Gå till innehåll

NLT - Trn, AK, hur hantera trolig semibluff?

Recommended Posts

Postad

Ok, här följer handen.

Tror jag hade 73% att vinna den enligt twodimes, han behöver syna 1300 för att vinna 4100.

Players:

devalanter (6,494.00 in seat 1)

andkan (1,923.00 in seat 2)

Orkan (4,650.00 in seat 4)

danki (9,895.00 in seat 5)

Swedman (2,913.00 in seat 6)

Hickmott (7,225.00 in seat 7)

Bartonio (6,235.00 in seat 8)

J4nus (1,025.00 in seat 9)

Dealer: Bartonio

Small Blind: J4nus (100.00)

Big Blind: devalanter (200.00)

andkan was dealt: 8c - Tc

andkan Call (200.00)

Orkan Fold

danki Fold

Swedman Raise (600.00)

Hickmott Fold

Bartonio Fold

J4nus Fold

devalanter Fold

andkan Call (400.00)

Flop 8h - 3d - 9h

andkan All-In (1,323.00)

Swedman Call (1,323.00)

Turn 8h - 3d - 9h - 3c

River 8h - 3d - 9h - 3c - Ah

andkan shows: 8c - Tc (two pairs, eights and threes)

Swedman shows: Ad - Kd (two pairs, aces and threes)

Swedman wins: 4,146.00 (with two pairs, aces and threes)

För övrigt, förutom preflop, spelade jag handen korrekt? Jag antog naturligtvis att han skulle folda överkort men syna med överpar, undantaget JT (vilket inte är så troligt att han har) eller suitade överkort.

Postad

Betten på floppen kan väl omöjligtvis vara +EV? Han kan ha TT, JJ, QQ, KK, AA och AK... Och även när han har AK, kan de vara suitade och han har alltså två overs och nut flush draw (om hjärter).

Mot de flesta spelarna (som inte synar/höjer med vad som helst) måste det här vara ett förlorande spel?

Postad
Betten på floppen kan väl omöjligtvis vara +EV? Han kan ha TT, JJ, QQ, KK, AA och AK... Och även när han har AK, kan de vara suitade och han har alltså två overs och nut flush draw (om hjärter).

Mot de flesta spelarna (som inte synar/höjer med vad som helst) måste det här vara ett förlorande spel?

Menar du parres bet?

Det är ju näst intill 100% obligatoriskt, möjligen så kan han trappa genom att checka istället.

Postad

Jag tänkte som så:

Preflop - av någon anledning får jag för mig att limpa T8s. Ja, jag är sån. Får en raise mot mig på 3xBB, men med döda SB-pengar i potten så ville jag ta en flop och sen se vad som händer.

Flop - Träffar paret. Ja, vad fan ska jag göra egentligen? Check-calla går helt bord, check-folda går också bord med så pass mycket pengar i potten och par. Alltså går jag all-in då jag tror att han foldar osuitade överkort och jag vinner en fin pott. Tror även han kan folda t.ex. 44-77. Har inget emot att få syn i detta läge av överkort som inte är suitade i hjärter eller av underpar. Naturligtvis får jag blixtsyn av alla set och överpar, men har han det får jag väl köpa ut. Fold finns helt enkelt inte i detta läge för mig.

Att han skulle syna med överkort blev jag överraskad över, att han sedan köper ut var inte oväntat med tanke på hur heta överkort verkade vara i dagens turnering :) Men that's poker liksom.

Postad

Jag vet att jag har ältat detta förut, men jag tänker fortsätta. Johan Hjort vet iaf vad jag pratar om :) Logik vs Känsla, visst, om man ska följa tabellen osv så ska man inte limpa in här som parre gör, det är antagligen ingen vinnande spel rent matematiskt, men man kan inte spela som en bot, och speciellt inte vid turneringsspel.

Man kan vinna mycket på att vara oförutsägbar.

Postad
Jag vet att jag har ältat detta förut, men jag tänker fortsätta. Johan Hjort vet iaf vad jag pratar om :)

Där ser man, jag vet till och med sånt jag inte vet om.

Man kan vinna mycket på att vara oförutsägbar.

I parres fall så väntar sig folk förstås att få se en suited connector i det här läget.

Postad

Om parre limpar UTG ställer man in med alla bebispar och alla oparade kort för att sno potten, eller ha mellan drygt 50 och drygt 60% vinstchans om han synar. Med par över 66 synar eller checkar man och låter parre bluffa all-in på floppen.

Postad

Var det en korrekt call av Swedman? Dvs, rent matematiskt? Han måste ju ha trott att Parre missade floppen helt och försökte köpa den...eller? Varför annars syna med A högt?

Postflop hade jag gjort samma sak som Parre, dock inte preflop...

Postad
Var det en korrekt call av Swedman? Dvs, rent matematiskt? Han måste ju ha trott att Parre missade floppen helt och försökte köpa den...eller? Varför annars syna med A högt?

Jag tror det var fel, när jag kollade på handen trodde jag att parre synat från big blind och tryckt in på floppen. Till och med för parre är det en rejäl skillnad i genomsnittlig handstyrka när han limpar och trycker in från UTG jämfört med om han synar och trycker in från stora mörken.