Gå till innehåll

TV: Svensk poker på Kanal 5 till våren


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

Vänner,

 

Jag tittade precis på WPT på Kanal 5. När sluttexterna rullar går den svenska programpresentatören in och berättar att Kanal 5 kommer att sända ett svenskt "WPT" till våren. Är det någon som vet något mer om detta? Kommer man att spela in egna program? Det låter ju inte direkt som något Kanal 5 skulle göra, tycker jag. Det kanske är svenska kommentatorer, vilket låter mer troligt? Jag som tycker Vince van Patten är så jäkla bra.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstog det som att det skulle vara en svensk verison! Förstår inte riktigt varför kanal5 inte skulle göra det? Tittar man på kanal5 reklam är det betson,expekt,laddie,multipoker och unibet! Så känns som att de kommer pumpa inte lite pengar också i det hela! Tycker det verkar kul att det skall bli en svenskversion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, läste för ett tag sedan (leta leta...) det här! Det är en artikel om poker på svensk tv, och femman talar om att spela in ett skandinaviskt mästerskap. Det kanske har blivit verklighet då.

 

 

"I kväll lanseras ett nytt tv-program, Poker Million i mediekoncernen MTG:s kanal Viasat Sport. Programmet handlar om 78 pokerspelare som gör upp i en tävling i Texas"

 

 

:lol: avd. bra koll....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=8918

 

Poker: En svensk version av det uppskattade pokerprogrammet World Poker Tour.

 

Eftersom en pokerturnering inte är något man visar live så skulle svenskproducerad poker-TV ha spelats in nu under hösten - och det borde vi ha hört talas om.

 

Eftersom kanal5 själva säger att det är en svensk version av WPT så drar jag slutsatsen att det är WPT med svenska kommentatorer.

 

Men ni behöver inte oroa er, man hittar säkert en svensk kommentator som är sämre än Vince Van Patten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom en pokerturnering inte är något man visar live så skulle svenskproducerad poker-TV ha spelats in nu under hösten - och det borde vi ha hört talas om.

Var det inte folk med diverse kamror som smög runt på POKERFORUM live? Plus att FuziSthlm väl också har någon bakgrund inom TV. Jag tycker det är uppenbart att de smygfilmat på klubben under det senaste halvåret och tänker skapa ett mellanting mellan dokusåpa och pokertv. Till sommaren kommer parre bli känd som den nya Gus Hansen tack vare kreativ redigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du fel. Rubriken på länken du hade är "Nya egenproduktioner på Kanal 5 i vår"

Faktum kvarstår att det tar tid att redigera, poker-TV är inget man kör i direktsändning.

 

Det betyder att man ska hinna ragga spelare, spela in programmen, redigera och sedan sända programmen på mindre än ett halvår.

 

I sånt fall så är det troligaste att formatet blir ungefär som pokermillion som går på Viasat,

något i stil med 7 program, 6 st 6-mannabord där vinnaren går till finalen.

 

Dessutom så spelas det antagligen inte in i sverige, på grund av svensk lagstiftning.

 

Det ska bli intressant att se om de kommer anordna satelliter till platserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ett pokerprogramm har rimligtvis den fördelen att det är billigt att producera. (Samma skäl som gör att dokusåpor är så popis att sända.)

 

Med tanke på att WPT har högre ratings än t.ex. NHL-ishockey så förstår man att det finns en hyffsad potential för TV-bolagen att tjäna en slant.

 

Tror också att denna utveckling har potential att radikalt förändra vilkoren i alla fall i toppen av pokerpyramiden. (Hurivida detta sedan ger dominoeffekter längre ner är svårt att säga.)

 

När toppspelarna börjar tjäna en hyffsad slant på TV-premier, olika reklamkontrakt, egna lines med kläder eller solglasögon etc. så är det helt plötsligt inget nollsummespel vi pratar om utan en underhållningsidrott jämförbar med dart, snooker vad som helst.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan iofs köra direktsänding. Vilket Fox sports har provat på.

Låter jättespännande.

Ett finalbord brukar ta flera timmar.

 

"Hej och välkommna ska ni vara till kanal5s satsning på poker i direktsändning, vi har 6 spelare vid finalbordet...

Nu höjer spelare A och de andra...lägger sig!

Ny giv och spelare B höjer och de andra...lägger sig!

.

.

.

(en halvtimme senare) ...och nu får vi se vår första flopp...

.

.

.

(ytterligare en timme senare) ...och han är all-in...

...och vi är nu nere i 5 spelare..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni kreativa pokerspelare organisera så man kan se PF.nu's Live turneringar på någon form av webTV? Skulle ju vara roligt för oss andra som sitter i en stuga i "norrland" och fryser häckern av oss. En slant lan man nog bidra för ett sånt projekt.

 

http://www.gutshot.co.uk/ gjorde ju en liten sån sak till WSOP. Lite varierande kvalle på kamera och ljud men skit i det. Det är ju kul.

 

Tur att datorer alstrar värme. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en polare hade planer på att göra en egen pokerfilm från våra pokerkvällar hos mig. Vi funderade i vägarna att köpa in en bunt med webcams och rigga dem vid bordet, samt sätta upp några kamror som filmar själva spelarna. Men vi körde fast lite på frågan om en dator kan klara av att köra flera webcamror samtidigt. För det smidigaste vore att få all film rakt in i datorn och sen bara sitta och redigera filmen direkt på datorn. Och sen måste man ju spara ljudet oxå. Jag är rädd för att det skulle bli för mycket jobb jämfört med vad det skulle vara värt. Men om man bortsker från jobbet med det hela skulle det vara askul!

 

Leffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...