Jag köpte en dator från er för cirka 1 månad sen. Det var fel på den från början.
Jag ville få den utbytt men fick det inte.
Istället ville er tekniska support att jag skulle slösa min tid till göra massor med felsökning. De ville att jag ska slösa min tid, herregud! Men ni är ju Goliat så vad ska man göra.
Dom snackade om diverse ominstallationer. Jag ville lösa allt med en ominstallation, men nej sa dom. Det är billigare för er om jag försöker med en sak i taget:
1)Ominstalltion
2)Ominstallation med CD-skiva och nya delar.
Och vänta, nu kommer nästan det bästa! Dessutom ljög en person på supporten för mig! Han sa att han skulle skicka CD-skivor till den första installationen, men gjorde det aldrig. Mycket dåligt.
Nu ska jag inte gå in på detaljer.
Datorn fungerar fortfarande inte och jag har spenderat sammanlagt 10-20 timmar på att försöka fixa den.
Dessutom förklarade jag direkt från början för supporten att jag är pokerproffs och inte kan ta datafel mitt i spel. Senaste datafelet kostade mig över 1000 kr. Sammanlagt har det kanske gått på 2000 kt. Men ni har inte haft någon förståelse för det. Er support har bara velat komma undan med felet så billigt som möjligt.
Supporten har inte brytt sig om att den här processen kostat migbåde tid och pengar.
Jag är förbannad. Jag har aldrig varit med om något liknande ens. Oförståeligt. Och tänka sig, jag som trodde att Dell = support innan. Jag hade visst fel. Det verkar vara motsatt för privatpersoner i alla fall. Policyn verkar vara att snåla. Kortsiktig tänkande.
Dom flesta på supporten har dock varit trevliga. Det klagar jag inte på. Det är antagligen överlag inget fel på dom. Men om det inte är fel på dom, vem är det då fel på? Det är fel på Dell. Ni verkar ha en policy som går ut på att inte ta ansvar. Den går inte ut på kundnöjdhet. Nej, den går ut på snålhet. Ni har slingrat er för att slippa stå för kostnaden av ert fel. Istället har jag tvingats stå för den. Ni har inte visat någon förståelse för min situation.
Jag är så missnöjd man kan vara. Att jag fick en dator med fel på sig spelar ingen roll. Sånt händer. Det jag är missnöjd med är hur det har skötts.
Jag känner mig trampad på. Jag har tvingats stå för kostnaderna. Framför allt i form av tid. Ni har dessutom ignorerat min situation som pokerproffs. Även där har jag lidit kostnader.
Men sånt får man väl ta? Jag är ju ändå bara En konsument. En David. Ja det är sant. Sånt får man ta.
Men jag ska i alla fall göra vad jag för att ert beteende inte ska löna sig. Jag ska använda min kraft som konsument och informationsspridare för att se till att försöka se till att synden straffar sig själv.
Jag kommer aldrig mer att köpa någon Dell-produkt.
Jag kommer inte avråda andra från att köpa Dell-produkter för jag vet att dom flesta har positiva erfarenheter av er. Men jag kommer att vara generös med att berätta hur jag har bemötts. Jag kommer att varna för hur det kan gå.
/jakkan333