Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HAND DETAILS

Game Type Hold'Em

Play Mode Real Money

Table Name Girl on the Edge of Town

Structure NL

Stakes 0.05/0.10

PLAYER INFORMATION

Seat

1 Jacek_POLAND

2 _jorn

3 time2go

4 volvonisse

5 PrinsArsta

6 Handmadegod

7 Beer_Sex_Poker

8 Montana666

9 Adakarn

10 Risuaita

HAND ACTIONS

cards dealt to Handmadegod A:club:K:diamond:

Jacek_POLAND Raise 0.20

jorn_ Fold

volvonisse Fold

PrinsArsta Call 0.20

Handmadegod Raise 0.75

Beer_Sex_Poker Fold

Montana666 Fold

Adakarn Fold

Risuaita Call 0.65

Jacek_POLAND Call

PrinsArsta Call 0.55

Betting round completed Last active pot = 3.05

Card dealt to table 2:diamond: A:heart: 2:spade:

Risuaita Check

Jacek_POLAND Check

PrinsArsta Check

Handmadegod Bet 1.45 Antar att jag leder så jag gör ett halvt potbet här.

Risuaita Call 1.45 Vad kan han tänkas ha här? AQ? AJ? KK? han har spelat ganska tight så jag sätter honom inte på en tvåa.

Jacek_POLAND Fold

PrinsArsta Fold

Betting round completed Last active pot = 5.95

Card dealt to table 5:club:

Hur ska jag agera på turn? Både han och jag har ca $5 kvar.

Postad
vem fan bryr sej det är microlimit, han kan ha vafan som helst ställ och få syn av vilket Ax som helst och vilket PP som helst..

Som jag sa i den förra posten har han spelat tight. Visst finns det många som spelar löst och limpar med vad som helst men därmed betyder inte det att alla gör det.

Postad
vem fan bryr sej det är microlimit, han kan ha vafan som helst ställ och få syn av vilket Ax som helst och vilket PP som helst..

Som jag sa i den förra posten har han spelat tight. Visst finns det många som spelar löst och limpar med vad som helst men därmed betyder inte det att alla gör det.

jag tycker också du borde bettat mer på floppen, ca 3/4 av pott.

sen har du ju i princip inget annat val på turn än att ställa. betar du halvpott igen måste du ju ändå syna med de oddsen om han slår om.

klartt han kan slowspela AA även om det känns onsannolikt. har han spelt tight som du säger så sitter han ju ej på 2x eller 3-4. hur tight egentligen? om du betade flop borde han ju slänga 5-5 (ev återhöja om han ej tror du har ett ess)så det känns ju inte så troligt.

Postad

du kanske inte förstår att den jäkla fisken du spelar mot kan ha vadfan som helst och om han itne har det så ställ in och dra ut honom, har du igna outs så åk hem till den jäklen med ett basebollträ och kräv tillbax dina 5 dollar annars så slår du sönder hans favoritfåtölj!!!!!!

Angående turn:

AIDF.

Postad
du kanske inte förstår att den jäkla fisken du spelar mot kan ha vadfan som helst och om han itne har det så ställ in och dra ut honom, har du igna outs så åk hem till den jäklen med ett basebollträ och kräv tillbax dina 5 dollar annars så slår du sönder hans favoritfåtölj!!!!!!

Angående turn:

AIDF.

Tack Djens! Det var bästa rådet hittils :D

Postad

Angående turn:

AIDF.

roligt men rätt otrevligt. alla börjar väl någonstans och det är trots allt inte bara lösa galningar på micro-limits.

det brukar ju vara så med HHs att författaren förlorat så vad hade han då? slowspelat AA?

Postad

jag tycker också du borde bettat mer på floppen, ca 3/4 av pott.

sen har du ju i princip inget annat val på turn än att ställa. betar du halvpott igen måste du ju ändå syna med de oddsen om han slår om.

klartt han kan slowspela AA även om det känns onsannolikt. har han spelt tight som du säger så sitter han ju ej på 2x eller 3-4. hur tight egentligen? om du betade flop borde han ju slänga 5-5 (ev återhöja om han ej tror du har ett ess)så det känns ju inte så troligt.

Nä jag ställde på turn som ni sa! Han hade ingen av händerna du rabblade upp! Han satt på 22 och håvade in potten. Men tack vare Djens underbara råd sitter han numera på golvet :twisted:

Postad

Roligt?!

Jag är på den grovaste tilten denna sidan århundradet och jag lovar att jag degat in med AK där på den brädan och hade jag kunnat komma åt den killens favoritfåtölj och kunnat skada den rejält utan att någon människa kommit till skada, då hade jag skadat den!

Men tack vare Djens underbara råd sitter han numera på golvet

Tack! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle le/skratta ikväll! :D

Ledsen om jag lät arg lr så, inget personligt...jag är bara...bara... :evil:

Postad
Roligt?!

Jag är på den grovaste tilten denna sidan århundradet och jag lovar att jag degat in med AK där på vilken bräda som helst och hade jag kunnat komma åt den killens favoritfåtölj och kunnat skada den rejält utan att någon människa kommit till skada, då hade jag skadat den!

Ja jag har läst din dagbok det senaste och du verkar ha grym oflyt just nu! du borde döpa om den till utdragningsboken :?

Postad
Ja jag har läst din dagbok det senaste och du verkar ha grym oflyt just nu! du borde döpa om den till utdragningsboken :?

Ja, vi brinner alla av längtan över att få läsa mer bad beats. Normalt sett är det pisstråkigt, men när Djens berättar dem blir de verkligen spännande...

Angående handen så bör ju motståndaren normalt sitta på Ax och då är du ju i smöret. Frågan är ju bara hur du får bäst betalt, eftersom det inte finns några rimliga drag så behöver du inte oroa dig för gratiskort. Normalspelet är ju helt enkelt att ställa, men checken ger honom möjlighet att ställa med något han inte borde samt kan mot en mupp öka chansen att få in degen på rivern.

Sen skulle jag inte vara så säker på att han inte har en tvåa, han satt ju i bb och väldigt många försvarar den ett par kilometer längre än de borde. Men tvåan är inte så mycket att oroa sig för, har han den blir du stackad. Inte mer med det. Händerna du ska fokusera på är ju händerna han både kan tänkas få in pengarna med eller vika beroende på hur du spelar.

Postad
Händerna du ska fokusera på är ju händerna han både kan tänkas få in pengarna med eller vika beroende på hur du spelar.

Tack Hjort för ditt uttömmande svar jag hade inte tänkt på vad jag egentligen borde fokuserat på i handen. Med tanke på det du sa kanske jag inte borde gått all in på turnen, då han kan lyckas vika Ax och PP?