Gå till innehåll

NLT - SH, tvåpar på farlig bräda


Recommended Posts

Partypoker igen, ingen read på fi. Min egen spelstil är tight aggressive men jag växlar tempo en del och höjer preflop majoriteten av gångerna när jag spelar en hand.

 

$200 NL Texas Hold'em

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: mbit700 ( $140.40 )

Seat 4: P31415 ( $342.50 )

Seat 5: pollygood ( $78.32 )

Seat 3: Hero ( $197 )

Seat 1: TooPo2Play ( $137.82 )

Seat 6: broadwayAKQJ ( $215.20 )

pollygood posts small blind [$1].

broadwayAKQJ posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As 9s ]

TooPo2Play folds.

mbit700 folds.

Hero raises [$7].

P31415 folds.

pollygood folds.

broadwayAKQJ calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 6d, Ad, 9d ]

broadwayAKQJ checks.

Hero bets [$11].

broadwayAKQJ calls [$11].

** Dealing Turn ** [ Tc ]

broadwayAKQJ checks.

Hero bets [$25].

broadwayAKQJ calls [$25].

** Dealing River ** [ Ks ]

broadwayAKQJ bets [$75].

 

Anser ni detta vara en självklar fold eller skulle ni syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker igen, ingen read på fi. Min egen spelstil är tight aggressive men jag växlar tempo en del och höjer preflop majoriteten av gångerna när jag spelar en hand.

 

$200 NL Texas Hold'em

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: mbit700 ( $140.40 )

Seat 4: P31415 ( $342.50 )

Seat 5: pollygood ( $78.32 )

Seat 3: Hero ( $197 )

Seat 1: TooPo2Play ( $137.82 )

Seat 6: broadwayAKQJ ( $215.20 )

pollygood posts small blind [$1].

broadwayAKQJ posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As 9s ]

TooPo2Play folds.

mbit700 folds.

Hero raises [$7].

P31415 folds.

pollygood folds.

broadwayAKQJ calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 6d, Ad, 9d ]

broadwayAKQJ checks.

Hero bets [$11].

broadwayAKQJ calls [$11].

** Dealing Turn ** [ Tc ]

broadwayAKQJ checks.

Hero bets [$25].

broadwayAKQJ calls [$25].

** Dealing River ** [ Ks ]

broadwayAKQJ bets [$75].

 

Anser ni detta vara en självklar fold eller skulle ni syna?

 

Allvarligt talat så beror det på vad jag har för read på fi. Spelar inte på party men finns det folk på den nivån som slowplayar färg sårbar färg på det sättet där? Jag tycker att det ser ut som att du lika gärna kan ha AA där. Så jag hade heltklart re-raisat flop eller turn iaf. Och hoppats på action.

 

Om du tror att han har färgen, lägg dig. Annars syna.

 

Edit: Fixade bort ett litet klagomål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att han inte höjer på flop eller turn. Men jag bettar på båda och representerar ett starkt ess. Både tian och kungen kan vara kort som ger mig tvåpar som han borde ha i åtanke. När han sen bettar ut så starkt på rivern så känns en bluff ganska avlägsen med tanke på korten som ligger ute. Chansen att jag har tvåpar är ganska stor och ändå bettar han in i mig starkt.

 

Så vilka händer slår jag förutom en bluff? Dom enda jag kan tänka mig är A6 eller KT med kungen i ruter. Men har han A6 så är det ändå väldigt järvt spelat att betta ut så starkt på rivern. Chansen att han har en hand som jag slår tror jag är väldigt liten, mellan 5-10%.

Chansen att han bluffar tror jag inte heller är särskilt stor med tanke på hur jag spelat handen och med vilka kort som ligger ute, säg ca 10-15%.

 

Max får jag ihop det till 25% vinstchans om jag är generös, jag behöver vinna minst 33% av gångerna baserat på pottoddsen så det här är nog en säker fold. Självklart synade jag och han hade K7 med floppad färg. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Det är sant att han inte höjer på flop eller turn. Men jag bettar på båda och representerar ett starkt ess. Både tian och kungen kan vara kort som ger mig tvåpar som han borde ha i åtanke. När han sen bettar ut så starkt på rivern så känns en bluff ganska avlägsen med tanke på korten som ligger ute. Chansen att jag har tvåpar är ganska stor och ändå bettar han in i mig starkt.

 

Så vilka händer slår jag förutom en bluff? Dom enda jag kan tänka mig är A6 eller KT med kungen i ruter. Men har han A6 så är det ändå väldigt järvt spelat att betta ut så starkt på rivern. Chansen att han har en hand som jag slår tror jag är väldigt liten, mellan 5-10%.

Chansen att han bluffar tror jag inte heller är särskilt stor med tanke på hur jag spelat handen och med vilka kort som ligger ute, säg ca 10-15%.

 

Max får jag ihop det till 25% vinstchans om jag är generös, jag behöver vinna minst 33% av gångerna baserat på pottoddsen så det här är nog en säker fold. Självklart synade jag och han hade K7 med floppad färg. :D

 

Känns som att det var lite drygt 95% chans att han hade dig, men du har lärt dig en läxa och kommer aldrig att göra fel igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...