OzzzaJa Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Följande hand utspelar sig på ett av Svenska Spels cashgamebord, blindsen är på 1-2. Jag är ganska så ny på bordet och har ingen read på motspelarna. Fi1 sitter med ca 500 i stacken, vilket ju brukar tyda på att han är ganska så bra (eller har megaklonkat) Själv sitter jag med ca 250 i marker. Hero: Qd, Qs Pre-flop: Hero: Höj 8.00 fi4: Lägger mig fi3: Lägger mig fi1: Syna 8.00 fi2: Syna 8.00 Flop (Board: 5c, 2h, Jc): fi1: Satsa 10.00 fi2: Lägger mig Hero: Höj 30.00 <-- Höjer upp den för att skydda mot färgdraget.. hoppas få syn av KJ/AJ osv fi1: Syna 30.00 Turn (Board: 5c, 2h, Jc, 9d): fi1: Passa Hero: Satsa 55.00 <-- Ruter 9 skrämmer inte alls, fortsätter beta av samma anledning som på flopp fi1: Syna 55.00 River (Board: 5c, 2h, Jc, 9d, 2d): fi1: All in Vart kom den ifrån? Vad gör jag nu..? Jag sitter här med ca 160 i stacken (vilket han såklart täcker). Citera
cOP Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Syn tycker jag, överbet all-in luktar missat drag. Skumt om han orkar slowspela set på färgat bräde. Dock ganska readberoende, vad har han visat då han ställt tidigare? Tycker raisen på floppen är bra men beten på turn är i minsta laget. Citera
Cyntax Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Gissar på att han floppa trissen? Jag hade inte synat. Citera
OzzzaJa Postad 9 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2006 vad har han visat då han ställt tidigare? Har inte sett honom ställa tidigare Citera
Tiggr Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Syn med din stack. Att SS har världens sämsta spelare gör synen ännu mera auto. Tror ej att han har set. A2s med färgdraget skulle jag vara mest rädd för men finns också många händer som du kan slå. Citera
OzzzaJa Postad 10 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2006 Verkar inte vara så många fler som vill svara så jag redovisar resultatet Det jag kände var att antingen har han floppat ett monster eller så satt han på ett drag. Kände att det hade varit för farligt för honom att slowspela ett floppat set och satte honom på (läs: hoppades att han hade ) ett missat drag. River (Board: 5c, 2h, Jc, 9d, 2d): fi1: All in Hero: All in Showdown: fi1 visar: Qc, 10c (par i tvåor) Hero visar: Qd, Qs (två par, damer och tvåor) Huvudpott: Hero vinner potten Slår jag nåt annat än ett missat drag här egentligen? Hade jag kunnat syna om han hade ställt på turn istället? Citera
Frege Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Slår jag nåt annat än ett missat drag här egentligen? Hade jag kunnat syna om han hade ställt på turn istället? Det hade inte en spelare som han gjort, såvida han inte haft ett överpar liknande ditt. Att han skulle ha en hand med tvåan i ska du inte heller behöva vara bekymrad över, så långt går inte spelare som fi1. Citera
Recommended Posts