Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en SnG-turnering på expekt, och med tre spelare kvar gick samtliga all-in, jag åkte ut med AA, delade andraplatsen och fick hälften av pengarna avsedda för tvåan. Men vart tog tredjepriset vägen? Gick det till fyran eller stal expekt slantarna? Hittade ingenting om detta i hjälpen eller reglerna. Om fyran fick priset, vad skulle då hända om det osannolika skedde att hela tre spelare delade andrapriset, och femman traskade iväg med tredjepriset som då skulle vara större än tvåornas (detta är väl iofs så oerhört sällsynt and det inte spelar nån roll, men ändå :)).

Jag har för mig att normal procedur är att de två som åkte ut fick andra- respektive tredjepriset beroende på hur mycket chips de hade kvar innan handen, men rätta mig om jag har fel.

Postad

om du kollar efter ser du att ni delade på andra och tredjepriset, ingenting försvinner alltså men sen har du rätt i att den med mest chips innan egentligen skall ha andrapriset mend et har inte expekt fattat

Postad
sen har du rätt i att den med mest chips innan egentligen skall ha andrapriset mend et har inte expekt fattat

Oj, det kan ju bli riktigt (o)lustigt, särskilt om skillnaden är stor mellan stackarna för tvåan och trean.

Postad
om du kollar efter ser du att ni delade på andra och tredjepriset, ingenting försvinner alltså men sen har du rätt i att den med mest chips innan egentligen skall ha andrapriset mend et har inte expekt fattat

Hmm, det stämmer. Jag måste ha räknat som ett päron för jag fick inte ihop det, men nu när jag tänker efter lite så inser jag det är så det är. Tack för svaret.