ErikJ Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Skulle behöva köpa en ny dator, helst klara lite nya spel på den, stor hd osv. Nån me bra tips? Prissklass runt 7-8k. Citera
-Lime- Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 stationär eller bärbar? krav på skärm om det är stationär? Citera
SaInT Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Sätter du ihop den själv får du garanterat mer för pengarna. Kan du inte göra det själv kanske du har nån polare som kan hjälpa dig. Citera
bzkt Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Varje gång man skriver "data" och menar en "dator" dödar gud en kattunge. Citera
Frege Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 Har du monitor, tangentbord, mus och högtalare redan? Citera
ErikJ Postad 13 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2006 har allt annat:) Vill ha en stationär dator bzkt:p Citera
bzkt Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 har allt annat:)Vill ha en stationär dator bzkt:p Förlåt, var bara tvungen Citera
-Lime- Postad 13 Maj , 2006 Rapport Postad 13 Maj , 2006 här har du en för ett skapligt pris http://komplett.se/k/ci.asp?sku=10179 går ju att fixa till en egen rätt lätt, men lite svårt att veta om du kan då du inte anget den infon. Vill du ha AMD eller "annat" (vill inte ens att mina fingrar skriver namnet) Citera
Skadast Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Jag kan ge många tips för 8000:- Men först vill jag att du på något sätt garanterar mig pengarna. Vill ju inte ge gratistips direkt Citera
jezaja Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Varje gång man skriver "data" och menar en "dator" dödar gud en kattunge. Det är väl inte riktigt sant, det heter (hette) datamaskin så förkortningen data är korrekt dock väldigt gammalmodigt. Högskoleutbildningarna heter t.ex. Datateknik fortfarande. Citera
Stahl Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 Högskoleutbildningarna heter t.ex. Datateknik fortfarande. Ja, för där lär man sig olika tekniker att behandla data, alltså empiri. Inte själva maskinen! Citera
Joel Eriksson Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 har allt annat:)Vill ha en stationär dator bzkt:p Förlåt, var bara tvungen Varje gång någon skriver en mening utan att avsluta med punkt eller dylikt dödar darwinismen ett människobarn. Citera
eurythmech Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 har allt annat:)Vill ha en stationär dator bzkt:p Förlåt, var bara tvungen Varje gång någon skriver en mening utan att avsluta med punkt eller dylikt dödar darwinismen ett människobarn. Det tror jag inte, det är ju stilistiskt snyggt Citera
Svinto Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Ja, för där lär man sig olika tekniker att behandla data, alltså empiri. Inte själva maskinen! Man lär sig inte om datorer om man läser datateknik? Snacka om roll. Och datateknik kallas på många skolor i engelskspråkiga länder för Computer Engineering. Men du tänkte kanske på datavetenskap. I alla fall stör jag mig också på folk som säger data istället för dator även om man kanske kan hävda att det är en förkortning av datamaskin eller nåt. Citera
Ekenstar Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 I alla fall stör jag mig också på folk som säger data istället för dator även om man kanske kan hävda att det är en förkortning av datamaskin eller nåt. Bra att veta, tror jag ska börja att säga data istället för dator Citera
Recommended Posts