Eam Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Hej, nu har jag kommit upp i mina 8K händer som underlag för lite analys. Ca 8K händer med +3,8 BB/100 på Partypoker SH FL $0.5/1 (jag ska gå upp i nivå lungn bara lungn) Saken är den att alla händer går som de ska förutom två stycker. QJo och KTo samt i viss mån AJo som alla tre händer ligger bland de tio händer jag förlorat mest med. :: När spelar ni dessa händer i förhållande till position/raise osv? Upptäckte att jag hade en fiskig SawFlop% på 70-90% med dessa tre händer (varav KTo var på 86%) medan jag toalt ligger på ~30%. Detta är ju helt sjukt och drar ner min vinst väldigt mycket. Säg att min totala vinst är X$ så har jag förlorat totalt $X/3 - $X/4 på dessa tre händer(!) Bra med pokertracker så man kan upptäcka sådant. Så behöver helt enkelt hjälp. Med tanke på det lösa spelet på Party har jag svårt att släppa tex QJo och KTo (AJo förlorar jag bara för att jag spelar den som AK och ska försöka sluta med det) Men råd hur man skall handskas med sådana händer i förhållande till position/raise. Ursäkta för det långa svammliga inlägget men lovit lite & druckit för mycket kaffe Tack på Förhand! Citera
serenity Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Jag spelar bara QJo/KTo mot raise om jag sitter på knappen och motståndaren som höjer inte har så bra koll, så att man kan spela ut dem även utan toppenträffar. Edit: Samt på BB om knappen försöker sno, förstås. Om jag är först in på knappen/cutoff så höjer jag QJs/KTs men offsuit vet jag inte riktigt själv än, QJo kan jag nog kasta ibland. Det är ingen större mening att försöka sig på steals på $1/$2 har jag märkt, folk synar ner för mycket, så jag snor endast med ~20% av händerna. Har ungefär samma sawflop% som dig, 33.5% samt VP$IP 22.8%, PFR 13.4%. Detta över 3k händer. Om detta hjälper något har jag inte en aning om, men men... Citera
Eam Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Jo det gjorde det, allt hjälper Saken är ju den att visst förstår jag att man vill ha position när man synar en raise, men du gör det alltid på knappen med tex QJ KT? J10 är väll också en sådan hand?. Problemet jag tror är att säg att första position Preflop (SB+1 eller vad det heter) höjer och personen efter foldar, och du sitter på KTo QJo J10o jag vet att det beror på personen som höjer, jag har en tendens att syna här för att kanske upptäcka att Knappen eller någon Blind höjer igen, första "raisarn" synar och jag tänker "ahh, det konstar bara en Bet till" och har därmed betalat tre BB för QJo KTo ur position mot kontrahöjaren. Men du synar endast en raise med dessa händer (finns många liknande som redan nämnda J10o men även kanske A10o) på Knappen? (eller kanske positionen före) Hur gör ni när ni sitter efter SB preflop med en hand som nämnda: QJo KTo JTo men även J10s A10o och andra halvdanna händer som man har svårt att släppa om man prickar topparet med för att bara syna ner och förlora mot högre sidokort? Kanske bara jag som har lite för dålig självdiciplin för att maximera mitt resultat? Tack på förhand igen! Citera
mikj Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Om jag lirade 0.5/1 skulle jag spela dina händer såhär: QJo,KTo,JTo Från UTG & MP fold. Raise först in från CO eller Button. Syna om någon limpat. Fold ifall någon höjde innan dig. Från SB, raise first in, syn om någon limpat, fold mot raise. Från BB, raise mot 1 limper, syn mot raise. Fold mot 3-bet. ATo. Raise first in, raise mot 1 limper. Syn mot 2 limpers. Fold mot raise. SB, samma sak fast reraise om du är emot 1 "först in raise" från CO eller Button. BB. Raise/reraise eller syn mot 1. Syna 2 eller fler. Fold mot 3-bet. När du kommer upp i nivå kan du köra. Raise mot 1 limper med QJo, KTo från Button. Raise first in från MP med QJo, KTo. Citera
heltok Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 QJo, alltid raise, folda mot raise. syna på bb mot raise. QJo överväg fold mot tight utg-limper på fullt bord. KTo first in raise, folda mot limper. syna på bb mot raise. JTo steala enbart. ATo. alltid raise. fold mot raise. syna mot steal på bb, raisa mot steal på sb. Citera
Recommended Posts