2k poäng/dag nu senaste veckan och rejkat runt $400/dag. så tror den kan bli riktigt stor denna gången. sjuk rake förresten. aja, får lida nu, förr eller senare lär raken falla. slår ett slag till för world px! kan inte alla spela någon hand där varje dag i sympati? snart får vi upp volym på siten! då faller raken på alla andra siter.

0605277fe.th.jpg

Postad

spela roll. med 100% RB så gör det inget om alla är från 2+2. ,

jag lirade 5/10 FR och 2/4. tyckte båda nivåerna var lösa och weaka. samma typ av spelare som på party.

5/10 FR på party har för övrigt blivit väldigt hajrik på sistone. satte mig på 8bord igår, 4 av borden hade avg vpip på 15 och pfr på 11. några bord var det typ 9haj(15-20 i VPIP och 10-15 PFR) och 1 fisk.

men går att knäcka dem med. gäller bara att hitta någon svaghet och exploatera den. ofta så blir man raisad av någon med 5 i aggfaktor. reraisa som en lek t ex.

idag var nog min bästa dag någonsin:

fint9iq8ia.th.jpg

Postad

då var maj över.

spelade väldigt lite i början av månaden för att jag var i thailand till den 17. spelade seriöst sedan dock. har hållit runt 2k händer/dag i snitt. 700händer(klarade inte mitt mål på 1000) på 10/20 och 23k på 5/10 sedan jag kom hem.

känns som att jag förbättrat mitt postflop-spel markant. och framförallt 5/10 SH.

10/20 FR känns inte omöjligt, men har problem med table selection när jag vill spela. ibland hittar jag fiskiga bord, ibland är det TAG värre.

10/20 SH tar emot rejält. har torskat en del där. har kanske haft otur med motståndet, men är riktigt ostabil där.

men det fixar jag i juni. min polare kommer från thailand snart och han får lära mig 10/20. som mål för juni blir att spela 10k händer på 10/20. och ca 60k händer totalt.

ska läsa mer teori i juni. har precis börjat på holdem on the come.

ska casha ut $2000 som ska täcka alla utgifter i sommar. blir poker för allt nu. långsiktiga målet är att ha massa pengar i rullen i september när jag åker till thailand igen.

Resultat Maj:

+$1700 på spelet, $1000 i bonusar, ca $800 i affeintäkter, +$3500. blev helt ok resultat trots min tunga loosingstreak och att jag var på semester halva tiden. Men juni får allt bli lite mer....

Postad

har besämt mig för att djupdyka i teori lite.

har läst massa intressanta artiklar om trender imon highstakesvärlden och hur det kommer smitta av sig på sikt över pokervärlden.

läser holdem on the come.

har köpt massa dyra videos jag plöjer igenom.

spelar kanske 1000händer/dag fullring bara nu. resten blir teori och socialt liv. en polare är hemma 2veckor innan han drar till kosovo så får festa lite.

slaskar numera på mat. igår en blackened chicken pasta på hard rock cafe 139kr. grymt god. ikväll ska jag se min kära mor, har inte sett henne iår(pga resa). lär bli dyr resturang med henne också. så inte mycket tid för poker i helgen :(

Postad

Tja :D

Tycker du ska uppdatera mycket mer, vill gärna läsa lite mer om hur det går för dig. Har tyvärr inte lika mycket kunskap så det blir lite svårt att diskutera händer i din dagbok, men det kommer med tiden :)

En fråga bara, när du spelar på World PX, hur håller du koll på din statestik? Vilken program använder du, jag är ganska van vid PO, men den funkar inte där. PT kanske? :oops:

GL m8

Postad
Tja :D

Tycker du ska uppdatera mycket mer, vill gärna läsa lite mer om hur det går för dig. Har tyvärr inte lika mycket kunskap så det blir lite svårt att diskutera händer i din dagbok, men det kommer med tiden :)

En fråga bara, när du spelar på World PX, hur håller du koll på din statestik? Vilken program använder du, jag är ganska van vid PO, men den funkar inte där. PT kanske? :oops:

GL m8

jag lade ner wpx. spelade bara där när party var nere. :P PO2 funkar inte på worldpx. för låg volym än för att vara EV+ för mig att spela där. men jag gör allt för fler ska spela där. så jag kan byta med EV+ på sikt. eller iaf att party ska sänka rejken lite.

körde allt på reads då. normalt kör jag PO2+PAHUD i en salig röra. ser ni det skrattar ni, men jag trivs.

ska skärpa mig lite med uppdates. lovar att posta fler handhistorys.

en intressant hand från stoxtrader när han för studen spelar 10/20 SH(stabil kille http://www.stoxpoker.com/files/feb1-feb15.JPG )

KQs raisar UTG blir reraisad av button. flop QJT med 2 i suiten. här bedömmer han att han ligger efter motståndarens handdistribution och synar bara ner. får stryk på river av set i 8or. hur hade ni spelat floppen?

Postad

städer för att det ska vara kliniskt rent när min mor kommer hit...

spelat lite iaf... här blir jag rätt utspelad

Dealt to heltok [ As, Qd ]

JoeLag folds.

cowbag raises (10) to 10

lowstinger folds.

heltok raises (10) to 15

cowbag calls (5)

** Dealing Flop ** : [ 7c, 3s, Kc ]

heltok bets (5)

cowbag calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 7s ]

heltok bets (10)

cowbag raises (20) to 20

heltok folds.

** Summary **

Main Pot: $70 | Rake: $2

Board: [ 7c 3s Kc 7s ]

TheTruf_ balance $250, sits out

truga balance $369, sits out

cowbag balance $326.50, bet $40, collected $70, net +$30 [ 6h Ac ] [ a pair of

överspelar inte min motståndare aningen här? min riverbet får ses som tilt. eller är den korrekt?

Dealt to heltok [ Qs, Js ]

cowbag folds.

lowstinger folds.

heltok raises (8) to 10

vivrant17 raises (10) to 15

heltok raises (10) to 20

vivrant17 calls (5)

** Dealing Flop ** : [ 3c, 7c, Qd ]

heltok bets (5)

vivrant17 raises (10) to 10

heltok raises (10) to 15

vivrant17 raises (10) to 20

heltok calls (5)

** Dealing Turn ** : [ Jd ]

heltok bets (10)

vivrant17 raises (20) to 20

heltok raises (20) to 30

vivrant17 raises (20) to 40

heltok calls (10)

** Dealing River ** : [ 7h ]

heltok bets (10)

vivrant17 raises (20) to 20

heltok calls (10)

heltok is all-In.

Creating Main Pot with $198 with heltok

** Summary **

Main Pot: $198 | | Rake: $2

Board: [ 3c 7c Qd Jd 7h ]

TheTruf_ balance $250, sits out

cowbag balance $326.50, didn't bet (folded)

lowstinger balance $237.50, didn't bet (folded)

heltok balance $198, bet $100, collected $198, net +$98 [ Qs Js ] [ two pairs,

queens and jacks -- Qs,Qd,Js,Jd,7c ]

vivrant17 balance $131.50, lost $100 [ 9s 9c ] [ two pairs, nines and sevens --

Qd,9s,9c,7c,7h ]

Postad

Ang den andra handen så tycker jag att han överspelar ganska grovt. Eftersom du är med och maxar preflop borde han sätta dig på något bra. Jag tycker din bet på river är korrekt, finns inga stegar eller någon färgchans så det är egentligen inte så himla många händer som slår dig. I mina ögon är det han som är tiltad där, inte du.

Postad
Ang den andra handen så tycker jag att han överspelar ganska grovt. Eftersom du är med och maxar preflop borde han sätta dig på något bra. Jag tycker din bet på river är korrekt, finns inga stegar eller någon färgchans så det är egentligen inte så himla många händer som slår dig. I mina ögon är det han som är tiltad där, inte du.

fruktade AA, KK

Postad

Första handen är lite klurigt, alltid jobbigt att sitta ut position med ett starkt men missat ess som kan vara bäst mot aggresiva motståndare på turn. Vad är ditt standardspel där mot hyffsat aggresiv motståndare?

Inte säker på ditt riverbet, finns inte så många händer han kan ha på river som du har slagna som rättfärdigar hans bettande på tidigare gator. 7 där är riktigt dålig för dig.

Tycker du kan försöka använda en converter till dina händer, jobbigt att läsa dem som det är nu.