Gå till innehåll

YaaFaiman - Multitablar med hela rullen all night!

Recommended Posts

• Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Höjning ur alla positioner, fold ur position vid höjning, syn/fold lite beroende på känsla i position vid höjning. Jag synar ur position ibland med iofs..öhhh...Ungefär så =)

Postad
Höjning ur alla positioner, fold ur position vid höjning, syn/fold lite beroende på känsla i position vid höjning. Jag synar ur position ibland med iofs..öhhh...Ungefär så =)

Men du är en fyllefisk. för afn. det vet vi alla.

ÖL ALL IN

yeah.

obs. jag är nykter som spiken

Postad

Ungefär som jag spelar den, då måste det vara rätt :D

Men gör du ngn skillnad på vad det är för X kort?

Postad

Årets "roligaste hand" hade som mål att spela in 200$ och sen skotta lite NL200 och det gick rätt bra, ca 70$ kvar när detta händer.

NL100

HERO 5 :diamond: 5 :heart: 100$

FI 100$

Flop 5 :diamond: Q :diamond: 3 :spade:

Rasie, re-rasie all-in syna 200$ pot vs AA

Turn Q :club:

River Q :spade: ............

Postad

Nu är nattens session avklarad. Har spelar 3 NL100 bord och 1 NL200 bord i ngra timmar nu och det slutade på +250$ efter mycket upp och ner på NL100 borden och ganska lugnt på mitt NL200 bord.

Träffade en f.d 20/40 Fixed spelare på 100 borden idag och vi pratade en hel del. Han var riktigt duktig och det va lite skoj o ha en kille som kunde spela vid bordet för en gångs skull :?

En hand som jag har tänk lite på.

HERO Q :diamond: Q :heart: (134$) på knappen

FI 230$ SB Detta var ganska tidigt på kvällen så än hade jag inte fått ngn read på honom annat än att jag aldrig sett han förut och att han spelade 5 bord och låg bra med plus på alla.

Jag har höjt 4$ i en ohöjd pot och hcn höjer upp det till 10$ som jag synar. potten nu ca 20$

Flop J :club: J :diamond: 8 :diamond:

FI höjer nu 20$

HERO höjer till 40$

FI blixtställer och jag undrar om jag med den lilla info jag fått hittills kan hitta synen här?

Efter ni svarat på det så kan ni tänka er samma situation men nu med er read på FI som är att han är GRYMT aggressiv, gillar att re-rasia pre-flop och beta hårt på floppen oavsett träff eller inte. Han är en kille som synat all-in med ett högt parat bärde med mellan PP och spelar allmänt aggressivt. Han är absolut inte dålig utan väldigt LAG men bra för att vara på NL100 nivå och han ligger nästan 3 inköp plus på alla 5 bord han sitter på.

Med denna information är det lättare att hitta en syn?

Postad

vad tycker ni om detta spelet?

NL100 SH

Jag sitter med ca 100$ i SB och hittar A :heart: A :spade:

FI med ca100$ MP

FI höjer 3$

Och jag väljer att bara syna. Pot 7$

Flop 5 :heart: 3 :diamond: Q :heart:

Ganska ofarlig flopp, checkar och låter han fortsätta att bomba

FI höjer 3$

känns inte som att FI är så stark efter en sån raise men jag höjer och hoppas på att han nappar.

HERO rasie 10$

FI synar. Potten nu 27$

Turn T :spade:

Fortfarande ingen farlig bräda och jag fortsätter att bomba.

HERO rasie 25$

FI synar. Pot nu 77$

River 2 :club:

Inget kort jag tror hjälper han så jag trycker in det sista jag har

HERO Rasie All-in ca 40$ tror jag det var

FI fold.

Postad

NL100 SH

FI i denna handen är regular, inte märkvärdig på ngt sett men han brukar hitta plusset, alltså ingen storfisk.

HERO Q :heart: J :heart: (130$)

FI (102$)

Jag har höjt 4$ pre och han har synat med position på mig.

Flop 9:club: 9:heart: T :heart:

HERO rasie 7$ (potten va på 8$)

FI synar. Pot nu 22$

Turn K:diamond:

HERO rasie 25$

FI synar. 72$ i potten nu

River 7:heart:

Inget superkort direkt.. Luktar lite färgdrag eller vad säger ni?

Lite svår hand att släppa. Hur tycker ni jag ska fortsätta nu?

Postad
Beta halvpott, sen borde man väl folda vid omslag antar jag, även om det känns svårt.

mm Men jag skulle inte folda för omslag då man ju nästan är commitad. :?

Isf är det väl bättre att ställa direkt eller check/folda (vilket jag tycker känns riktigt vekt) ?

Postad
Beta halvpott, sen borde man väl folda vid omslag antar jag, även om det känns svårt.

Isf är det väl bättre att ställa direkt eller check/folda (vilket jag tycker känns riktigt vekt) ?

Han kan ha lägre färg.

Postad

Han kan ha lägre färg.

Ja men det är ju skitsamma egentligen. Frågan är om det inte är bättre att ställa direkt om du nu ändå måste syna vid omslag?

Postad

Han kan ha lägre färg.

Ja men det är ju skitsamma egentligen. Frågan är om det inte är bättre att ställa direkt om du nu ändå måste syna vid omslag?

Joo kanske.

Postad

Nja, jag tänkte ju mig checksyn, inte checkfold. Känns som att han skulle kunna ställa med fler händer än han synar med om du pushar. Har han dig slagen gör det ju ingen skillnad dock.

Postad
Nja, jag tänkte ju mig checksyn, inte checkfold. Känns som att han skulle kunna ställa med fler händer än han synar med om du pushar. Har han dig slagen gör det ju ingen skillnad dock.

Isf varför inte ställa direkt?

Postad

Bluff eq? Han kanske sitter på trissen 9or eller liknande, o då är det ju inte troligt att han synar din all-in, men pusha kan han nog göra för att skrämma bort eventuell stege.

Bara ett exempel...

Postad
Bluff eq? Han kanske sitter på trissen 9or eller liknande, o då är det ju inte troligt att han synar din all-in, men pusha kan han nog göra för att skrämma bort eventuell stege.

Bara ett exempel...

Jo det har ni ju iofs rätt i. Men varför jag ska pusha för att skrämma bort en stege när jag sitter på färgen förstår jag inte riktigt ;)

Postad
Ehh, hur menar du nu? (Humor på hög nivå?) Tanken var ju att lura FI att pusha med sämre händer.

Haha jo visst är jag kul :D Trodde inte ironi var ngt som folk fattade på detta forumet 8-)