sortguld Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Alla Rammsteins låtar går runt runt runt i evighet Citera
PokerFreddie Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Jag har en standard playlist på ungefär en timme, ibland loopar jag samma låt, gillar att veta vad som kommer och hur skiten går, hamnar i nån form av hjärntvätt där man stänger av allt utom borden.... Brukar bestå av lite blandat, AC/DC, Judas Priest, Kenneth & the Knutters och nån tysk Schlager... men menar ni att ni blir negativt påverkade av att höra samma om och om igen? intressant att se skillnad mellan personer... Sen kanman ju variera lite beroende på vad man spelar. lite dramatik skadar ju inte när man närmar sig ett finalbord, Dies Irae (Verdis Requim) Våroffer och annat brutalt klassiskt funkar då (Inte till cashgames) Citera
hansolo Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 lightnin' hopkins - blues for gamblers ..man får en riktig saloon poker känsla av den låten.. gärna lite johnny cash på de också, så spelar man oftast bra all möjlig hårdrock, fast då blir man oftast lite lösare och aggresivare, så de blir hårdare musik sent i SNG's Citera
Donner Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 fläsket brinner är det rätta. Lite fartfylld musik men ändå avslappnande Det var som fasen att nån annan här oxå lyssnade på Fläsket! Brukar väldigt ofta baka in gånglåten och Gunnars dilemma i playlisten. Citera
jugglan Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Detta ämne är nog viktigare än många tror. Musiken sätter dig omedvetet i en sinnesstämning som definitivt påverkar hur du agerar på bordet. Jag ha testat det mesta, och när man ser tillbaka på en session kan i alla fall jag se ett samband mellan musik och "spelstil". Personligen tycker jag mig spela bäst till halvmesiga men harmoniska singer-songwriters som Colin Hay, Ryan Adams, Amos Lee, Dilba etc. Rekommenderas! Och i diskussionen runt kort eller lång playlist så kör jag kort. Ofta samma album 3-4 ggr i rad på en session. Musiken skall kännas och kännas igen men inte kännas av. Fan...det där sista blev ju riktigt djupt men bra Citera
-larsson- Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 House tycker jag funkar bra till ett aggresivt spel Citera
enhetsmatris Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 När jag går in i en ny session: Aggressiv schlager och japansk tuggummipop. När spelet flyter: Me first and the gimmie gimmies, Jimmy eat world, Offspring, Svenska akademien, Timbuktu eller Brainpool. Under tilt: Rage against the machine och Crashdiet. I övrigt valfri 80-tals-hårdrock eller mjuk punkrock. Citera
-Lime- Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Om jag inte kollar på en film undertiden.. HAHA, ser du på film medan du spelar, får jag fråga hur det går vägen, ett bord låter som troligt ? spelar mestadels SnG, har på filmen i bakgrunden bakom borden, sen när jag får tråkigt slänger jag ett öga på den. Jag sitter ju inte och tittar på filmen egentligen utan är mer ute efter ljudet. klart att om nått "låter" spännande så tittar man, men sitter aldrig och tittar mer än 20 min på en hel film. förutom idag.... kollade på Lord of war, den var 2 timmar, såg kanske 1h 20min av den. Citera
-Lime- Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 men här kommer mina nya låtar som jag skall testa spela till. Min "vanliga" musik stil. blir te att testa i morgon Sean Paul - Temperature - Sean Paul T.I. - What You Know - T.I. LL Cool J [Ft. Jennifer Lopez] - Control Myself - LL Cool J Dem Franchize Boyz [Ft. Lil Peanut & Charlay] - Lean Wit It, Rock Wit It - Dem Franchize Boyz Bubba Sparxxx [Ft. Ying Yang Twins & Mr. ColliPark] - Ms New Booty - Bubba Sparxxx Chamillionaire [Ft. Krayzie Bone] - Ridin' - Chamillionaire Ne-Yo - So Sick - Ne-Yo Pussycat Dolls [Ft. Will.I.Am] - Beep - Pussycat Dolls Cascada - Everytime We Touch - Cascada Busta Rhymes - Touch It - Busta Rhymes Three 6 Mafia - Poppin' My Collar - Three 6 Mafia Beyonce [Ft. Slim Thug] - Check On It - Beyonce Nelly [Ft. Paul Wall, Ali & Gipp] - Grillz - Nelly Rihanna - SOS (Rescue Me) - Rihanna Eminem [Ft. Nate Dogg] - Shake That - Eminem Chris Brown - Run It! - Chris Brown Bow Wow [Ft. J-Kwon & Jermaine Dupri] - Fresh Azimiz - Bow Wow Paul Wall - Girl - Paul Wall Jamie Foxx [Ft. Ludacris] - Unpredictable - Jamie Foxx The Black Eyed Peas - Pump It - The Black Eyed Peas E40 [Ft. Keak Da Sneak] - Tell Me When To Go - E40 Shawnna - Gettin' Some - Shawnna Chris Brown [Ft. Lil' Wayne] - Gimme That - Chris Brown Lil Jon [Ft. E40 & Sean Paul Of The YoungBloodZ] - Snap Yo Fingers - Lil Jon Yung Joc - It's Goin' Down - Yung Joc Field Mob [Ft. Ciara] - So What - Field Mob Mary J. Blige [Ft. Brook-lyn] - Enough Cryin - Mary J. Blige Remy Martin - Conceited - Remy Martin Citera
Soderbroder Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Håller med om att hårdrock är utmärkt pokermusik. Men när det går riktigt åt helvete är det bara Bonnie Tyler som mäktar vända trenden. Citera
dusk2dawn86 Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 royksopp-what_else_is_there_(thin_white_duke_mix) way_out_west_feat_tricia_lee_kelshall-mindcircus world_hold_on_(axwell_remix) the_killers-mr_brightside_thin_white_duke_remix Sia_-_Breathe_Me_(Ulrich_Schnauss_Remix)_w_Sasha_Re-edit Ticon_-_We_are_the_Mammoth_Hunters brukar vara detta som loopas Citera
13_Outs Postad 11 Maj , 2006 Rapport Postad 11 Maj , 2006 Radio i vanliga fall annars nått lungt för min del enya, era eller nått svenskt och klassiskt. /A Citera
Recommended Posts