Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL50 SH

FI1 är väldigt dålig, riktig fisk som verkar vara helt hjärndöd

FI2 är lite bättre men jag har inte fått ngn direkt koll på hur han spelar och vilka kort han spelar, inte ordentligt iaf

FI2 (56$) MP

HERO A :spade: Q :spade: (63$) Knappen

FI1 (53$) BB

FI2 höjer 0.5$ till 1$ <----- tyder väl kanske på att han inte vet vad han pysslar med?

HERO höjer 3$ till 4$

FI1 synar

FI2 synar pot ca 12$

Flop A :diamond: A :club: 5 :diamond:

FI 1 höjer 2$

FI2 synar 2$

HERO höjer 10$

Båda FI synar pot 42$

Turn 9 :spade:

FI1 är all-in för ca 36$

FI2 höjer all-in för ca 40$

HERO?

AQ känns helt okej och jag har iaf svårt att sätta FI2 på t.ex A7, A9 då han nog är lite bättre än FI1. FI1 däremot är kapabel att syna 4$ pre-flop med vlika kort som helst och kan ha i princip vad som helst från A9/A7, färgdraget 77 99 och 52o

FI2 har jag svårt att tro att han synar 4$ pre-flop med A7 A9 men jag vet inte riktigt.

Vad tycker ni?

Postad

Tror också att du måste syna. Ett sämre A än ditt är nog ute här men frågan är vad den andra spelaren har, han har väl troligen 55 eller färgdrag. Men syna i alla fall då din vinstchans är tillräckligt stor.

Postad

FI1 är dålig och ställer med en massa skit. FI2 vet detta och synar med lite bättre skit. Du gnuggar händerna och drar in en stor pott :D

Nej men allvarligt kan FI2:s eviga synande absolut betyda något i stil med 55. Dock vinner du t o m då ca 16% av gångerna och behöver sammanlagt bara vinna 25% av gångerna. Så syna du.

Hade FI1 varit "sane" blir det däremot lite svårare. Två motspelare är fortfarande intresserade och det finns bara ett A kvar i leken. Det tyder ju faktiskt på 55 men som sagt, du släpper inte nu.

Postad

Nu var det inte riktigt så att jag satt med AQ utan med AK och sunade glatt, fick möta 95? :shock: och AT och kammade hem 168$

Men jag satt o funderade lite på hur jag skulle spelat den med t.ex AQ AJ därför jag la ut handen för att se vad ni andra tyckte