Gå till innehåll

NLT - Vill continuationbluffa river men fi bettar ut


sevenfeet

Recommended Posts

Knepig hand där jag höjer först in på knappen som så många gånger förr. Får syn av BB som inte varit överdrivet lös i blindsen men ändå synat en del. Jag har höjt ofta först in på knappen men långt ifrån alltid.

 

The Fast and the Furious 8161857-16214 Holdem No Limit $0.50/$1

[May 12 23:36:53] : Hand Start.

[May 12 23:36:53] : Seat 2 : harrry has $85

[May 12 23:36:53] : Seat 3 : d33rhunt3r has $19

[May 12 23:36:53] : Seat 4 : sjufotarn has $128.49

[May 12 23:36:53] : Seat 6 : sashman has $100.50

[May 12 23:36:53] : sjufotarn is the dealer.

[May 12 23:36:53] : sashman posted small blind.

[May 12 23:36:53] : harrry posted big blind.

[May 12 23:36:53] : Game [16214] started with 3 players.

[May 12 23:36:53] : Dealing Hole Cards.

[May 12 23:36:53] : Seat 4 : sjufotarn has Ks Jd

[May 12 23:36:56] : sjufotarn called $1 and raised $2

[May 12 23:36:59] : sashman called $2.50

[May 12 23:37:03] : harrry folded.

[May 12 23:37:03] : Dealing flop.

[May 12 23:37:03] : Board cards [8c 2d 2c]

[May 12 23:37:09] : sashman bet $4

[May 12 23:37:22] : sjufotarn called $4

 

Floatar med på floppen då han borde sätta mig på överkort och kan betta ut med en hel massa skit på den floppen.

 

[May 12 23:37:22] : Dealing turn.

[May 12 23:37:22] : Board cards [8c 2d 2c Td]

[May 12 23:37:26] : sashman bet $8

[May 12 23:37:31] : sjufotarn called $8 and raised $20

[May 12 23:37:33] : sashman called $20

 

Ingen träff men fullföljer planen, ganska säker på att han kan skjuta tom igen, höjer väl bra mkt för lite här för att få bort honom på en gång om han har ngt. Tänker att är han helt tom måste han ju släppa ändå, synar han så trycker jag river, chansen att han har så bra att han kan syna pott på river är liten...

 

[May 12 23:37:33] : Dealing river.

[May 12 23:37:33] : Board cards [8c 2d 2c Td 7h]

[May 12 23:37:47] : sashman has 10 seconds to respond.

[May 12 23:37:50] : sashman bet $25

 

Men vad gör han? Det ligger ganska precis $70 i potten och han bettar ut $25 med ca $40 kvar bakom, vad betyder det? Första reaktionen är att han vill ha en hyfsat billig river och jag är nära att blixtställa... syna kan jag ju inte göra lixom.

 

Vad är era tankar? Ska jag bara bita ihop och folda dessa? Smart bet av honom, har jag "bara" överpar kan jag ju inte trycka här egentligen, det skulle ju tvunget bara bli en automatsyn, det smarta ligger ju i att han vet att om jag ställer så har han ett "bluff eller stål"-läge att ta ställning till och hur ofta har nån stål som höjt 1st in på knappen?

 

Det jag vill ha tankar kring är:

 

- Hur ofta kan man lyckas med en bluff här?

- Vad ska han ha lixom?

- Är det en värdebet/stoppbet/bluff från fi?

- Vad ska jag ha lixom? (alltså vad tror fi att han är uppe emot?, bryr han sig?)

 

Tacksam för svar!

/7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ledsen att behöva dissa dit spel så här men: ett du bör lägga handen innan floppen till att börja men, om du väl höjer som du gör bör du absolut lägga handen när han bettar ut. Om du av nån obegriplig andledning ändå forstätter spela den så ska du lägga den så fort som möjligt om du inte träffar en knekt eller kung. Du kan inte sitta och spela kung hög efter en rais när han visar styrka. Han bettar varje gata så att bluffa honom känns inte som nån bra ide när han har så lite pengar kvar, har han överhuvet taget nåt kommer han antagligen syna dig. Fundera över varför du överhuvedtaget vill lägga det mesta av din stack på en oträffad KJ. Du måste värkligen ändra ditt sätt att tänka radikalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ledsen att behöva dissa dit spel så här men: ett du bör lägga handen innan floppen till att börja men, om du väl höjer som du gör bör du absolut lägga handen när han bettar ut. Om du av nån obegriplig andledning ändå forstätter spela den så ska du lägga den så fort som möjligt om du inte träffar en knekt eller kung. Du kan inte sitta och spela kung hög efter en rais när han visar styrka. Han bettar varje gata så att bluffa honom känns inte som nån bra ide när han har så lite pengar kvar, har han överhuvet taget nåt kommer han antagligen syna dig. Fundera över varför du överhuvedtaget vill lägga det mesta av din stack på en oträffad KJ. Du måste värkligen ändra ditt sätt att tänka radikalt.

 

Folda KJo preflop shorthanded på knappen first in - då blir man rik, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga KJ på först in på knappen är ju bara tråkigt och dåligt spel. På flop slänger jag oftast om han betar in i mig. Alternativet är annars att raisa direkt på flop om du tror han är svag och stänga ner om han synar. Som du gör nu riskerar du väldigt mycket marker på en svår och farlig bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game [16214] started with 3 players.

 

Så har vi konstaterat det,

raisa floppen är ett bra sätt att få mer info, iofs bygger du pot men får oftast en check till turn varpå du kan bestämma hur du vill göra resten av handen (dvs fortsätta bluffen, träffar eller saktar ner (saktar du ner och checkar på turn, så blev poten inte så stor iaf...))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntade mig några idiotförklarande svar så ingen fara med det, tar inte illa upp. Självklart har ni rätt i att jag är ute på tunn is i den här handen, inget snack om det. Så nu när ni vet att jag är medveten om det, kan ni försöka svara på någon av mina frågor istället?

 

Det jag vill ha tankar kring är:

 

- Hur ofta kan man lyckas med en bluff här?

- Vad ska han ha lixom?

- Är det en värdebet/stoppbet/bluff från fi?

- Vad ska jag ha lixom? (alltså vad tror fi att han är uppe emot?, bryr han sig?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ledsen att behöva dissa dit spel så här men: ett du bör lägga handen innan floppen till att börja men, om du väl höjer som du gör bör du absolut lägga handen när han bettar ut. Om du av nån obegriplig andledning ändå forstätter spela den så ska du lägga den så fort som möjligt om du inte träffar en knekt eller kung. Du kan inte sitta och spela kung hög efter en rais när han visar styrka. Han bettar varje gata så att bluffa honom känns inte som nån bra ide när han har så lite pengar kvar, har han överhuvet taget nåt kommer han antagligen syna dig. Fundera över varför du överhuvedtaget vill lägga det mesta av din stack på en oträffad KJ. Du måste värkligen ändra ditt sätt att tänka radikalt.

 

Det är du som måste tänka om! Att ha ABC-weak-tight som standard är inte så bra. Som de andra har sagt så är det rent idotiskt att folda KJ på knappen. Och då och då måste du kunna "floata", raisa tom etc. Annars blir du överkörd short handed.

Jag har inget emot ditt spel fram tills turn i alla fall. Där fortsätter han betta hyfsat starkt så antagligen är en fold bäst. Å andra sidan representerar du en mycket stark hand (eller luft...) genom att spela så här och kan få honom att lägga en del hyfsade händer.

Rivern tror jag är ett stoppbet från honom men han kommer ändå syna tror jag ^^ Så du får nog ta och folda.

 

För övrigt tycker jag att du ska höja floppen. Om du gasar hela vägen borde du kunna få honom att lägga allt utom en 2:a och det tror jag att han nästan aldrig har här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raisa floppen är ett bra sätt att få mer info, iofs bygger du pot men får oftast en check till turn varpå du kan bestämma hur du vill göra resten av handen (dvs fortsätta bluffen, träffar eller saktar ner (saktar du ner och checkar på turn, så blev poten inte så stor iaf...))

Höja floppen för mer info? Vi bluffar och målet med en höjning på floppen är inte att få mer info, utan att få honom att lägga sig. Dessutom är det ganska ointressant om vi bygger pott eller inte, med tanke på att vi bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rivern tror jag är ett stoppbet från honom men han kommer ändå syna tror jag ^^ Så du får nog ta och folda.

 

Ganska precis så här tänkte jag också efter att jag kom över den första impulsen att ställa in.

 

För övrigt tycker jag att du ska höja floppen. Om du gasar hela vägen borde du kunna få honom att lägga allt utom en 2:a och det tror jag att han nästan aldrig har här.

 

Mm jag vet, hade dock gjort det ett par ggr och fått lägg från fi, tänkte att jag inte kommer undan med samma enkla spel en gång till. Dessutom tänkte jag att en syn och en raise sen på turn skriker mer överpar än en raise på floppen med tanke på att tvåorna på bordet gör överpar till en mkt stark hand här, så stark att den duger till lite slowplay. Det är ju hans bet på river som sabbar mitt upplägg totalt, var ytterst nära att syna bara för att få reda på vilken slags hand han spelar så här. Imponerad över hur pass hans spel sabbade mitt eget och känner att jag vill lägga till detta spel till min "repertoar". Blir lite svårt bara när jag inte vet med vad han gjorde det.... Var det med en kåk så är det ju inte så imponerande, är det däremot med ett pocketpar som inte är överpar är det grymt. Är det typ med A-hög blir jag sur... :lol:

 

 

Kan väl avslöja att upplösningen inte är mer spännande än att jag foldade och kände mig lite vek. :oops:

 

En fråga till: Bluffar han nånsin i det här läget? Nån här som gör det ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...