Gå till innehåll

NLT - SnG, Släppa Big Slick här?


Recommended Posts

Mitt i tajtrövland så brakar helvetet loss och där sitter jag med AKo i SB.

 

 

PokerStars Game #4962919624: Tournament #24893681, $15+$1 Holdem No Limit - Level V (75/150) - 2006/05/17 - 08:06:40 (ET)

Table 24893681 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 2: Yabby53 (1175 in chips)

Seat 3: martytupper (485 in chips)

Seat 4: Myssion (3560 in chips)

Seat 6: Pulverized81 (3195 in chips)

Seat 7: grizbi (2270 in chips)

Seat 9: johnny502 (2815 in chips)

Myssion: posts small blind 75

Pulverized81: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [K:h: A:d:]

grizbi: folds

johnny502: raises 250 to 400

Yabby53: raises 775 to 1175 and is all-in

martytupper: calls 485 and is all-in

Myssion: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du skall trycka in degen.

 

Du är nog minst coin flip mot enbart Yabby53 (svårt att säg), martytupper tar nog bara tillfället i akt och försöker klonka.

 

Om du trycker kan du bli av med johnny502 och då ligger du bra till för att vinna potten. Synar han, ja då är en tryckning inte nödvändigtvis fel.

 

Jag personligen hade tryckt in allt, hoppats på en fold från johnny502 och hovat in potten med hjälp av en träff. Yabby53 visar upp JJ och martypupper 86s. Enkelt.

 

Segerns sötma! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har de spelat innan? Du säger att bordet varit tight.

- Har jonny varit ngn som försökt utnyttja detta och har kört lite "steels"?

- Yabby har kanske märkt detta och trycker in semeten i förhoppning att tajtrövarna lägger sig.

 

Det kan väl förespråka att du trycker in smeten, men:

 

- marty, han borde i rimlighetens namn minst sitta på ett PP. Visst han är nästan död men varför syna sig all-in med så mycket action om man inte redan har en färdig hand (ok kanske tokstollen sitter på ett A) Att någon av de andra sitter på antingen ett A eller K är väl inte helt omöjligt (som eyedol sa) och då minskar ju dina outs. Dessutom så skall ju jonny säga sitt efter dig, och han kan ju faktiskt sitta på en legitim hand (risken är kanske inte så stor men den finns där), och om han gör det så kommer han säkert syna din all-in och då är du ju rena lotteriet med dig som dog.

 

Du är chipleader och med så mycket action innan med AK på hand + en spelare till att prata efter dig så skulle jag nog lägga den och vänta på ett bättre läge. Någon kommer säkert att åka i denna hand och du är en placering närmare pengarna, blindsen är på väg upp och det börjar bli tjuvtider :-)

 

Resonemang från en vek man eller??

 

//Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har de spelat innan? Du säger att bordet varit tight.

- Har jonny varit ngn som försökt utnyttja detta och har kört lite "steels"?

- Yabby har kanske märkt detta och trycker in semeten i förhoppning att tajtrövarna lägger sig.

 

Det kan väl förespråka att du trycker in smeten, men:

 

- marty, han borde i rimlighetens namn minst sitta på ett PP. Visst han är nästan död men varför syna sig all-in med så mycket action om man inte redan har en färdig hand (ok kanske tokstollen sitter på ett A) Att någon av de andra sitter på antingen ett A eller K är väl inte helt omöjligt (som eyedol sa) och då minskar ju dina outs. Dessutom så skall ju jonny säga sitt efter dig, och han kan ju faktiskt sitta på en legitim hand (risken är kanske inte så stor men den finns där), och om han gör det så kommer han säkert syna din all-in och då är du ju rena lotteriet med dig som dog.

 

Du är chipleader och med så mycket action innan med AK på hand + en spelare till att prata efter dig så skulle jag nog lägga den och vänta på ett bättre läge. Någon kommer säkert att åka i denna hand och du är en placering närmare pengarna, blindsen är på väg upp och det börjar bli tjuvtider :-)

 

Resonemang från en vek man eller??

 

//Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har de spelat innan? Du säger att bordet varit tight.

- Har jonny varit ngn som försökt utnyttja detta och har kört lite "steels"?

- Yabby har kanske märkt detta och trycker in smeten i förhoppning att tajtrövarna lägger sig.

 

 

Jag ser nog kanske två spelare om dagen som har förmåga att utnyttja tajtheten hos de andra och stjäla lite, och ingen av dem sitter vid detta bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har de spelat innan? Du säger att bordet varit tight.

- Har jonny varit ngn som försökt utnyttja detta och har kört lite "steels"?

- Yabby har kanske märkt detta och trycker in smeten i förhoppning att tajtrövarna lägger sig.

 

 

Jag ser nog kanske två spelare om dagen som har förmåga att utnyttja tajtheten hos de andra och stjäla lite, och ingen av dem sitter vid detta bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hade jag släppt.. du har som bäst en coin och minst en av killarna lär ha A eller K vilket minskar dina outs. Hade inte johnny varit inblandad utan bara två shortstacks så kunde väl en syn vara OK.
Jag håller med. Någon sitter med QQ-88 och dessutom är det minst två A och/eller K ute. EZ fold.
Du har mycket i marker, du har tid att avvakta.

AK är en bra hand att trycka med men inte lika roligt att syna med, särskilt inte två st all in och vad som ev. kan bli en tredje.

Hade du varit short så hade ju en all-in varit givet.

YES! Gillar inte att syna med AK, då vill jag vara först in.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...