Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag spelade en hand i går i en turnering på Svenska spel.

Turnering: Texas Hold'em NL , Buyin 100+10

Blinds: 75/150

Position: BB

stack: 5500

medelstack: 3000

chipleader ca 15000

10 spelare vid bordet, ca 90 spelare kvar av 204

30 st får pengar men 10-20 är marginellt bättre än insatsen tillbaka.

Jag plockar upp A :heart: K :club: på BB med 5500 marker, 4st(inkl. SB) limpar in före mig, alltså 750 i potten nu.

Jag vill ju inte lira denna hand mot 4 andra, folk har spelat otroligt löst och synat floppar med lankor i ohöjda potter.

Jag täcker alla som limpat så jag går all in med förhoppning att antingen vinna potten direkt eller att få med mig ett sämre ess, i värsta fall ett litet PP.

Om någon slowspelat AA eller KK får jag ta det, andra PP är det slantsingling mot ungefär.

Borde jag spelat denna handen annorlunda, jag visste att jag beövde göra ett stor raise för att få bort spelare. Största stacken förutom min var på 4000 av de som limpat med i potten.

// Janne

Postad

Med tanke på din read tycker jag ditt move är helt ok. Potten är redan ganska stor och risken att någon limpat ett monster är rätt liten. Skulle någon syna har du i de allra flesta fall som sämst coinflip. Förmodligen kan du ändå inte lägga handen om du skulle få omslag på en standardraise, som ändå är i storleksordningen 25% av din stack.

Vad bossbaver dillar om har jag som vanligt ingen aning om.

Postad

jag spelade den så här:

Jag gick all in, alla la sig utom 1 som synade med ca 2500 med Q :club: 9 :club:

Hur man nu kan lägga in 2500 till och syna med den handen är ju för mig ett mysterium men det händer ju hela tiden...

Han träffade inget så jag vann potten och han åkte ur turneringen.