Gå till innehåll

Psykiska problem, måste ligga plus på alla bord!

nucleus

Recommended Posts

Jag har problem när jag lirar cashgame, erkänner det nu öppet. Jag MÅSTE alltid plussa på alla bord jag spelar annars sitter jag i princip tills jag gör det (om jag lirar på natten allafall). Vanligt scenario är att jag startar upp 3-4 bord stoppar in en hundring på varje. Säg att jag lirar tre bord med 100$ i insats. Det kan gå riktigt bra, spelar ingen roll, kan ligga 300$ plus på två bord och ändå vara nästan orimligt irriterad/tjurig över att jag tappat 17$ på det tredje bordet (räknar givetvis med om jag cashat upp till maxinsats). HAr kommit fram till att det inte kan vara hälsosamt men så är det allafall. Vad gör man åt sådant? Ibland kan det väl vara bra att man har en tävlingsinstinkt som gör att man åker 10km på inlines i november för att få glädjen att vinna över ett gäng hobbylirare i innebandy (vilket jag också är) men det måste ju finnas gränser. Nån mer som hamnat i den här fällan?

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inse att det inte går att vinna hela tiden. Om du tror eller tycker att du alltid måste vinna så får du problem. Våga förlora för att vinna.

Att spela 4 bord samtidigt gör du för att det ska gå snabbare. Om du nu spelar 1000 händer och istället för att köra 250 händer per bord, du kör 1000 bord med en hand per bord. Skulle du bli arg om du inte vann på alla borden men totalt gick med vinst? Du gick med vinst totalt på dom borden du spelade på så var glad istället. :)

Länk till kommentar

Om du nu spelar 1000 händer och istället för att köra 250 händer per bord, du kör 1000 bord med en hand per bord. Skulle du bli arg om du inte vann på alla borden men totalt gick med vinst? Du gick med vinst totalt på dom borden du spelade på så var glad istället. :)

Tycker det verkar lite dumt att spela alla tusen händerna från stora mörken ;)

Bloop

Länk till kommentar

Om din hjärna inte är så lättlurad varför vill den inte

förstå att poker inte handlar om att vinna varje session.

Skulle tro att den är selektivt idiotisk. Ena delen har förstått det för länge sedan medans nån annan del säger att jag måste sitta kvar för att ta tillbaka chipsen av den strandtupp som synade två pottbet för att dra in sin gutshot...

Länk till kommentar

Känner igen mig själv väldigt väl där Nucleus. Jag vill/måste gå plus varje session vid varje bord. Jag tåler inte att förlora emot spelare som är sämre än mig själv, fastän att jag vet att jag inte kan göra något åt det utan bara fortsätta vara bättre än dem, men det är så fruktansvärt frustrerande att förlora sin deg till tomtar för att sen bli tvungen att se dem gå iväg och man måste vinna tillbaka "sina" pengarna av hyfsade/bra spelare istället. Till sist så kommer det ett jättebakslag följt av en majortilt som kostar en massa helt i onödan som man sen "måste" vinna tillbaka under ett par dagars tid. Om man inte hade varit sin egen chef när det gäller poker så hade man garanterat fått sparken för länge sen. :)

Det är väl därför jag anser att disciplin är den absolut viktigaste egenskapen man kan ha i poker(när man kan grunderna), för den har kostat mig så otroligt mycket pengar helt i onödan.

Länk till kommentar

Kan du inte hoppa ur på det bordet du förlorar å tänka som så att eftersom du har 2 bord som går bra, är det säkert extra dåliga spelare där, eller så får du mycke bättre kort där. och döda det bordet som går dåligt. Då kan du koncentrera dej på de bord du har kvar som går bra å slipper bli grinig över att det bordet inte plussar.

Länk till kommentar