Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Svenska spel 10/20 kr.

SB är semilös/passiv pre och limpar mycket skräp, men viker oftast mot höjning. Hyffsat vek/tight postflop och har inte gått upp i några större potter mot mig. Vi sitter på tre bord tillsammans och SB är väl ingen superfisk som resten på SvS men ganska kass/förutsägbar och tänker förmodligen ibland. Min image är väldigt aggro både pre och postflop. Har höjt mycket och plockat ner väldigt många potter på direkt på flop men aldrig visat skräp vid showdown.

SB sitter på plats 1 med 3944.40

BB sitter på plats 2 med 5112.25

MP sitter på plats 3 med 2976.50

y0 sitter på plats 4 med 3719.49

Knappen sitter på plats 5 med 4159.37

BB satsar s mörken 20.00

SB satsar l mörken 10.00

y0: 7:diamond:, 8:diamond:

MP: Lägger mig

y0: Höj 80.00

Knappen: Lägger mig

SB: Syna 80.00

BB: Syna 80.00

Flop: A:diamond: T:diamond: J:club: (240 kr)

2 Pass

y0: Satsa 200.00

SB: Syna 200.00

BB: Lägger mig

Turn : A:diamond: T:diamond: J:club: 6:club: (640 kr)

SB: Passa

y0: Satsa 500.00

SB: Syna 500.00

River : A:diamond: T:diamond: J:club: 6:club: 3:heart: (1640 kr)

SB: Passa

y0: Satsa 1200.00

1) Hur ofta skjuter ni turn? Är spelet bra/dåligt?

2) Vilka färdiga händer kan tänkas syna turn annat än typ KQ :diamond:?

3) Har jag någon FE på river? Kan han lägga ett tvåpar? Alla drag åker ju oavsett, men vad tycker ni är rätt betstorlek (om det alls är rätt att beta)?

Ser gärna kommentarer på linjen överlag eller bara någon del om ni så orkar!

Postad

Lägger han ett tvåpar där så spelar han då det sämsta spelet jag någonsin sett. Han har ju knappast prickat trean, vilket betyder att då måste han 2par hela vägen och ställt in sig på att syna ner. Då viker man ju inte river.

Du bluffar knappast bort någon hand som är bättre än AQ, och även rätt sällan ett dåligt ess då han borde lagt den tidigare. Om han fick för sig att spela det så borde han inte vika den på river heller.

Ett bet på 6-700 borde räcka för att han ska vika alla drag, + möjligvis KJ och QJ. Han spelar ju monsterfiskigt så det är svårt att sätta honom på någon hand, men kombodrag verkar väl troligast för mig iaf.

Det känns lite väl vågat att göra ett så stort bet rakt ut i luften när du inte har någon direkt koll på vad han sitter med.

Postad
Lägger han ett tvåpar där så spelar han då det sämsta spelet jag någonsin sett. Han har ju knappast prickat trean, vilket betyder att då måste han 2par hela vägen och ställt in sig på att syna ner. Då viker man ju inte river.

Håller med. 2par synar säkert även om jag sett värre.

Du bluffar knappast bort någon hand som är bättre än AQ, och även rätt sällan ett dåligt ess då han borde lagt den tidigare. Om han fick för sig att spela det så borde han inte vika den på river heller.

Jag tror aldrig han lägger bättre än AK, men just AQ/AK(slå nog om pre) borde väl vara ganska högfrekent (han är ju passiv)?

Ett bet på 6-700 borde räcka för att han ska vika alla drag, + möjligvis KJ och QJ. Han spelar ju monsterfiskigt så det är svårt att sätta honom på någon hand, men kombodrag verkar väl troligast för mig iaf.

Det känns lite väl vågat att göra ett så stort bet rakt ut i luften när du inte har någon direkt koll på vad han sitter med.

Ja, för det summan borde han ju vika dessa händer, men jag vill ju inte fresta honom att syna (det tar ju emot för många när man lagt in så mycket redan). Min tankte var lite att 1200 går ju inte att syna med endast A. Jag representerar ju minst ett 2par så jag tänkte även lite på metaspelet Synar han ner här kommer jag ju kunna värdebeta hårt med precis allt sen. Främsta argumentet att är nog att ett A inte ska orka syna. Om jag gör ett för litet riverbet kan han också få för sig (jag vet, det är lite långsökt med tanke på spelartypen) att slå om tom.

Det är dock intressant hur mycket min FE kan tänkas öka från 600-1200 och om det är värt det. Har mkt svårt att se 2par+ ta hans linje, framförallt riverchecken. Han lär ju inte ha mig på bluff speciellt ofta heller.

Generellt känns det här spelet ganska marginellt eftersom jag tror man blir nersynad lite för ofta.