retorik Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 det här är ett galet preflopspel, men jag gillar att höja med lite skräp ibland för att få en loose image. NL 200$ SB 154$ BB 63$ Hero 255$ UTG +1 87$ CO 29$ dealt to hero 5-2:spade: raise 2BB UTG +1 calls CO folds SB calls BB calls FLOP 9 4 6 SB check BB check Hero bet 10$ UTG +1 calls Co folds SB raise to 40$ Ett set eller två par BB folds Hero folds borde jag ha ställt, för det är ju en sån flop jag letar efter. Eller är det en given fold???? Vet att folk kommer spy på mitt Preflopspel, men gillar att ha en väldigt loose, halvgalen image. Citera
EL_FishkO Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 för det första tycker jag du ska höja 4bb pre... Given fold tycker jag. är en sådan flop du letar efter mot veka motståndare du kan bygga pott emot om de träffar monster. om han har träffat set/tvåpar så finns ju inte en chans i världen att han slänger mot din all in då du antingen har överpar eller färgdrag. Citera
Nidson Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Om du verkligen har en halvgalen image måste du orka ställa på såpass bra floppar, fi kan ju mycket väl höja med par i detta läge om han är less på ditt slaskande. Det går liksom inte att vara en maniac preflop och sen vika senare i handen så fort man möter minsta motstånd. Citera
AsiaCarrera Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Om han bara slår om med tvåpar och set så är det en 40/60 och det finns med största sannolikhet fler händer han kan tänkas slå om med. Det hade varit lite klurigare om han haft fullt inköp eller mer men nu har han 77bb så jag tycker det är en nobrainer, dvs här bör du ställa in. Citera
Recommended Posts