Gå till innehåll

NLT - Hitta felet!


Djens

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker man höjningen preflop är tveksam får man nog plugga mer poker :)

 

Jag tycker IngeRik antyder något viktigt, dvs högre färg.

Jag vill trebeta floppen framför allt för värde, men man vill dessutom knappast ge honom ett "gratiskort" om han sitter på ett flushdrag K till T-högt eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man höjningen preflop är tveksam får man nog plugga mer poker :)

 

Jag tycker IngeRik antyder något viktigt, dvs högre färg.

Jag vill trebeta floppen framför allt för värde, men man vill dessutom knappast ge honom ett "gratiskort" om han sitter på ett flushdrag K till T-högt eller så.

 

Låga SC ur position är väl i högsta grad en tveksam höjning om man inte är en extrem LAG. Man kan göra det, men det är ju knappast en regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man höjningen preflop är tveksam får man nog plugga mer poker :)

 

Jag tycker IngeRik antyder något viktigt, dvs högre färg.

Jag vill trebeta floppen framför allt för värde, men man vill dessutom knappast ge honom ett "gratiskort" om han sitter på ett flushdrag K till T-högt eller så.

 

Låga SC ur position är väl i högsta grad en tveksam höjning om man inte är en extrem LAG. Man kan göra det, men det är ju knappast en regel.

 

På knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta trodde du var don. hehe. ställ in på floppen. skulle inte heller höjt preflop. så sällan man träffar på där händerna. i en turnering e det bra att höja ofta men inte cashgame enligt min mening.

 

startchips 10.000, blinds 5-10 då eller? du vet inte va du talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Don kör ju en sån där lurig minireraise. Om han nu är stabil så tycker jag det luktar set lång väg. Visst är det ett bra alternativ att slå om en gång till på floppen men om han har trips kan en call duga, men då måste du se till att han inte har odds att förbättra efter turn. Det är ju också större chans att han ett spader än att han har två. Samtidigt är din hand väl dold vilket ger att han värderar sin hand som bättre och därmed ser sig själv som att ha bättre odds än vad han har. Detta tycker jag leder till att du skall ställa in smeten på turn. Jag tror du får syn av trips, tvåpar, och ruter kung. Han kan inte ha en kombination av dessa så därför leder du stort. De gånger han har en färdig högre färg betalar jag av här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker enda felet begås innan floppen. Sc shorthanded, tycker man förlorar på dem i längden, speciellt när någon synar som ovan. Om mörkarna är väldigt tighta kanske man höjer med allt.

 

Som många innan sagt, reraisa floppen. Tycker inte det är fel att ställa in med 15 outs. Det är så sällan man har ett set emot sig och skulle man ha det så har man ändå stor chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man höjningen preflop är tveksam får man nog plugga mer poker :)

 

Jag tycker IngeRik antyder något viktigt, dvs högre färg.

Jag vill trebeta floppen framför allt för värde, men man vill dessutom knappast ge honom ett "gratiskort" om han sitter på ett flushdrag K till T-högt eller så.

 

Låga SC ur position är väl i högsta grad en tveksam höjning om man inte är en extrem LAG. Man kan göra det, men det är ju knappast en regel.

 

På knappen?

 

Oj, såg fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker enda felet begås innan floppen. Sc shorthanded, tycker man förlorar på dem i längden, speciellt när någon synar som ovan. Om mörkarna är väldigt tighta kanske man höjer med allt.

 

Som många innan sagt, reraisa floppen. Tycker inte det är fel att ställa in med 15 outs. Det är så sällan man har ett set emot sig och skulle man ha det så har man ändå stor chans.

 

Det är 4-handed, du måste spela marginella händer. Du har bästa positionen och kan spela ut motståndaren utan träff. Finns väldigt många sämre händer än en låg sc som du kan höja med där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker miniraiset osar katt.

Har han en träff så borde han väll slagit om hårdare för att få dig att betala av eventuella drag eller?

 

Lika bra att pusha hans gayraise på floppen "make him pay" har han en träff kommer han syna har han endast stegdrag eller färgdrag måste han gambla med hela stacken.

 

Antingen så leder du på turn eller så ligger du långt efter.

 

 

Förresten varför inte klonka färgstegen på river!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folda när du blir reraisad på floppen tycker jag!!!!

 

nae förresten: 100 betet på turn.. han lär ju ha reraisat dig ordentligt med sitt AX ??? check is da shit here... 8-)

 

Edit. missa oxå färgen =) hmmm får fundera om.. eller jofan.. fortf turnbetet.. för stort!!!

 

Kul teori. Ska faktiskt inte vara ohövlig som många andra är på detta ställe. Alla kan vi läsa fel..

Jag hade dock inte foldat utan rr igen på flopen. ;)

När jag tänker en gång till, vad är det som säger att inte fi sitter på färgdrag? check på flop, miniraise och sedan check igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul teori. Ska faktiskt inte vara ohövlig som många andra är på detta ställe. Alla kan vi läsa fel..

Jag hade dock inte foldat utan rr igen på flopen. ;)

När jag tänker en gång till, vad är det som säger att inte fi sitter på färgdrag? check på flop, miniraise och sedan check igen..

 

HAHAHA, ja ok, ibland kan det gå lite väl snabbt, men vaddå? vad är det som säger att fi faktiskt sitter på färgdraget då?? (om vi nu ska va så;)

 

vilket är felet tycker DU då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte trebettade floppen upp till 110 lr någon liknande summa :)

 

med vilken motivering??? folda han på ditt turnbet eller? eller satten han högre färg på river eller vad?

Vad har resultatet för relevans?

 

varför spelar du poker??? resultatet är väl av högsta relevans.. eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte trebettade floppen upp till 110 lr någon liknande summa :)

 

med vilken motivering??? folda han på ditt turnbet eller? eller satten han högre färg på river eller vad?

Vad har resultatet för relevans?

 

varför spelar du poker??? resultatet är väl av högsta relevans.. eller ?

Klart jag är intresserad av mitt resultat, men då uttryckt i BB/100 händer i det långa loppet. Resultatet i en enskild hand är fullständigt irrelevant, det är om man tar rätt eller fel beslut som är intressant. Om det är rätt beslut att reraisa på flop kan knappast visas av resultatet i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...