Gå till innehåll

Köpa pokermarker?


loobin

Recommended Posts

  • Svars 611
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har en del marker, men har haft lust att utöka sortimentet ett tag. Det där setet från golfHQ verkar ju trevligt!

 

Fråga ett, hur lång leveranstid har de? Kollade lite snabbt men såg inget.

 

Fråga två, hur får jag bäst mina polare att hjälpa till att betala kostnaden? Vi är ett par som brukar spela lite nu och då, men de gamla markerna har de inte velat betala något på. Lägger jag ut 850:- till på marker.... så vore det ju skoj om de andra som lekte med dem skulle hjälpa till lite! (iofs tar jag ju deras pengar... men ändå! ;) )

 

Några tips på hur man kan få andra att pyttsa in, utan att vara för grinig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lättaste är väl att fråga innan bara? :) Så gjorde jag iallafall när vi skulle börja spela poker, det var inga som helst problem. Fast då handlade det om 400 kr eller så bara. Nu funderar jag också på att köpa nya marker, för dem gamla suger. Jag tänkte köpa från golfHQ också, å det handlar väl om någon tusenlapp. Är dock beredd att ta hela den kostnaden själv, så får polarna betala in sig om de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går på en handelshögskola och en uppgift är "future enterprise", dvs starta eget företag. En ide jag haft är att importera och sälja pokermarker från Kina. Så därför tänkte jag kolla upp vad ni som kan tycker om den här "dealen": 500 st marker av 11.5g kvalitet med medföljande aluminiumväska, kortlekar etc för runt tusenlappen.

 

Är detta ett bra pris? Jag tycker att det verkar ganska konkurrenskraftigt när jag jämför med MAABs hutlösa priser (lite uppretad på dom, därför har jag gått i dom här tankarna). Vill gärna höra lite feedback om vad ni tycker om det här priset, i form av diskussion på tråden alt. internmessa mig.

 

Calle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen ser jag hellre att du importerar riktiga marker (10,5g) istället för att välja att importera ifrån Kina som alla andra.

 

Dessa billiga kopior är idag inga problem att hitta så jag tror marknaden är större om du väljer en bättre kvalitet som är desto svårare att finna utanför USA.

 

Mended

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående spinettis så är de billigare på deras ebay store än vad de är på spinettis.com

 

http://stores.ebay.com/SPINETTIS_W0QQsspagenameZl2QQtZkm

 

Jag betalde 82$ i frakt för mitt 500set med ace/jack. Själva setet får man för ca40-50$ vilket ger ett totapris på nånstans kring 950kr. Paketet kom med schenker och tullades ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom säljer marker på teknikmagasinet nuförtiden. Samma pris som hos MAAB (100st för 249:-)

 

Hos teknikmagasinet.se

 

//Telle

 

Såg dom (eller liknande) på Bokia idag oxå, fast där kostade dom över 400:- för 100.

 

De hade även BEE kortlekar och några som heter ANGLO (svenska), fast dom gillade jag inte riktigt, lite för tunna och för ohalkiga.

 

/ Perli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag korspostar nu, men jag kände att alla skulle få veta var man kan köpa jävligt snygga marker billigt :)

 

Originalposten finns i tråden om thegolfhq.com, upp till någon moderator om någon av dessa poster måste tas bort.

 

Jaha, då var det fredag, och tro det eller ej, men markerna är här

Beställde i söndags, de skickade från england i måndag och idag kunde jag alltså hämta ut dem på posten. Har som jag lovade tagit lite bilder, de är ganska stora dock... Bilderna är i 1280*960, så jag slängde upp dem på en server lägger in en länk här, intresserade får själva kolla runt bland bilderna. Blir lite osmidigt att ladda 8.5 meg i en tråd om man har samma pissuppkoppling som mig

 

Kommenterar bilderna här dock... Här är länken

 

http://www.student.itn.liu.se/~danli146/marker/

 

Lägg märke till att pokerforum ligger i bakgrunden och att min favoritbot QoS får en hel del kameratid

 

Bilderna 1-5 är på väskans utsida och insida. Kan nämna att markerna kom packade i plast i pack om 25. Den gröna filten i väskan "dammar" lite, men det försvinner nog när man använt markerna/lådan ett tag.

 

Bild 6 är på korten och tärningarna i mitten, dealerknapparna har jag själv lagt dit (de låg separat utanför väskan).

 

Nästa 6 bilderna lite mer close-ups på markerna... kaffefläcken på bild 7 är autentisk

 

Bild 14 tog jag för att visa att alla marker inte är perfekta. Till vänster nedanför femman syns en vit fläck, den står ut lite från marken så att säga, gjutskägg eller vad man kallar det... Högst upp syns också lite missfärgning. Denna fick jag dock leta efter, det är fel på långt ifrån alla marker, och dessa är så små att jag kan se mellan fingrarna med dem (detta är trots allt en extrem close-up).

 

Bild 15 tog jag mest för att en polare undrade om markerna gick att stapla. På bilden har jag staplat 50 marker (räkna om ni orkar)

 

Bild 16 säger inte så mycket, har lagt ut mina nya marker bredvid provmarkerna jag beställde från MAAB. Testmarkerna ligger i ordningen CR04 - CR06 - CR08. Känslan i de nya markerna är mest som CR06, dvs de har den där lite sträva ytan, vilken jag absolut föredrar framför CR04 och CR08 som känns väldigt hala.

 

Kan väl sammanfatta med att jag är väldigt nöjd med mitt köp, om någon nu missat det

Har ni några frågor så go ahead!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PPN: Dom är ju ganska lika "modern clay chippen" men ändå inte samma. Kolla noga så ser du att det inte är samma som några av de chippen dom säljer.. eller har jag helt fel?

 

Du har nog rätt, de du var ute efter hade ju enbart en färg på 'edge spotsen'. På http://www.pokerchips.com kan du nog köpa sånna men de är inte biliga.

 

http://www.pokerchips.com/gallery/img/6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PPN: Där har vi dom :-) Får bli en beställning, hoppas dom skickar över havet

 

De chips du tittade på är gjorda av ASM (Atlanta Standard Molding Co.) och säljs av bl.a Pokerchip.com. Just den varianten du hade bild på var deras "Horsehead"-mold med custom inlay och edgespots (kostar $0.95 styck) som Buypokerchips.com tydligen sålt tidigare.

 

Modern Clay som de fortfarande säljer tillverkas av Blue Chip Company och har en annan karaktär (personligen tycker jag mycket bättre om PC.coms chips även om Modern Clay onekligen är mycket vackra att titta på)

 

PC.Com skickar "över pölen" men räkna med en häftig fraktkostnad då de enbart använder sig av UPS (BuyPokerChips.com skickar inte internationellt dock!). Dessutom är det många månaders väntetid på custom-chips. (De har några av de värsta köerna i hela branchen) Men är det inte bråttom kan jag inte annat än rekommendera dem.

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frakten bör bli dyr då jag just fick detta svar från dem angående att beställa prov på marker.

 

"You can order a sample pack for $5 US and it contains one of every chip we

carry and the cost to ship to you would be $24 so the total would be $29.00

US and if there is any duty and or excise tax coming into the country you

will be responsible for it."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frakten bör bli dyr då jag just fick detta svar från dem angående att beställa prov på marker.

 

"You can order a sample pack for $5 US and it contains one of every chip we

carry and the cost to ship to you would be $24 so the total would be $29.00

US and if there is any duty and or excise tax coming into the country you

will be responsible for it."

 

När jag beställde ett sample pack från Gamblinghabit så gick det på ganska exakt 100kr med frakt och allt. Det låg i ett vadderat kuvert med vanliga frimärken på, så kolla om de inte kan skicka det så istället för med bud.

 

/ Perli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...