Lottie Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Bakgrund: 16 personers 7 stud HI/Lo, 4 priser med samma steg mellan varje (32-24-16-8), 5 spelare kvar. Jag har nyligen varit stor chipleder med nästan dubbelt så mycket marker som tvåan. Efter att förlorat med kåk mot kåk samt stege mot en maximalt dold färg så är jag nere på tredje plats. Seat 2 har spelat många potter men ganska passivt. Höjer sällan på tredje kortet utan synar hellre även om han är den första efter bring-in som är med i handen. Han har dock inte varit chipleder så länge varför det är svårt att säga om det ändrat hans spel att vara det. PokerStars Game #4931388664: Tournament #24704184, $5.00+$0.50 7 Card Stud Hi/Lo Limit Tournament - 7 Card Stud High-Low - Level XI (1,000/2,000), Ante 200, Bring-In 300 (converter) Seat 2: 14,051 Seat 3: 2,026 Seat 5: 4,492 Seat 7: 647 Hero: 2,784 3rd Street - (1.00 SB) Vil 2: xx xx 6:club: ___raises Seat 3: xx xx J:club: ___folds Seat 5: xx xx 3:club: ___brings-in___folds Seat 7: xx xx Q:club: ___folds Hero: K:spade: 7:heart: K:diamond: ___raises___??? Jag får K7K och sitter två steg efter bring-in. Eftersom det inte finns något ess ute tror jag att jag har bäst hand och höjer. Chipledern/seat 2 återhöjer. Jag har ca 1500 kvar. Lägger jag mig har jag fortfarande en bra chans att komma itm eftersom shortstacken bara har 647 kvar. Trycker jag in allt och vinner går jag upp som chiptvåa. Att syna tar jag för givet är sämsta alternativet. Med tanke på hans tidigare spel är det inte otroligt att han sitter på AA6 eller t o m triss. Att han skulle spela så här med ett lågdrag tror jag inte. Nåväl, vad bör jag göra? Citera
Hjort Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Raise-fold måste ju i vart fall vara din absolut sämsta strategi. Jag är i stort sett 100% på att det är bättre att vika direkt samt att höja och få in resten av pengarna. Jag är också rätt säker på att KK7 är tillräckligt stark för att spela all-in eftersom det är rätt otroligt att någon efteråt har något så där väldigt häftigt samt att risken att bli bustad ändå är tämeligen liten (att bli frirullad är ju inte alls lika farligt som en hög chans att åka ut pga strukturen). På en höft skulle jag sätta sannolikheten för bust till typ 20% Plus att femteplats i en SNG ändå är rätt långt ifrån bubblan. Börjar du vika tämeligen solida favoriter mot chippon här kommer du ju kunna spela ganska exakt 0 händer på den riktiga bubblan, samt att du inte kommer utgöra något orosmoment alls för chippon med en så liten stack. Citera
Lottie Postad 14 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2006 Plus att femteplats i en SNG ändå är rätt långt ifrån bubblan. Börjar du vika tämeligen solida favoriter mot chippon här kommer du ju kunna spela ganska exakt 0 händer på den riktiga bubblan, samt att du inte kommer utgöra något orosmoment alls för chippon med en så liten stack. Med tanke på att det är 4 priser (vilket står i min första post i tråden) så är 5:e plats så mycket bubbla det kan bli. Citera
Ekenstar Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Plus att femteplats i en SNG ändå är rätt långt ifrån bubblan. Börjar du vika tämeligen solida favoriter mot chippon här kommer du ju kunna spela ganska exakt 0 händer på den riktiga bubblan, samt att du inte kommer utgöra något orosmoment alls för chippon med en så liten stack. Två bords SnG, fyra fick pris. Dålig converter, skriv ut bring-in och hur stora höjningarna är så att det blir lite klarare vad som sker. Citera
Hjort Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Med tanke på att det är 4 priser (vilket står i min första post i tråden) så är 5:e plats så mycket bubbla det kan bli. Ah, det ändrar inte det hela jättemycket faktiskt. Fortfarande all-in i mina ögon. Du kan ju fippla lite med ICM, men jag tror inte att den kommer säga något annorlunda. Citera
Lottie Postad 14 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2006 Dålig converter, skriv ut bring-in och hur stora höjningarna är så att det blir lite klarare vad som sker. Svårt att hitta bra konverters för 7CS. Några tips? Ok Hjort då spelade jag förmodligen rätt som tryckte in. Tyvärr satt storstacken på 666 och jag fick bara ihop ett tvåpar och ingen låg. Citera
eurythmech Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Är prispotten på 80% av pengarna? Citera
Bjorn_ Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Du spelar helt rätt. När du höjer är det ju rätt uppenbart att du har ett par i kungar. Har fi något så när vett i skallen så lär han ju höja tillbaka med AA6, 666 (stora favoriter mot din hand) men även med A66 samt alla trelågar med ett ess (en knapp coinflip). Han får ju ungefär 3-2 i odds i turneringschips så han kan knappast lägga någon hand som är nästan even money. Grejen är då den att det är mycket mycket sannolikare att få en trelåg med ett ess än att få någon av höghänderna som krossar dig och efterssom du i sin tur får typ effektiva odd på 2,8-1 i turneringschips så är det en nobrainer att trycka in. Gjorde lite överslagsberäkningar och får det till ungefär 1% chans att fi får en hand som krossar dig (AA6 eller 666) och ungefär 9% chans att han får en coinfliphand (A66 eller trelåg med ess). /Bjorn Citera
Lottie Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Är prispotten på 80% av pengarna? Öhh, nej 16 pers * $ 5 = 80 $ 32 + 24 +16 + 8 = 80 All buy-in (förutom avgiften på 0.5 $) som prispengar. Tack, Bjorn! Citera
Recommended Posts