Myssion Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Får 76s i SB med lillstack/semilös spelare i BB. Tror jag har väldigt liten FE. Ställ/Fold? PokerStars Game #4898887342: Tournament #24548562, $15+$1 Holdem No Limit - Level IX (300/600) - 2006/05/11 - 06:35:39 (ET) Table 24548562 1 9-max Seat #4 is the button Seat 2: BlueSkyJack (2610 in chips) Seat 4: JK1Rk (7465 in chips) Seat 9: Myssion (3425 in chips) BlueSkyJack: posts the ante 50 JK1Rk: posts the ante 50 Myssion: posts the ante 50 Myssion: posts small blind 300 BlueSkyJack: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [6:h: 7:h:] JK1Rk: folds Myssion: ? Citera
Sansrom Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Får 76s i SB med lillstack/semilös spelare i BB. Tror jag har väldigt liten FE. Ställ/Fold? Fold. Citera
baller Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Spelar det någon roll att du har 7 6 , du kan ju likaväl ha 84, får du syn är du klart efter.. (35-65, eller sämre) Dvs beror mer på situationen, har du foldat ett par ggr och kan repsentera en stark hand, är fi weak osv osv inte på 76s Citera
Hjort Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Får 76s i SB med lillstack/semilös spelare i BB. Tror jag har väldigt liten FE. Ställ/Fold? Fold. Varför tror du att du har väldigt liten FE? Det är knappast troligt att du har tillräcklig datamängd för att avgöra det om du inte sett honom syna alldeles för mycket innan. Citera
Myssion Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hmm. Tror jag underskattade min FE något när jag spelade och skrev första posten. Jag har en relativt tajt-aggressiv image, men har bara visat vettiga händer och inga bluffar. Men jag ställde, baserat på de siffror jag fått fram när jag lekt med SNGPT tidigare. Med 6xbb i stacken så är det ju i princip korrekt att ställa med any 2 mot två spelare (så att jag har 6:h: 5:h: är ju egentligen irrelevant), såvida de inte är ärkelösa. Här är det en motståndare, som är semilös. Han synade som storstack all-in från den andre killen innan med 98s och förlorade mot ATo. Han har spelat semilöspassivt och allmänt konstigt, t.ex. limpat mycket med höga blinds. Det är enligt SNGPT korrekt att ställa med any 2 här om han foldar så lite som 20% av sina händer, och det tror jag han gör (så det beror ju på hur man definierar "väldigt lite FE", som jag skrev). T.ex. skulle han troligen inte få för sig att syna med 83s eller liknande, utan väntar hellre till han kan ställa först in med en bättre hand än så från SB eller BB. Hjort säger fold, så jag antar att jag har missat något. EDIT: upptäckte att jag gjort ett litet fel när jag ställde in siffrorna i SNGPT, så ovanstående är inte helt korrekt, men nästan. 65s är på gränsen. Citera
eurythmech Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Förstår inte vad folk dillar om. Lätt ställ på den här nivån. Folk viker ALLDELES för ofta när blindsen är höga. Dessutom har 76s 45% mot en rand hand, så vi har hyfsat cEV+ om han synar med alla händer... Citera
Myssion Postad 11 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2006 Folk viker ALLDELES för ofta när blindsen är höga. Med en randomspelare håller jag med, men snubben ifråga har varit lite frikostig med att syna. Citera
eurythmech Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Folk viker ALLDELES för ofta när blindsen är höga. Med en randomspelare håller jag med, men snubben ifråga har varit lite frikostig med att syna. Ah, reads Citera
Kenny_Roger Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Spelar det någon roll att du har 7 6 , du kan ju likaväl ha 84, får du syn är du klart efter.. (35-65, eller sämre) Dvs beror mer på situationen, har du foldat ett par ggr och kan repsentera en stark hand, är fi weak osv osv inte på 76s Har man som bäst 35% när man blir synad är ju det ett argument för att ställa! Citera
olleolle Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Hjort säger fold, så jag antar att jag har missat något. Tror Hjort menar fold om du verkligen har väldigt lite FE (som du skriver). Men förmodligen har har du tillräckligt här. Citera
Recommended Posts