iamivar Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Har spelat ett rätt bra tag nu... En lucka jag upptäckt i mitt spel är dock att jag i princip aldrig betar in i en person om jag sitter ur poss och har synat raise. Det gäller både om det är raisat pre- eller postflop. Det minskar ju rätt tydligt variationen i mitt spel. Tips på några bra situationer där det är ett bra spel? Något att utgå ifrån vore fint. Citera
Tiggr Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 När du träffat en tveksam hand eller om floppen ser ut att ha missat fi. Du bör mixa upp det och köra samma spel med starka händer också för att inte bli allt för lättläst då bet in i preflop raisarn ofta är ett tecken på svaghet. Citera
cOP Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Jag gör det med mediokra händer man vill testa. T.ex. Du synar en raise med QJs i BB och floppen kommer Q83r. Här gäller det att försöka klura ut om fi har en hand eller om han försöker bluffa ut dig (förutsatt att han spelar tillbaks/synar). Samt med riktigt starka händer om jag misstänker att fi träffat eller har något riktigt bra sen tidigare. T.ex. Du synar en spelares reraise preflop med 66 och floppen är 69J. Beta in, hoppas reraisaren slår om. Bygger bra pott och gör det ofta enkelt att få in all deg antingen redan på flop eller på turn om det känns safe. Citera
Xodiac Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 90% av gångerna någon betar in i mig när jag raisat pf så foldar dom emot en raise eller emot vidarespel på turn..oavsett om man själv totalmissat..beroende lite på hur hans bet ser ut..slår dom igen så skriker det ju set lr monsterdrag.. för mig är en bet emot pf raisaren lite halvt fiskstämplat..det kan väl fungera bra för att lura ngn bra agressiv postflop spelare dock Citera
Verdi Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 90% av gångerna någon betar in i mig när jag raisat pf så foldar dom emot en raise eller emot vidarespel på turn..oavsett om man själv totalmissat..beroende lite på hur hans bet ser ut..slår dom igen så skriker det ju set lr monsterdrag.. för mig är en bet emot pf raisaren lite halvt fiskstämplat..det kan väl fungera bra för att lura ngn bra agressiv postflop spelare dock Vad gör du om du har JTs och floppen kommer Txx mot en preflophöjare? Checkraisar du och låter honom stacka dig om han nu har ett överpar eller har en bättre kicker? Check/synar du? Isf vad gör du på turn? Eller check/foldar du? Är inte det lite vekt med tanke på alla AK/AQ/AJ/KQ som pf-raisaren kommer att sitta på. Ett annat exempel är t ex floppen AK8 om du sitter på 88. Här har ju preflop-raisaren nästan garanterat träffat ganska bra. Betar du in i honom så kommer han att höja. Då kan du syna och sen check/raisa all in på turn eller också kan du trycka redan på floppen (beror lite på hur många scare cards som kan komma som dödar action). I vilket fall får du mer värde än om du "bara" check/raisar. Han blir ju mer committed om han måste raisa dig än om han bara bettar själv. Det finns alltså åtminstone två riktigt bra anledningar att beta in i pf-raisaren enligt mig. Citera
y0 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Brukar leda in i pfr med: Luft, om ingen verkar ha träffat bra eller om motståndaren kan lägga en halvkass hand. Riktigt starka händer som set, tvåpar, stege etc med intetionen att bli höjd för att trebeta/syna och checkraisa turn oftast. Om motståndaren verkar träffat bra förstås. Starka drag, typ kombodrag eller bra färgdrag. Donkar väldigt sällan med händer som TPGK eller mellanpar (om jag inte göra det som bluff) eftersom det verkligen suger att bli höjd samt dödar allt bluffvärde. Citera
stj Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Har spelat ett rätt bra tag nu... En lucka jag upptäckt i mitt spel är dock att jag i princip aldrig betar in i en person om jag sitter ur poss och har synat raise. Det gäller både om det är raisat pre- eller postflop.Det minskar ju rätt tydligt variationen i mitt spel. Tips på några bra situationer där det är ett bra spel? Något att utgå ifrån vore fint. jag brukar beta in i raisarn när jag träffat set eller tvåpar. enklaste sättet att ta någons pengar på lägre nivåer är ju tex 44 med flop tex 47T och motståndaren på AA eller KK. Citera
spyse Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Donkar väldigt sällan med händer som TPGK eller mellanpar (om jag inte göra det som bluff) eftersom det verkligen suger att bli höjd samt dödar allt bluffvärde. Varför spela en hand mot en PF höjare som du kan träffa TPGK med? Hur skulle du spela den handen om du inte bettar? check-syna, då vet du inget, check-raisa då betalar du bara av en bättre hand. Nej jag tycker att betta ut med en sådan hand är helt ok just för att få reda på vart du står, såvida du inte tänker check-folda såklart. Hur menar du med att det dödar allt bluffvärde? Citera
y0 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Donkar väldigt sällan med händer som TPGK eller mellanpar (om jag inte göra det som bluff) eftersom det verkligen suger att bli höjd samt dödar allt bluffvärde. Varför spela en hand mot en PF höjare som du kan träffa TPGK med? Hur skulle du spela den handen om du inte bettar? check-syna, då vet du inget, check-raisa då betalar du bara av en bättre hand. Nej jag tycker att betta ut med en sådan hand är helt ok just för att få reda på vart du står, såvida du inte tänker check-folda såklart. Hur menar du med att det dödar allt bluffvärde? Standard är ju PF-höjaren betar flopp oavsett. Alltså vill jag få värde av bluffar. Om jag synar leder jag formodligen mot PF-höjarens HD. Sen beror ju turn rätt mycket på bordets textur samt bordsstämmning. Är inte intresserad av att "ta reda på var jag står", vill tjäna pengar. Citera
hnat Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Spyse, läs genom den här tråden, särskilt hjorts resonemang om balanserat spel. Citera
pisak84 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 fråga till er som anser att man bör göra det spelet med en svag hand (som exempelvis toppar med JT): Vad är planen med att betta in i raisarn? Att han ska lägga en bättre hand? Att han ska lägga en sämre hand? Att man ska lägga sig om man får omslag? Att man ska syna eller slå om igen till omslag? Om man får syn ska man beta på turn igen då? Nyfiken på hur ni resonerar bara... gillar inte spelet så mycket. Men å andra sidan är såna händer ur position dom svåraste att spela rent generellt också. Citera
Recommended Posts