Gå till innehåll

Erik123 för bra?


jaha

Recommended Posts

Den som spelar poker hela tiden och bara för pengarnas skull har missat mycket av vad livet, och pokern, handlar om.

 

Rätta mig gärna....

 

Så du säger att om man spelar poker enbart för pengarnas skull så har man missat mycket av vad pokern handlar om?

 

Jag undrar om du också tycker att det är en bra spelares plikt att undervisa de sämre spelarna så de blir bättre? Eller tycker du bara att dom som inte gör det inte har fattat det här med poker?

 

Inte en plikt/skyldighet på något sätt men VILL de riktigt bra spelarna dela med sig av sin kunskap och erfarenhet är iaf inte jag den som tackar nej pga någon upplevd stolthet eller "vet bäst själv" mentalitet. Jag, och många med mig, vill utvecklas och bli bättre och det inte nödvändigtvis enbart för pengarnas skull, utan för nöjet och tillfredställelsen av att ha använt en nyfunnen kunskap för att spela ut sin motståndare och/eller läsa honom/henne klockrent. En stark read- eller tellbaserad fold kan vara lika tillfredställande som en vunnen monsterpott, håller du inte med?

 

För att svara på din andra fråga; Inte alls, det är upp till var och en vad man delar med sig av och vad man håller för sigsjälv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vem bryr sig?

Hade han varit så bra så att han snart är Sveriges bästa limitspelare så hade väl hans namn redan nämnts, nu har det inte det och han är inte så bra som han tror han är.

Men kul för vissa att dom känner honom iaf, alltid roligt att känna andra människor....

 

Jag förstår inte vad hans riktiga namn spelar för roll, det borde väl räcka med PurplHaze eftersom han bara spelar online?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem bryr sig?

Hade han varit så bra så att han snart är Sveriges bästa limitspelare så hade väl hans namn redan nämnts, nu har det inte det och han är inte så bra som han tror han är.

Men kul för vissa att dom känner honom iaf, alltid roligt att känna andra människor....

 

Jag förstår inte vad hans riktiga namn spelar för roll, det borde väl räcka med PurplHaze eftersom han bara spelar online?

 

Struntar fullständigt i hans riktiga namn men när man är så bra som vissa säger att han är, så brukar det automatiskt komma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem bryr sig?

Hade han varit så bra så att han snart är Sveriges bästa limitspelare så hade väl hans namn redan nämnts, nu har det inte det och han är inte så bra som han tror han är.

Men kul för vissa att dom känner honom iaf, alltid roligt att känna andra människor....

 

Jag förstår inte vad hans riktiga namn spelar för roll, det borde väl räcka med PurplHaze eftersom han bara spelar online?

 

Struntar fullständigt i hans riktiga namn men när man är så bra som vissa säger att han är, så brukar det automatiskt komma ut.

 

Han har inte spelat lika länge som de andra kända spelare har gjort, därav han inte är så känd ÄN. Sedan är det bara att fråga spelare som Lagerborg vad han tycker om honom. Eller PKRBT som blivit DÖDAD av honom HU :D. Om han nu inte var så bra, så tycker jag det är extremt konstigt att det i princip är bara 2 riktigt välkända spelare som vågar spela HU mot honom, på 300/600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att varje toppspelare har (medvetet eller omedvetet) insett värdet av tid. Jag spelar hellre (eller gör annat) än att posta poker-strategi på nätet (med få undantag för variationens skull). Pokern tar redan upp en relativt stor del av min tid, som enligt mig räcker.

 

Sen har jag inget intresse av att bli känd och jag spelar inte och kommer nog aldrig att börja spela turneringar. Mitt mål är att bli bäst i limit och är nåt som enl mig kommer va uppnåt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att bli bäst i limit och är nåt som enl mig kommer va uppnåt snart.

Hur har du tänkt uppnå detta målet utan att diskutera spelat med andra?, då syfter jag givetvis inte på low limit-tomtar som mig själv. Har du direkta kontakter (msn/telefon/träffas) med andra duktiga limitspelare eller lägger du så mycket tid på ditt spel utöver spelandet att du tar dig dit själv?

 

Jag har full förståelse för att man vill dra in så mycket deg som man männskligt hinner i dessa tider när poker är så sjukt populärt och sjukt lönsamt för en vinnande spelare. Speciellt när man är i din situation där man potensiellt kan spela ihop så mycket pengar över ett par års tid att man inte behöver bry sig nämnvärt resten av livet.

 

Jag önskar dig lycka till med ditt mål och fortsätter att vara djupt imponerad och avundsjuk utan att veta något om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag önskar dig lycka till med ditt mål och fortsätter att vara djupt imponerad och avundsjuk utan att veta något om dig.

 

Det skriver även jag under på! Men och andra sidan varför skulle unreal behöva diskutera med andra för att bli bättre? Det är inget recept på att utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag önskar dig lycka till med ditt mål och fortsätter att vara djupt imponerad och avundsjuk utan att veta något om dig.

 

Det skriver även jag under på! Men och andra sidan varför skulle unreal behöva diskutera med andra för att bli bättre? Det är inget recept på att utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men och andra sidan varför skulle unreal behöva diskutera med andra för att bli bättre? Det är inget recept på att utvecklas.

Att diskutera spelat med andra väldigt duktiga limitspelare är väl i högsta grad ett bra recept på att utvecklas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men och andra sidan varför skulle unreal behöva diskutera med andra för att bli bättre? Det är inget recept på att utvecklas.

Att diskutera spelat med andra väldigt duktiga limitspelare är väl i högsta grad ett bra recept på att utvecklas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unreal/PurplHaze är en god vän till mig också och jag håller med om att han är en av dom bästa limitspelarna online. Att han är relativt okänd bland gemene pokerspelare är för att han mest spelar och inte skriver på forum osv, så det är förståeligt. Jag kan dock lova att om man frågar toppspelarna på 300-600 så kommer dom att nämna hans namn som en av dom bästa.

 

Det finns nog en hel del pokerspelare som är riktigt duktiga och vinner riktigt mycket som är relativt okända för att dom håller sig till sig själva vad det gäller poker och bara spelar online, jag vet ett par stycken i alla fall.

 

Jag nämnde faktiskt honom i en tidigare tråd här Där skrev jag bland annat detta:

 

Om ni vill veta några bra fixed spelare som är relativt kända på nätet så listar jag några:

 

Erik123 (bäst + mest känd)

Lagerborg (Jävligt bra)

Pkrbt (mest spelat NL i år)

Neverwin (känd amerikan, ganska bra)

Stoxtrader (en av dom största vinnarna senaste året)

Purplehaze/Pokkermon (en av dom bästa och större vinnarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unreal/PurplHaze är en god vän till mig också och jag håller med om att han är en av dom bästa limitspelarna online. Att han är relativt okänd bland gemene pokerspelare är för att han mest spelar och inte skriver på forum osv, så det är förståeligt. Jag kan dock lova att om man frågar toppspelarna på 300-600 så kommer dom att nämna hans namn som en av dom bästa.

 

Det finns nog en hel del pokerspelare som är riktigt duktiga och vinner riktigt mycket som är relativt okända för att dom håller sig till sig själva vad det gäller poker och bara spelar online, jag vet ett par stycken i alla fall.

 

Jag nämnde faktiskt honom i en tidigare tråd här Där skrev jag bland annat detta:

 

Om ni vill veta några bra fixed spelare som är relativt kända på nätet så listar jag några:

 

Erik123 (bäst + mest känd)

Lagerborg (Jävligt bra)

Pkrbt (mest spelat NL i år)

Neverwin (känd amerikan, ganska bra)

Stoxtrader (en av dom största vinnarna senaste året)

Purplehaze/Pokkermon (en av dom bästa och större vinnarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unreal/PurplHaze är en god vän till mig också och jag håller med om att han är en av dom bästa limitspelarna online.

 

Schneids (han som vann senaste Party Million kryssningen) placerar honom i top 5 på crypto och en annan high stakes-lirare som säger sig ha spelat med unreal mycket tycker han är lika bra som Maxlager och Erik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schneids (han som vann senaste Party Million kryssningen) placerar honom i top 5 på crypto och en annan high stakes-lirare som säger sig ha spelat med unreal mycket tycker han är lika bra som Maxlager och Erik.

 

Kul att höra att 2+2 profeten Schneids har talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=10769&highlight=#10769 lite kul att gdaily ironiserar om proff osv :)

 

Fan, måste lägga in citatet också, det var för himla kul.

 

Själv tjänar jag drygt 2100 BB i timmen på 2/4 limit - hoppade in på ett bord i tron att det var ett nolimitbord, fick JJ, J på floppen och trevägscappat hela vägen. Sedan hoppade jag av.

 

Visst är jag duktig? Tror ni att det går att upprätthålla denna statistik? Skall jag bli proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att bli bäst i limit och är nåt som enl mig kommer va uppnåt snart.

Har du direkta kontakter (msn/telefon/träffas) med andra duktiga limitspelare eller lägger du så mycket tid på ditt spel utöver spelandet att du tar dig dit själv?

 

 

Mycket intressant fråga. Kan man bli så bra på egen hand?

 

Egen hand inkluderar då strategiforum och böcker, men exkluderar direktkommunikation med andra spelare på hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant fråga. Kan man bli så bra på egen hand?

 

Egen hand inkluderar då strategiforum och böcker, men exkluderar direktkommunikation med andra spelare på hög nivå.

 

Ja man kan bli bäst på egen hand. I början är det givetvis vitkigt att man får en bra grund, men när man kommer till de högsta nivåerna får man använda skallen lite. För att relatera till en annan "sport" har Federer ingen tränare, utan han vet själv vad som är bäst för honom. Det samma tror jag gäller de bästa pokerspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...