Gå till innehåll

jakkan333

Members
  • Innehåll Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

jakkan333's Achievements

Newbie

Newbie (1/3)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Tjena, Pokern går inte särskilt bra. Jag har tagit ett halvår ledigt från plugget. Vad behöver man göra för att få socialbidrag? Vart söker man? tack!
  2. Vissa brittiska sajter är alltså bättre än Party på dagtid? Som det är nu spelar jag på party, men på dagarna hittar jag aldrig tillräckligt mycket som är dugligt så jag spelar bara sen kväll och natt. Men jag tycker att det är ganska trist att vara uppe på natten. Vilka brittiskasajter är det tal om?
  3. Vad är concensus på forumet om vilken eller vilka sajter som är softast på svensk dagtid och kvällstid? Om svaret är olika för olika så är jag specifikt intresserad av NL 3-6 och NL 5-10. Jag är intresserad av att få reda på både vilka sajter som är mest loose under dagtid/kvällstid och också vilka sajter som är mest loose aggressive. Jag antar att jag inte är den förste som har ställt en liknande fråga, men det här är en sån där fråga som är ganska svår att söka fram ett svar till. Så jag hoppas att ni har tålamod. Tack på förhand!
  4. Kul att man kan underhålla . Jag har dock spelat poker till och från i 2 år nu. Och nästa vecka ska jag faktiskt påbörja 1-2 år som heltidsspelare. Underbart ska det bli. Jag ska också börja besöka kasinot i Göteborg och ragga pokervänner snart. "Om du vill vara en vinnare så umgås med vinnare" ska bli mitt måtto. Inte sagt att jag inte kan umgås med förlorare... men vinnare behöver finnas till hans också.
  5. Det stämmer nog. Men för poker stämmer det nog först när player poolen blir väldigt liten. Spelar man mid stakes så spelar det ingen större roll att man lär ut sina vänner som spelar samma nivåer. Den skada på andras winrate som dom står för sprids ut på hela player poolen. Samtidigt är det ofta lättare att suga ut mer kunskap om man också ger mer. När man kommer upp i världsklass däremot så lär Mike Caro's hypotes bli väldigt altuell.
  6. Hur grym kan man bli på poker utan att ha några advancerade pokervänner att snacka strategi med? Direktkommunikation menar jag då - IM eller IRL. Kan man bli typ världsklass ändå?
  7. Har du direkta kontakter (msn/telefon/träffas) med andra duktiga limitspelare eller lägger du så mycket tid på ditt spel utöver spelandet att du tar dig dit själv? Mycket intressant fråga. Kan man bli så bra på egen hand? Egen hand inkluderar då strategiforum och böcker, men exkluderar direktkommunikation med andra spelare på hög nivå.
  8. Jag köpte en dator från er för cirka 1 månad sen. Det var fel på den från början. Jag ville få den utbytt men fick det inte. Istället ville er tekniska support att jag skulle slösa min tid till göra massor med felsökning. De ville att jag ska slösa min tid, herregud! Men ni är ju Goliat så vad ska man göra. Dom snackade om diverse ominstallationer. Jag ville lösa allt med en ominstallation, men nej sa dom. Det är billigare för er om jag försöker med en sak i taget: 1)Ominstalltion 2)Ominstallation med CD-skiva och nya delar. Och vänta, nu kommer nästan det bästa! Dessutom ljög en person på supporten för mig! Han sa att han skulle skicka CD-skivor till den första installationen, men gjorde det aldrig. Mycket dåligt. Nu ska jag inte gå in på detaljer. Datorn fungerar fortfarande inte och jag har spenderat sammanlagt 10-20 timmar på att försöka fixa den. Dessutom förklarade jag direkt från början för supporten att jag är pokerproffs och inte kan ta datafel mitt i spel. Senaste datafelet kostade mig över 1000 kr. Sammanlagt har det kanske gått på 2000 kt. Men ni har inte haft någon förståelse för det. Er support har bara velat komma undan med felet så billigt som möjligt. Supporten har inte brytt sig om att den här processen kostat migbåde tid och pengar. Jag är förbannad. Jag har aldrig varit med om något liknande ens. Oförståeligt. Och tänka sig, jag som trodde att Dell = support innan. Jag hade visst fel. Det verkar vara motsatt för privatpersoner i alla fall. Policyn verkar vara att snåla. Kortsiktig tänkande. Dom flesta på supporten har dock varit trevliga. Det klagar jag inte på. Det är antagligen överlag inget fel på dom. Men om det inte är fel på dom, vem är det då fel på? Det är fel på Dell. Ni verkar ha en policy som går ut på att inte ta ansvar. Den går inte ut på kundnöjdhet. Nej, den går ut på snålhet. Ni har slingrat er för att slippa stå för kostnaden av ert fel. Istället har jag tvingats stå för den. Ni har inte visat någon förståelse för min situation. Jag är så missnöjd man kan vara. Att jag fick en dator med fel på sig spelar ingen roll. Sånt händer. Det jag är missnöjd med är hur det har skötts. Jag känner mig trampad på. Jag har tvingats stå för kostnaderna. Framför allt i form av tid. Ni har dessutom ignorerat min situation som pokerproffs. Även där har jag lidit kostnader. Men sånt får man väl ta? Jag är ju ändå bara En konsument. En David. Ja det är sant. Sånt får man ta. Men jag ska i alla fall göra vad jag för att ert beteende inte ska löna sig. Jag ska använda min kraft som konsument och informationsspridare för att se till att försöka se till att synden straffar sig själv. Jag kommer aldrig mer att köpa någon Dell-produkt. Jag kommer inte avråda andra från att köpa Dell-produkter för jag vet att dom flesta har positiva erfarenheter av er. Men jag kommer att vara generös med att berätta hur jag har bemötts. Jag kommer att varna för hur det kan gå. /jakkan333
×
×
  • Skapa nytt...