Largo-Sama Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 Måste vara korkad Men jag får inte igång det ? Har en K700 Vilken fil ska till telefonen ? eler ska hela mappen till nallen ? Jag har hämtat det till datorn, och packat upp rar:en, sen blåtandade jag in det i nallen, i mappen annat. men jag får inte igång det. Vad gör jag för fel ? .jar-filen ska in i mobilen, det är allt. Citera
TheMole Postad 21 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2005 NEJ, jag WAP:ar ned den med min T610, och får Ogiltigt program som vanligt!! En liten miss från min sida när jag la upp den i wap-katalogen. Nu funkar det Citera
Pokermiffot Postad 21 Mars , 2005 Rapport Postad 21 Mars , 2005 NEJ, jag WAP:ar ned den med min T610, och får Ogiltigt program som vanligt!! En liten miss från min sida när jag la upp den i wap-katalogen. Nu funkar det Japp, nu fungerar det att starta programmet på min T630. Automatic blinds fungerar utmärkt men desvärre går inte timern igång efter att man matat in custom blinds och tryckt på "Start". Ingenting händer. Är fortfarande kvar på inmatningssidan. Jag har provat med olika antal rounds och dyligt men får inte igång det. Gör jag nåt fel? Citera
TheMole Postad 21 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2005 Japp, nu fungerar det att starta programmet på min T630. Automatic blinds fungerar utmärkt men desvärre går inte timern igång efter att man matat in custom blinds och tryckt på "Start". Ingenting händer. Är fortfarande kvar på inmatningssidan. Jag har provat med olika antal rounds och dyligt men får inte igång det. Gör jag nåt fel? Har du matat in blindsen i format SB.BB? T.ex. 25.50 Framgår inte så tydligt just nu att det är så man matar in dom men så är det iaf Citera
Pokermiffot Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 Japp, nu fungerar det att starta programmet på min T630. Automatic blinds fungerar utmärkt men desvärre går inte timern igång efter att man matat in custom blinds och tryckt på "Start". Ingenting händer. Är fortfarande kvar på inmatningssidan. Jag har provat med olika antal rounds och dyligt men får inte igång det. Gör jag nåt fel? Har du matat in blindsen i format SB.BB? T.ex. 25.50 Framgår inte så tydligt just nu att det är så man matar in dom men så är det iaf Hmm pinsamt, jag kan visst inte läsa innantill. Det funkar fint när jag matar in på det sättet. Tack för hjälpen! Nu slipper vi äggklockan på lördag Citera
Hickmott Postad 22 Mars , 2005 Rapport Postad 22 Mars , 2005 TheMole, till att börja med, tack för att du lägger ner tid och kraft på det här! Jag har problem dock. Jag har en Nokia 6610i. När jag försöker ladda hem programmet får jag bara upp programmet stöds ej. Ska det funka till den här telefonen? //Hickmott Citera
TheMole Postad 24 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 24 Mars , 2005 TheMole, till att börja med, tack för att du lägger ner tid och kraft på det här! Jag har problem dock. Jag har en Nokia 6610i. När jag försöker ladda hem programmet får jag bara upp programmet stöds ej. Ska det funka till den här telefonen? //Hickmott Tackar så mycket Kollade upp Nokia 6610i och den har stöd för MIDP-1.0 men inte delen av MIDP-2.0 som krävs för att spela upp ljud. Alltså funkar den inte så bra med programmet Nokia har egna metoder för att hantera ljud och dylikt så det skulle krävas att man skrev en speciell version för just dom telefonerna. Kanske dyker upp så småningom. Citera
haagone Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 Har en SE T630, får igång programmet så långt att det kommer upp en grön sida där klockan börjar ticka och man kan SB/BB (100/200) men sen då, finns inte en knapp jag kan trycka på för att det ska hända nåt, eller har jag missat nåt väsentligt? Citera
grana Postad 4 April , 2005 Rapport Postad 4 April , 2005 fungerade kanon, saknade en liten detalj dock: skulle va bra om man kunde ställa in olika tider för blindshöjningarna, tex man vill att de 2 första höjningarna ska va en timme resten 30min. annars kanon! Citera
Macaronis Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Har en T630 men har problem att wappa ner programet. Antar att man bara ska gå in på adressen http://userbook.com/wap/pt-midp1.zip'>http://userbook.com/wap/pt-midp1.zip med telefonen. Får meddelandet att "stöd saknas, objektet kan inte hämtas. Vad gör jag för fel? EDIT http://userbook.com/wap/ funkade bättre. Fick ner allt och det funkar klanderfritt. Grymt program! Citera
Sigge Postad 10 Maj , 2005 Rapport Postad 10 Maj , 2005 Mycket trevligt program Är det nån som vet något liknande fast för datorer? Citera
TheMole Postad 14 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2005 Är det nån som vet något liknande fast för datorer? Brukar använda The Tournament Director när vi har med en laptop: http://www.thetournamentdirector.net/ Citera
Sigge Postad 14 Maj , 2005 Rapport Postad 14 Maj , 2005 Tackar så hjärtligt EDIT: Nån som vet hur man ändrar averagestack och rankingen? Citera
arsenalrulez Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 Grymt bra program! Funkar klockrent på min K750i. Funktionen så man slipper mata in sina "custom blinds" för varje gång man ska lira är på g lr? Citera
highbury90 Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Grymt bra program! Funkar klockrent på min K750i. Funktionen så man slipper mata in sina "custom blinds" för varje gång man ska lira är på g lr? Hade väl exakt samma fråga, men bumpar tråden för att se om det hänt något mer. Citera
TheMole Postad 22 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2005 Ledsen att det dröjt lite med uppdatering. Har varit upptagen med annat den senaste tiden. Har kämpat lite med sparningsfunktionen som gör att custom blinds sparas varje gång man stänger ner programmet men förhoppningsvis ska den nya versionen bli klar ikväll! Edit: Försenat pga jobbig felsökning Edit 2: Allt funkar perfekt på både Sun's och Nokias emulatorer men när jag lägger in det på min mobil vägrar det fungera.. felsökning fortsätter Citera
TheMole Postad 4 September , 2005 Författare Rapport Postad 4 September , 2005 Version 1.3 är nu klar Nytt i denna version: - Custom blinds sparas nu automatiskt efter de har matats in och ligger kvar tills nästa gång programmet startas - Ett varningsmeddelande dyker upp vid start av programmet om det inte har installerats korrekt. - Några mindre justeringar av koden Finns att hämta via wap/3g på: http://userbook.com/wap/ eller om ni vill lägga in via datorn: http://userbook.com/wap/pt.zip (Endast MIDP-2.0 version ligger ute just nu, 1.0 kommer snart) VIKTIGT: För att programmet ska få lagra saker i mobilen krävs det att det är "signerat". Det innebär att .jad-filen måste användas då programmet läggs in i mobilen, den innehåller nämligen signaturen. Detta betyder att för att allt ska fungera korrekt så ska programmet helst hämtas från wap-länken ovan. Det bör dock gå att lägga in det via datorn fast det beror helt och hållet på vilken mobil man har och vilket program man använder för att lägga in programmet. Ett varningsmeddelande säger till om det är inlagt på rätt sätt eller ej. Citera
seeage Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 kan inte välja något inne på wap sidan:S går lixom inte att bläddra imellan länkarna:S Citera
TheMole Postad 4 September , 2005 Författare Rapport Postad 4 September , 2005 kan inte välja något inne på wap sidan:S går lixom inte att bläddra imellan länkarna:S Det var underligt. Testa att skriva in http://userbook.com/wap/index.wml eller http://userbook.com/wap/PokerTimer.jar så kommer du direkt till filen. Citera
handmadegod Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Funkade inte på min nec e616 när jag förde över filerna från datorn. nån som har nåt förslag hur man ska göra för att få det att funka? Citera
QD Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Fungerar finfint för mig på SonyEricsson v600i förutom att ljudet på denna telefonen verkar vara värdelös... Signalen mellan nivåerna hörs knappt fast man håller telefonen vid örat... Citera
Pokermiffot Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Hur går det med den nya MIDP 1.0 versionen? Programmet fungerar iofs väldigt bra redan i den äldre versionen men det skulle ju vara suveränt att slippa lägga in custom blinds varje gång. Tack för ett bra program! Citera
-mange- Postad 29 September , 2005 Rapport Postad 29 September , 2005 Tack för ett grymt bra program Citera
TheMole Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Hur går det med den nya MIDP 1.0 versionen? Den är på gång. Saknar för närvarande en mobil att testa den på men kommer kunna göra det om några timmar Citera
PokerPeter Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Du är inte sugen på att lägga upp källkoden? Citera
Recommended Posts