Gå till innehåll

Vilken mail ska jag använda?


Aeis

Recommended Posts

Skaffa en dedikerad pokermail (gmail eller egen domän). Använd inte den till något annat och lämna inte ut den till någon. Om du har en egen domän kan du också gott se till att ha en egen mail till varje site. På det sättet får du också veta vilka av dem som eventuellt spamma dig.

 

Orsaken till ovanstående är att det kan räcka med att knäcka ditt epostkonto för att länsa kontot på en site, så det är helt enkelt onödigt att andra ska känna till vad du har för adresser till det.

 

Borde funka med hotmail också, så länge en angripare inte känner till din epost spelar det ingen större roll hur osäker den är. Så lämna inte ut den infon i onödan (att ha den som msn-nick är i stort sett katastrof säkerhetsmässigt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jag fick ett PM nyss

 

Där det stod att jag skulle skicka mail och inloggningsnamn på b2b... Sjukt olustigt. hoppas han skämtade med tanke på http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31442&start=105

 

Han som skrev det hade ändå över 400 inlägg och verkar vara en rätt så seriös snubbe

 

Haha ja det var ett skämt! trodde det skulle räcka med en ( ;) )..

 

Well är det fler som vill ha gmail-invites så ere bara o pma en mail ni använder. (No B2b nicks needed)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har erfarenheter av det här med att anväda mail för att regga på pokerkonton. Även av att bli av med alla surt ihop grindade pengar. Följ dessa enkla regler.

 

1. Använd ALDRIG Hotmail. Aldrig. Never ever ever. For ever and ever.

2. Bryt inte mot regel 1.

3. Om du mot förmodan skulle bryta mot regel 1, använd ALDRIG den hotmailadressen som MSNadress. ALDRIG.

4. Använd ALLTID emailkonton som din internetleverantör har providat, alternativt en egen domän. Dessa ska va så jävla hemliga va, så att du knappt kan dit lösenord o inlogg.

5. Spara ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG lösenord eller några andra uppgifter i din Inbox. SLÄNG alla sånna mail som innehåller ens en smula uppgift om vem du är.

6. Använd i största möjliga mån sk. E-kort istället för ditt vanliga kredit/konto-kort. Dessa är engångs kort med kort giltighetstid och begränsad köpsumma. Väldigt smart.

7. Logga ALDRIG in på dina email konton på ett internetcafé! Undvik dessa ställen om du är minsta osäker på hur pass säkra datorerna är.

 

Dessa är sånna basicgrejer va, men de kan tålas att upprepas.

 

Kontentan; MSN och Hotmail är otyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett PM nyss

 

Där det stod att jag skulle skicka mail och inloggningsnamn på b2b... Sjukt olustigt. hoppas han skämtade med tanke på http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31442&start=105

 

Han som skrev det hade ändå över 400 inlägg och verkar vara en rätt så seriös snubbe

 

Haha ja det var ett skämt! trodde det skulle räcka med en ( ;) )..

 

Well är det fler som vill ha gmail-invites så ere bara o pma en mail ni använder. (No B2b nicks needed)

 

Jag är väl lite trög ändå.. :oops: men man blir ju paranoid av att läsa massa skräckhistorier... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...