Gå till innehåll

YaaFaiman - Multitablar med hela rullen all night!


YaaFaiman

Recommended Posts

Nu är kvällen slut. Tanken var att jag skulle sitta uppe hela natten men jag orkar verkligen inte och pengarna rullar bort från rullen så nu är det nog dags att sluta.

 

Dagens bästa:

 

 

HERO AQ

FI 79

 

Q96 -9 - Q Han hittade synen för 50$ all-in tillslut :D

 

HERO QJ

FI AA

 

QQ3 - Q - 7 Istället för att gå all-in efter min sista rasie är Fi weak tight som aset och synar bara :twisted: Men han hade säkert en mosterread på mig att jag satt med damen så det slutade på 86$

 

 

HERO QQ

FI A2

 

A9Q - 6 -2 FI hittade all-in på floppen efter lite re-rasie hit och dit

 

Sen lyckades jag förlora 2 st lägre kåkar idag också en på NL100 x 100$ och en på NL50 x 62$ ... shit happens BR 924$ - Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad tycker ni om detta?

 

NL50 SH ingen direkt read på FI.

 

HERO (53$) Q :heart: J :spade: MP

FI (42$) sitter direkt efter mig

 

Jag har limpat och ngn till är med i handen.

 

FLop J :heart: 2 :heart: 7 :spade:

 

HERO höjer 2$ (ca 2$ i potten)

FI synar.

 

Turn K :diamond: HERO höjer 4$ (6$ i potten då båda FI hade synat)

FI synar.

 

RIver 3 :club: NU checkar jag för att få FI att tro att jag betat färgdraget och för att se vad han hittar på.

 

FI höjer 7$ vilket är halv pot och jag synar.

Vad har FI tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om detta?

 

NL50 SH ingen direkt read på FI.

 

HERO (53$) Q :heart: J :spade: MP

FI (42$) sitter direkt efter mig

 

Jag har limpat och ngn till är med i handen.

 

FLop J :heart: 2 :heart: 7 :spade:

 

HERO höjer 2$ (ca 2$ i potten)

FI synar.

 

Turn K :diamond: HERO höjer 4$ (6$ i potten då båda FI hade synat)

FI synar.

 

RIver 3 :club: NU checkar jag för att få FI att tro att jag betat färgdraget och för att se vad han hittar på.

 

FI höjer 7$ vilket är halv pot och jag synar.

Vad har FI tror ni?

 

33.

 

Sen höjer du om någon satsat innan dig. Har ingen det satsar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om detta?

 

NL50 SH ingen direkt read på FI.

 

HERO (53$) Q :heart: J :spade: MP

FI (42$) sitter direkt efter mig

 

Jag har limpat och ngn till är med i handen.

 

FLop J :heart: 2 :heart: 7 :spade:

 

HERO höjer 2$ (ca 2$ i potten)

FI synar.

 

Turn K :diamond: HERO höjer 4$ (6$ i potten då båda FI hade synat)

FI synar.

 

RIver 3 :club: NU checkar jag för att få FI att tro att jag betat färgdraget och för att se vad han hittar på.

 

FI höjer 7$ vilket är halv pot och jag synar.

Vad har FI tror ni?

 

Du synar och han slänger upp 6 högt färgdrag kanske? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens LOL: Mamma kommer in och väcker mig kl 10.30 och frågar om jag vill följa med till mormor och fika :oops:

 

Nu är första "ronden" avklarad och BR e efter en EXtrem badbeat predcis innan jag slutade nu uppe på = 1128$ vilket är helt okej.

 

Jag har även börjat mitt WSOP.-kval spelade första satteliten som leddes från början till slut. Spelade 5 händer innan finalbordet 100% WIN i showdown och 3gånger så mkt marker som 2an är det opptimalt spel? ;)

Eventuellt Semi-final imorgon kl 20.30 men jag får se om jag spelar den eller cashar ut 55$ beror på hur många som är med.

Jagar topplaceringarna i FPP'racet denna månad och frotsätter jag spela 4 bord LAG som jag är så är jag snart uppe på top 20 :P Men vi får se hur det går. Mer spel ikväll iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en lite tyngre natt med dessa härliga utdragingar hela tiden e nu rullen nere på 1008$ :shock: Har knaprat in på toppen i FPP'racet men förlorat en massa $ men det är väl sånt som händer. NU blir det sängen och mer poker i morgon bitti

 

Nattens LoL: "Kom ner och spela NL20 med mig där betalar AA/KK hur bra som helst" 4 minuter sneare " FAN )(/#%)(/¤%)=`)&()#(%& förlorade KK vs 3-6o"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu närmar det sig Semin till wsop är laddad till tusen och har spelat CG 4 bord NL50 hela dagen har funkat rätt ockej plussat ca 8 inköp så BR nu 1395.65$ och det börjar verkligen likna ngt på riktigt. ;)

NU tycker jag att jag har rulle för NL100 men jag ska spela NL50 månaden ut då jag är mycket mer LAG där än på NL100 borden och som sagt försöker jaga topplaceringar i FPP'racet. INga spceiella händer att ta upp faktiskt och nu känns det verkligen som att jag har "knäckt NL50 koden" testade mig själv idag för att se hur lång tid det skulle ta att dubbla alla 4 bord, det tog 34 minuter!

NU blir det käk sen ska det kvalas in till wsop!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR = 1060$ nu, det närmar sig allt mer. Vad säger ni om denna?

 

Samma FI som jag bad beatade med mitt AA tidigare, han skrattade ut mig och började tjata om hur fiskig jag var och började att syna alla gånger jag höjer med 2.25$ och sen synade han alltid min (nästan alltid) min Flop bet och då jag ofta inte hade så mkt och han vägrade slänga sina kort så blev det ofta 2.25 pre, sen pot på floppen och efter att han synat check på turn då han hittills alla gånger hade höjer mer än potten... och i alla fall hade jag lagt mig. Detta kanske hann hände 3 gånger innan denna handen utspelade sig:

 

NL50 SH

 

HERO Q :heart: Q :club: (140$) knappen

FI (35$) SB

 

HERO höjer 2.25$

FI synar. pot 5$

 

Flop: 8 :spade: 9 :spade: 8 :diamond:

 

HERO jag höjer 5$

FI synar pot nu 15$

 

Turn T :spade:

 

HERO checkar

FI höjer nu 6$ <----- detta tycker jag skriker svaghet då jag inte kan se det som en "snälla syna mig" bet eftersom FI är väldigt dålig.

 

Jag tänker en stund men sen vad fan ska han ha? Så jag går all-in och han synar med A högt hahaha

 

Om vi tar den här handen rent generellt utan reads, vad göra på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR = 1060$ nu, det närmar sig allt mer. Vad säger ni om denna?

 

Samma FI som jag bad beatade med mitt AA tidigare, han skrattade ut mig och började tjata om hur fiskig jag var och började att syna alla gånger jag höjer med 2.25$ och sen synade han alltid min (nästan alltid) min Flop bet och då jag ofta inte hade så mkt och han vägrade slänga sina kort så blev det ofta 2.25 pre, sen pot på floppen och efter att han synat check på turn då han hittills alla gånger hade höjer mer än potten... och i alla fall hade jag lagt mig. Detta kanske hann hände 3 gånger innan denna handen utspelade sig:

 

NL50 SH

 

HERO Q :heart: Q :club: (140$) knappen

FI (35$) SB

 

HERO höjer 2.25$

FI synar. pot 5$

 

Flop: 8 :spade: 9 :spade: 8 :diamond:

 

HERO jag höjer 5$

FI synar pot nu 15$

 

Turn T :spade:

 

HERO checkar

FI höjer nu 6$ <----- detta tycker jag skriker svaghet då jag inte kan se det som en "snälla syna mig" bet eftersom FI är väldigt dålig.

 

Jag tänker en stund men sen vad fan ska han ha? Så jag går all-in och han synar med A högt hahaha

 

Om vi tar den här handen rent generellt utan reads, vad göra på turn?

 

Jadu då är det mycket svårare. Känns ju lite som att om man är uppe mot en bra spelare som synat på floppen , borde sen då ha träffat ngt när det finns miljoner med drag ute? Men o andra sidan så har vi höjt pre-flop och FI kanske bara ser våran CB som just en CB och absolut inte sätter oss på en draghand? Men han borde väl kanske sätta oss på ett drag om vi fortsätter att bomba på efter 10an? Det kanske ger oss möjligheten att fortsätta beta? MEn jag vet inte skulle nog mer eller mindre ge upp handen efter den Tian men antagligen fortsatt att beta en gång till, eller kanske checkat o se vad han hittat på och sen re-raisat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man ute ur WSOP kvalet, riktigt kul! 22 startande. Spelade riktigt bra och diciplinerad LAG poker, la faktiskt AQo UTG 3e handen i turneringen. de ni.. var ganska tight under den första timmen och spelade väl 4 händer ngt sånt under dom 2 första timmarna vann 3 av dom. Efter ett tag när blindsen blivit ngt att själa började jag lite då och då "sno" min käre BB han blev tillslut lite less och det gav mig lite marker. Efter ca 3 timmar kom handen som avgjorde hela turneringen 12 spelare kvar jag har lite över medel och överspelar helt min AA nä rjag försöker blinds steal representera och min BB kille går all-in direkt, jag borde ju nu fattat att han hade ett lågt pp och skulle träffa trissen på flop så egentligen borde jag lagt mig men nu va jag dum nog och synade, killen hade 44 och jag var ute ur turneringen redan på floppen. Ska aldrig mer syna all-in med AA. HAde jag vunnit hade jag varit chipleader och antagligen haft en bättre chans att kvala in.... :? Men nu blire CG all night long föhoppningsvis hittar jag ngn kul hand att lägga ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är dagens första session avklarad, det blev 1H spel BR = 1418.06$ SPelade inget igår natt eftersom jag var för trött och antagligen hade spelat bort en massa pengar. DAgen började med att jag förlorade KKvs A7s all-in pre-flop KK vs AA all-in pre-flop och AA vs 78o som träffat 3e paret och fick in en runner runner stege all-in på floppen. Ingen direkt kul start..

Jag tiltade som vanligt sönder i chatten efter den 78 handen och killer skrattade ut mig och sa att han strax skulle lämna, han skulle bara spela sitt gratisvar klart.. som tur va hann jag få 89s handen innan han skulle dra, jag prickade stegen på floppen och han hamande självkalrt all-in efter att jag skrivit hur weak och fiskig han var i chatten "is this weak?" så gick han all in hahaha jag synade och vann trillbaka mina 50$ han tog 3 händer innan :D

Ska hjälpa mammsen med mitt rum nu men det blir mer spel om ett litet tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 riktigt skojiga händer:

 

NL 50 SH

 

HAND ACTIONS

23:36:59

HERO Ante/Small blind 0.25

 

HERO Card dealt to a spot Q:spade: K:heart:

 

 

hakish Card dealt to a spot X-X

 

 

hakish Raise 2.00

 

HERO Call 1.75

_

Last active pot = 4.50

9:heart: 5:club: K:spade:

HERO Bet 4.00

hakish Raise 8.00

HERO Call 4.00

Last active pot = 20.50

Card dealt to table 3:spade:

HERO Check

hakish Bet 10.00

HERO Raise 20.00

hakish Call 10.00

Last active pot = 60.50

3:diamond:

HERO Check

hakish All-in 19.75

HERO Call 19.75

 

Side pot 5 = 98.00

hakish Showdown Show card: Two Pair

9:spade: 9:heart: 3:diamond: 3:spade: K:spade:

HERO Showdown Show card: Two Pair

K:heart: K:spade: 3:diamond: 3:spade: Q:spade:

HERO Hand result 98.00

 

Ingen direkt read på FI, trodde inte på hans bet bara. Any comments?

 

 

NL50 SH

 

HERO 8 :club: 8 :diamond: (52$)

FI (49$)

 

Jag har höjer 2.25$ ganska tidigt så FI har position på mig :D

 

Flop 8 :heart: 3 :spade: 2 :heart:

 

HERO höjer 5$ <----- betar pot. Efter som jag suttit vid bordet ett tag och är aggressiv som ett troll (som alltid) och väldigt ofta gör mig 2.25$ rasie och sen CB'ar floppen oavsett kort så är det många som gillar att mina-rasia mig o se om jag lägger mig då jag ofta e tom.

 

FI rasie 5$ till 10$

HERO rasie 10$ till 20$ <------ har skriver jag Weak? FISH!! i chatten varefter FI blixtställer och jag synar. han har Q :spade: 8 :spade: och 50$ till mig. FInns inget bättre än att kalla FI weak och fish, blir väldigt ofta rasiad om jag skriver ngt sånt i chatten haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU får kvällen sluta, ska upp tidigt o spela Backgammon i morgonbitti sen ska jag och Edison pokerlana hela kvällen, natten, morgonen, förmiddagen, eftermiddagen, kvällen, natten och morgonen :D Ska jag a FPP för att komma top20 denna månad! BRnu 1702$ och den växer stadigt tycker jag. NL50 är inte ens kul att spela på längre och man kör över borden som ngn maskin... längtar tills nästan månad och NL100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU får kvällen sluta, ska upp tidigt o spela Backgammon i morgonbitti sen ska jag och Edison pokerlana hela kvällen, natten, morgonen, förmiddagen, eftermiddagen, kvällen, natten och morgonen :D Ska jag a FPP för att komma top20 denna månad! BRnu 1702$ och den växer stadigt tycker jag. NL50 är inte ens kul att spela på längre och man kör över borden som ngn maskin... längtar tills nästan månad och NL100

 

 

Det kan vända fort min vän!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU får kvällen sluta, ska upp tidigt o spela Backgammon i morgonbitti sen ska jag och Edison pokerlana hela kvällen, natten, morgonen, förmiddagen, eftermiddagen, kvällen, natten och morgonen :D Ska jag a FPP för att komma top20 denna månad! BRnu 1702$ och den växer stadigt tycker jag. NL50 är inte ens kul att spela på längre och man kör över borden som ngn maskin... längtar tills nästan månad och NL100

 

 

Det kan vända fort min vän!

 

Hehe jo jag vet, men det mister lite av pokern tjusning nä rman bara spelar efter ett inrutat system och vinner en massa pengar. Men det blir nog roligare ju högre upp man kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll/natt fram tills nu har jag suttit och pokerlanat med en kompis, han gav upp och gick o la sig för 3 timmar sen men jag låg då back 200$ så jag kunde inte somna. Nu har jag spelat i tio timmar i sträck och är pigg som en nötkärna och ska fortsätta spela. Det har gått lite som en berg och dal-bana då jag låg -150$ efter 2 timmar och sen plus totalt 20$ en timme senare, sen -200$ efter ngra kuliga bad beat och nu har jag försökt jobba mig upp i flera timmar och nu för 5 minuter sen så smällde det- första potten 160$, 34 sekunder senare en 120$ pot och 2 minuter efter det en 103$ pot och nu är jag plus minus noll igen! Det svänger fort i pokerns värld!

 

En lite kul hand:

 

SH NL50

 

HERO (56$) T :spade: T :heart:

FI (67$)

 

Jag har höjt 2.25$ pre.flop fi har synat med position på mig.

 

Flop : A :diamond: T :diamond: 3 :club:

 

HERO betar pot, FI synar.

 

Turn T :club:

 

HERO betar 3/4 pot FI re-rasiar och jag går all-in vilket han synar och visar, ja just det A :spade: A :club::P

 

han sa efteråt att han satte mig på TT men att han hade lite svårt att hitta folden, förstår inte riktigt vad han menade. jäkla fisk :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En lite kul hand:

 

SH NL50

 

HERO (56$) T :spade: T :heart:

FI (67$)

 

Jag har höjt 2.25$ pre.flop fi har synat med position på mig.

 

Flop : A :diamond: T :diamond: 3 :club:

 

HERO betar pot, FI synar.

 

Turn T :club:

 

HERO betar 3/4 pot FI re-rasiar och jag går all-in vilket han synar och visar, ja just det A :spade: A :club::P

 

han sa efteråt att han satte mig på TT men att han hade lite svårt att hitta folden, förstår inte riktigt vad han menade. jäkla fisk :lol:

 

 

Wow, du fixade break even alltså.. Den handen var rolig, kul å klonka en-outaren där.. :D Helt otroligt att han inte hittar folden! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det blev 12h spel igår natt totlat plussade jag 43$ :P Kanske inte bästa timlönen men jag är nöjd att jag överhuvudtaget gick plus på sessionen. Har efter 4 timmars skön sömn börjat spela igen nu! PLussat ca 50$ på 30 minuter så det går lite bättre idag. Men downswingen kommer säkert. Har haft en dålig ovana att alltid tappa 2-4 inköp dom första 2-3 timmarna jag spelar för att sen hämta upp det och plussa en 2-4 inköp när sessionen är slut, om jag bara kan hindra mina första 2 timmar från att gå minus, kanske jag kan plussa ordentligt snart :P BR = 1778$ i detta nuet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...