RoyleAxe Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Hand som utspelade sig på SS, fullring CG 2,5/5... El Zorro sitter på plats 1 med 261.05 peter8 sitter på plats 2 med 160.00 Rubbad sitter på plats 3 med 909.60 wilmer12 sitter på plats 4 med 95.40 Vera sitter på plats 5 med 171.12 Jack_Dick sitter på plats 6 med 1400.80 MataMig sitter på plats 7 med 618.30 MR.OSIS sitter på plats 8 med 463.60 Amis sitter på plats 9 med 704.85 HERO sitter på plats 10 med 257.50 peter8 satsar s mörken 5.00 El Zorro satsar l mörken 2.50 El Zorro: --, -- peter8: --, -- Rubbad: --, -- wilmer12: --, -- Vera: --, -- Jack_Dick: --, -- MataMig: --, -- MR.OSIS: --, -- Amis: --, -- HERO Kd, Ah Pre-flop: Rubbad: Lägger mig wilmer12: Passa Vera: Syna 5.00 Jack_Dick: Syna 5.00 MataMig: Lägger mig MR.OSIS: Höj 10.00 Amis: Lägger mig HERO: Höj 25.00 (höja mer?) El Zorro: Lägger mig peter8: Lägger mig wilmer12: Lägger mig Vera: Syna 25.00 Jack_Dick: Lägger mig MR.OSIS: Syna 25.00 Flop (Board: Qc, 2c, 7c): Vera: Satsa 10.00 MR.OSIS: Syna 10.00 HERO: 40.00 (höja mer?) Vera: Syna 40.00 MR.OSIS: Lägger mig Turn (Board: Qc, 2c, 7c, 5d): Vera: Passa HERO: Satsa 105.00 (tror att hon (?) träffat damen och foldar mot ett rejält bet eller har ett flushdrag, knappast flush direkt på flop...) Sen har jag ju iaf 6 outs för 2 överkort (om ej på flushdrag d.v.s.) Vera: Syna 105.00 River (Board: Qc, 2c, 7c, 5d, 5c): Vera: Passa HERO: Passa (Vera har alltså 1,12kr kvar här..) Showdown: Vera visar: 3c, 3h (färg med högsta kort dam) Citera
Sansrom Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Klart är att du inte spelar handen bra i alla fall. Höj pott om du ska höja! På flop hade jag gett upp handen direkt. När du sedan får syn på flop, bombar du på igen mot en shortstack. Du har nästan aldrig någon fold equity här, ge upp! Citera
Ignatius Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Skolexempel på hur man inte ska spela AK. IMHO Citera
bossbaver Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Skolexempel på hur man inte ska spela AK. truetrue.. jag hade foldat vid motstånd på floppen.. AK = bra starthand... men i detta läge ganska kass!!! Citera
vetgirig Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Fold på flopp! Med 2 motspelare och en som verkat träffa och med färg eller färgdrag ute så har man inget i denna handen att göra med AK: Du har inget drag och folk med starka drag mot dig. Solklart fold. Citera
bossbaver Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 men själva frågan vem spelar sin hand sämst skulle jag nog säga mrs PP 33... VERA Citera
lumor_ Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Frågan var ju inte huruvida han spelade dåligt utan vem som spelade sämst. Om vera fått en tydlig read på dig att du är extremt aggro och kanske fått för sig att du är en maniac (vilket hon ju har rätt i i just den här handen) så är hennes spel bara väldigt dåligt. Om hon inte hade den readen är det extremt dåligt. Ditt spel är extremt dåligt om du hade en read på Vera som calling station. Bara väldigt dåligt om du trodde att hon var "normallös". M a o Extremt/väldigt dåligt vs extremt/väldigt dåligt beroende på vad ni trodde om varandra. Båda förtjänar att förlora potten till MR.OSIS trots att han lagt sig Citera
RoyleAxe Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Frågan var ju inte huruvida han spelade dåligt utan vem som spelade sämst. Om vera fått en tydlig read på dig att du är extremt aggro och kanske fått för sig att du är en maniac (vilket hon ju har rätt i i just den här handen) så är hennes spel bara väldigt dåligt. Om hon inte hade den readen är det extremt dåligt. Ditt spel är extremt dåligt om du hade en read på Vera som calling station. Bara väldigt dåligt om du trodde att hon var "normallös". M a o Extremt/väldigt dåligt vs extremt/väldigt dåligt beroende på vad ni trodde om varandra. Båda förtjänar att förlora potten till MR.OSIS trots att han lagt sig Bra kommentar. Jag vet ju att jag spelade den den kasst, men Vera spelade den minst lika kasst i min mening. Kan nog inte säga att ngn av oss kunde ha ngn superread på den andre, jag såg Vera som normallös och om Vera hade read på mig så borde det vara tight eftersom jag spelat ganska (weak)tight hittills på bordet... Vilket gata spelar jag sämst på tycker ni (turn) ? Har ju som tidigare kommentar dålig foldequity mot en shortstack så turnbettet känns som det sämsta spelet i denna hand, flopbettet är ju inte heller för bra... Apropå flopbettet är det väl inte alltför otroligt att jag skulle ha K eller A i klöver (AK är ju såå vanlig preflopraise hand..) så är det egentligen så fel att repesentera ett starkt drag eller överpar här? Ytterligare en fundering, vad tror ni den genomsnittlige Vera-fisken gjort om jag checkat efter på turn och bombat på rivern istället? Citera
sympathetic Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 ^ Synat Det är ju redan konstaterat att du spelade som en idiot, om du ursäktar uttrycket. Du borde gett upp handen på floppen. Även om dom höjer töntigt lite. Den gamla klyschan om att du antingen leder knappt eller ligger under rejält verkar ju gälla här. Sen spelar ju Vera.. vad ska man säga? Citera
Recommended Posts