Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu är jag hemma i Sverige efter min pokerresa till thailand och dags att bli seriös med pokern. Kommer spela väldigt seriöst under sommaren, sedan sticker jag nog iväg på nya äventyr.

Mål:

1. inte spela lägre än 5/10

2. spela 60k händer/månad

3. bli stabil på 10/20 under juni

4. analysera mycket mer och förbättra mig som spelare

Böcker beställda:

Weighting the odds

How good is your Limit Holdem

Hold'em on the Come: Limit Hold'em Strategy for Drawing Hands(lade till den)

Såja, då drar det igång

• Svars 508
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har följt din tidigare dagbok och tycker den var hur bra som helst! Kommer du spela enbart på Party eller?

Lycka till!

Postad

spacialkai är en LAG spelare, PFR runt 50. övrigt var bordet rätt LAG. så jag tänkte jag prövar att limpraisa.

Dealt to heltok [ Kd, Kh ]

heltok calls (5)

specialkai raises (10) to 10

aa1707 folds.

C2C2003 folds.

Labskaus folds.

obgyn4me folds.

heltok raises (10) to 15

specialkai calls (5)

** Dealing Flop ** : [ Td, 5h, 3s ]

heltok bets (5)

specialkai calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

heltok bets (10)

specialkai calls (10)

** Dealing River ** : [ 4h ]

heltok bets (10)

specialkai calls (10)

** Summary **

Main Pot: $84 | Rake: $3

Board: [ Td 5h 3s 3h 4h ]

vilka händer limpraisar ni mot vilka PFR? min första tanke var AA-QQ, AKs duger för att limpraisa UTG. vad anser ni om det? någon bra länk man kan läsa om limpraise?

Postad

Ska bli intressant. Hoppas själv på att ta steget från 5/10 till 10/20 under sommaren/hösten.

Sjukt många händer du ska spela, pallar du verkligen 2000 händer varje dag? Hur många bord spelar du samtidigt?

Postad
Ska bli intressant. Hoppas själv på att ta steget från 5/10 till 10/20 under sommaren/hösten.

Sjukt många händer du ska spela, pallar du verkligen 2000 händer varje dag? Hur många bord spelar du samtidigt?

det är väldigt optimistiskt. idag har hitills spelat 2500händer. kommer nog sluta runt 3k idag så idag klarar jag målet.

spelar i dagsläget 4-6 bord. så fort jag får tillbaka min riktiga mus och jag blir lite mer rutinerad så blir det 6bord för hela slanten. när jag kör 10/20 är det 4bord totalt som gäller.

Postad

Kör du nåt program i stil med multitable helper, är du bara sjukt snabb på att fatta beslut eller är du en sån som får varning för att tiden håller på att ta slut varje runda? ;)

4 full ring kan jag förstå hur det går bra, men 4-6 SH? Det är ju fullt upp med beslut på 3.

Postad
Kör du nåt program i stil med multitable helper, är du bara sjukt snabb på att fatta beslut eller är du en sån som får varning för att tiden håller på att ta slut varje runda? ;)

4 full ring kan jag förstå hur det går bra, men 4-6 SH? Det är ju fullt upp med beslut på 3.

kör ej MTH. gillar överlapp. har en dell 2001FP med 1600x1200 så 4bord blir fint. jag är hyfsat snabb, innan körde jag 10bord fullring. tror 8bord SH är fullt möjligt för mig när jag fått mer vana på SH.

Postad
En liten fråga bara.

Vilka bankrullekrav tycker du är rimliga för FLT SH?

jag började med 200BB denna gången. men 300BB är väl lagom och 500BB+ om man ska ta ut pengar hela tiden.

Postad

kört 10bord fullring idag på morgonen. känns bra.

Dealt to heltok [ 8s, Qs ]

z3s2gs folds.

isley folds.

MrHardbread raises (10) to 10

SICK_CHILD folds.

II_______II folds.

turtle99 folds.

looseitman folds.

aChilidog folds.

heltok calls (5)

** Dealing Flop ** : [ Ac, Js, 3s ]

heltok checks.

MrHardbread bets (5)

SYNA BARA? lite svårt för honom att missa. men vore skönt att få låga PP att folda...

heltok raises (10) to 10

MrHardbread calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 2h ]

heltok bets (10)

MrHardbread folds.

** Summary **

Main Pot: $50 | Rake: $2

Board: [ Ac Js 3s 2h ]

Postad

Dealt to heltok [ 7h, Qs ]

Burmy111 folds.

OZBOY7 folds.

Loron111 calls (5)

Dulymus calls (5)

LilTylerC folds.

MrHardbread folds.

Lbeesy folds.

Srn999 calls (3)

heltok checks.

** Dealing Flop ** : [ 8s, 6h, 7c ]

Srn999 checks.

heltok bets (5)

Loron111 calls (5)

Dulymus calls (5)

Srn999 folds.

** Dealing Turn ** : [ 5h ]

heltok bets (10)

betfolda turn va?

Loron111 calls (10)

Dulymus folds.

** Dealing River ** : [ Ac ]

heltok checks.

Loron111 bets (10)

heltok calls (10)

** Summary **

Main Pot: $72 | Rake: $3

Board: [ 8s 6h 7c 5h Ac ]

Lbeesy balance $369.50, didn't bet (folded)

MsMooShoo balance $165, sits out

Srn999 balance $306.50, lost $5 (folded)

heltok balance $375, bet $30, collected $72, net +$42 [ 7h Qs ] [ a pair of sevens

-- Ac,Qs,8s,7h,7c ]

Burmy111 balance $264.50, didn't bet (folded)

OZBOY7 balance $128, didn't bet (folded)

Loron111 balance $208.50, lost $30 [ Ts Jd ] [ high card ace -- Ac,Jd,Ts,8s,7c ]

Dulymus balance $274, lost $10 (folded)

LilTylerC balance $349, didn't bet (folded)

MrHardbread balance $142.50, didn't bet (folded)

Postad
Snabbfråga: Vad har du för VPIP% på fullringsbord när du kör många bord?

idag har jag 15 över 1000händer änsålänge.

Då spelar du i princip bara premiumhänder med höjning och inte mycket om nån annan höjt tidigare va?

Har du nån särskild starthandstabell?

Postad
Snabbfråga: Vad har du för VPIP% på fullringsbord när du kör många bord?

idag har jag 15 över 1000händer änsålänge.

Då spelar du i princip bara premiumhänder med höjning och inte mycket om nån annan höjt tidigare va?

Har du nån särskild starthandstabell?

har en starthandsguide jag följer lite halvt, iaf gjorde tidigare. har spelat för mycket SH på sistone så jag har en ful ovana att reraisa med ATs, 77 och annat ibland vilket ofta blir dyrt i fullring. tror mitt normala VPIP är runt 17-18. men jo, jag är tight.

i SH har jag ca 27-28 i VPIP och PFR på 20. vilket också får anses tight. är väl inte helt bekväm på 5/10 än. men ska försöka att inte spela något annat.

Postad

såja, nu har jag spelat 1001 händer på FR och 1002 händer på SH idag.

ska försöka hinna med 1000 till ikväll. kör stenhårdt nu.

har testat ett nytt program som heter tiltblocker. sjukt bra! satt och spelade 5bord SH. trodde jag hade plussat rätt jämt, men visade sig att jag var +-0 på de som jag trodde gick bäst och +$700 på det jag trodde hade gått sämst. helt skadat!

det har varit och är mín största svaghet, att jag är för bankrullefixerad. brukar kolla varje minut hur jag ligger till. nu slipper jag kanske äntligen det! tiltblocker FTW!

Postad
det har varit och är mín största svaghet, att jag är för bankrullefixerad. brukar kolla varje minut hur jag ligger till. nu slipper jag kanske äntligen det! tiltblocker FTW!

Ska vi bilda en klubb?

Berätta mer om tiltblocker, förstår inte riktigt vad det är :?