Gå till innehåll

Allt om Bad Beat Jackpot!

Recommended Posts

Postad

Startar en ny tråd då jag bara undrar över 24h´s BBJ och tänkte disskutera den.

Sitter och lirar på ett €0,25/0,50 NL bord. Nu när jackpoten är ÖVER 100-tusen kronor, hur fan kan man höja såpass mycket att man RISKERAR folds av hela bordet? Str8-flushen var öppen åt båda håll på floppen och en nisse går nästan all-in. Max att vinna vid en syn från någon vid det aktuella bordet var MAX kanske 500:- vid en ev syn från en motspelare. Hur fan tänker folk? Själv hade jag checkat och synat hela vägen ifall jag hade chans på BBJ/str8-flush för att få en showdown. Eller är jag ute och cycklar? I´m in shock! :shock:

* RP - QoS *

Postad

Spela omaha fix istället :-) Ingen viker ett straightflushdrag för ett bet extra och dessutom har man fyra kort att leka med.

Har själv varit med och delat på en jackpot på just ett Omahabord.

Dock var den inte så stor som nu.

Postad

Ah, Omaha visst ja. Det tänkte jag inte på! :?

Älgar genast över dit! 8-)

(en pokersajt kanske inte vill att man "jagar" en BBJ, men vafan, man är med på en massa rakear plus att de får en massa gratisreklam! ;) )

Postad

Se7en, du är ute och cyklar, frångå inte ditt A game det komemr bara kosta en massa pengar. Chans/risk att träffa bbj är ändå otrligt liten.

Hur spelar du då när bbj är på 300000 dollares på party, spelar du då alla händer som har chans att bli bbj händer då eftersom bbj är så otroligt stor? Då kommer du loosa en jävla massa pengar...

Spela som vanligt och se bbj som bonus om du har tur...

Postad

Naturligtvis. My bad. Jag kom till sans själv efter enkvart, men ville inte säga det öppet här :lol:

Var så frustrerad bara över att folk kanske spoilerade chansen när den väl infann sig. Lirar nomalt nu :oops:

Men vidhåller fortfarnade att när risken/(chansen?) är väldigt stor för en utdelning kontra vad man kan vinna av motspelarna så är en showdown oddsmässigt att föredra 8-)

Postad
Naturligtvis. My bad. Jag kom till sans själv efter enkvart, men ville inte säga det öppet här :lol:

Var så frustrerad bara över att folk kanske spoilerade chansen när den väl infann sig. Lirar nomalt nu :oops:

Jag tänker så här. Om BBJ är stor så kommer ingen att slänga en låg färgstege oavsett hur mycket som kastas in i potten. Gäller förmodligen även om BBJ är låg, om man inte spelar på bord med väldigt höga insatser. Därför kan det aldrig vara negativt att kasta in mycket chips i potten. Synar någon med nötfärg, så vinner du en stor pott. Synar någon med högre färgstege får du BBJ.

• 2 months later...
Postad
(en pokersajt kanske inte vill att man "jagar" en BBJ, men vafan, man är med på en massa rakear plus att de får en massa gratisreklam! Wink )

Vi vill absolut att man jagar BBJ om man inte gör det på otillåtet sätt (tex 8 man sätter sig vid Omaha fixed limit och foldar alla händer utom BBJ-möjliga men raisar aldrig varandra och bidrar inte med rake).

Vid manipulation (alltså ej normalt spel - här menas inte lite småknäppa synar eller inga betar med nöttena utan ett långvarigt mönster) konfiskerar vi BBJ helt enkelt.

BBJ är till för att vi ska få folk att välja oss hellre än andra siter och gärna lira mer när den växer. Pengarna som tas ut kommer från raken (inget läggs till.). Vi avsätter ungefär 1 cent per rakad pott (lite mer när BBJ just gått ut). Med andra ord spelar deet inte oss någon roll hur stor eller liten den är när den går ut. "Kostnaden" är redan tagen.

Note: Visst har det en marginell betydelse om den går ut hela tiden med tanke på att vi lägger i lite extra vid låga nivåer. Å andra sidan är det bättre för en site att inte en spelare får alla pengar. Då cashar han ut snarare än omsätter pengarna på siten. Som sagt, dessa bitar är av ytterst marginell betydelse. Viktigare är marknadsvärdet när BBJ-vinnaren berättar för 20 polare att han spelade poker för €20 och vann €4000 utan att satsa nåt extra. för att inte tala om alla "nära"-historier eller de som satt vid bordet och fick en slant trots att de foldat.

Postad

BAD BEAT JACKPOT!!! BAD BEAT JACKPOT!!!
Min_Tur wins (€7,993.50 Bad Beat Jackpot)
seidal1 wins (€4,263.25 Bad Beat Jackpot)
hibi wins (€533 Bad Beat Jackpot)
Sivert wins (€533 Bad Beat Jackpot)
pookaa wins (€533 Bad Beat Jackpot)
aeske wins (€532.75 Bad Beat Jackpot)
CONGRATULATIONS!!!

Det var det.

Jag var precis påväg att lämna bordet också, kom som en fet jävla shock. :shock:

Det svider lite att det är fiskar med €5 vid bordet som kammar hem toppvinsterna, men man har väl inte rätt att klaga antar jag :)

Postad

Den kan ju inte gälla!

Bräda: 6:spade: - 4:spade: - 3:spade: - K:club: - 5:spade:

Hand 1: 2:spade: - A:spade: (a straight flush, six high)

Hand 2: 7:spade: - Q:spade: (a straight flush, seven high)

Vad säger reglerna? Jo

The player must use both his hole cards.

Antingen är det felprogrammerat, eller så är det fel i reglerna.

Postad
Den kan ju inte gälla!

Bräda: 6:spade: - 4:spade: - 3:spade: - K:club: - 5:spade:

Hand 1: 2:spade: - A:spade: (a straight flush, six high)

Hand 2: 7:spade: - Q:spade: (a straight flush, seven high)

Vad säger reglerna? Jo

The player must use both his hole cards.

Antingen är det felprogrammerat, eller så är det fel i reglerna.

Det är väl bara spelaren som blir slagen som måste använda båda korten?

Edit: Ursäkta, det blir ändå fel ser jag nu :)

Postad

Nej, jag hade fel, tänkte att båda spelarna måste använda båda sina holecards, men det står ju faktiskt bara spelaren som ska bli bad beatad, han blir slagen med sin 5-höga stege i det här fallet.

Postad

Fast blir det inte lite skumt ändå? Egentligen så använder han 2-3-4-5-6 inte 1-2-3-4-5. Är det inte den bästa handen som räknas? Det står ju i HH att det är 2-6 han har, då använder han ju inte sina två kort.

Postad
Fast blir det inte lite skumt ändå? Egentligen så använder han 2-3-4-5-6 inte 1-2-3-4-5. Är det inte den bästa handen som räknas? Det står ju i HH att det är 2-6 han har, då använder han ju inte sina två kort.

för BB använder han sina båda kort vilket är helt ok men för HH så är det alltid den bästa möjliga handen.

/s

• 1 month later...
Postad
Man får välja vilken hand man använder och behöver inte använda sin bästa möjliga hand. Vi har medvetet prgrammerat det på detta sättet. Ingen bug.

/s

Får man själv välja vilken hand man använder genom två knappar eller väljer den automatiskt den som ger mst pengar?

Kan tänka mig hur nervös man är, sitter och darrar och precis när man ska tryka så slinter man och trycker på fel knapp. :P

Postad
Man får välja vilken hand man använder och behöver inte använda sin bästa möjliga hand. Vi har medvetet prgrammerat det på detta sättet. Ingen bug.

/s

Får man själv välja vilken hand man använder genom två knappar eller väljer den automatiskt den som ger mst pengar?

Kan tänka mig hur nervös man är, sitter och darrar och precis när man ska tryka så slinter man och trycker på fel knapp. :P

Systemet fixar biffen!

/s

• 4 weeks later...
  • 5 months later...
Postad

Systemet fixar biffen!

Ifall man skulle spela AQ och få in ett fyrtal och förlora mot en färgstege så vinner man BBJ. Vinner man även BBJ om man spelar Q2? 2:an lär ju inte vara den bästa kickern till fyrtalet.

Och om det är så, vad finns regeln för? (regeln om att man måste använda båda hålkorten) Är det enbart för att färgstegar med bara ett kort inte ska räknas? Eller om det ligger ett fyrtal på brädan?

• 4 months later...
Postad
Nej, jag hade fel, tänkte att båda spelarna måste använda båda sina holecards, men det står ju faktiskt bara spelaren som ska bli bad beatad, han blir slagen med sin 5-höga stege i det här fallet.

Hur kan BBJ falla ut i detta fall då?

Här används ju bara ett av hålkorten till den som fick jackpotten.

Game # 226445899 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Haugesund"

Game ended 2006-01-23 08:47:49 GMT+01:00

Players:

galten64 (EUR 36,32 in seat 1)

sipa04 (EUR 4,75 in seat 3)

Sluggen (EUR 57,17 in seat 4)

carl-swe (EUR 6,37 in seat 5)

colpocrapa (EUR 50,25 in seat 7)

mike10 (EUR 35,75 in seat 8)

Armanicard (EUR 287,77 in seat 9)

Rooster40 (EUR 20,50 in seat 10)

Dealer: Rooster40

Small Blind: galten64 (0,50)

Big Blind: sipa04 (1,00)

Sluggen Fold

carl-swe Call (1,00)

colpocrapa Fold

mike10 Fold

Armanicard Fold

Rooster40 Call (1,00)

galten64 Fold

sipa04 Check

Flop Th - Tc - 9d

sipa04 Check

carl-swe Check

Rooster40 Bet (1,00)

sipa04 Raise (2,00)

carl-swe Fold

Rooster40 Call (1,00)

Turn Th - Tc - 9d - Td

sipa04 Check

Rooster40 Bet (2,00)

sipa04 All-In (1,75)

Rooster40 Payback (0,25)

River Th - Tc - 9d - Td - 8d

sipa04 shows: 6c - Ts (four of a kind, tens)

Rooster40 shows: 7d - 6d (a straight flush, ten high)

Rooster40 wins: EUR 10,50 (with a straight flush, ten high)

Bad Beat Jackpot (EUR 1 962,18) won by sipa04

Bad Beat Jackpot (EUR 1 038,80) won by Rooster40

Bad Beat Jackpot (EUR 115,43) won by galten64

Bad Beat Jackpot (EUR 115,42) won by Sluggen

Bad Beat Jackpot (EUR 115,42) won by carl-swe

Bad Beat Jackpot (EUR 115,42) won by colpocrapa

Bad Beat Jackpot (EUR 115,42) won by mike10

Bad Beat Jackpot (EUR 115,42) won by Armanicard

Rake: EUR 0,50

Postad
Därför att sexan spelar för BBJ. Då har han handen TTTT6.

Ok! Sexan är ju visserligen inte högsta kicker här, men den är ju användbar eftersom han får fyrtalet ändå.

Om nu rivern skulle visa 6h - 7h - 8h -9h -Ac

spelare1 visar 3h - 5h (straight flush, nio högt)

spelare2 visar 10h - Ad (straight flush, tio högt)

Här blir spelar1 slagen och använder bara ett av hålkorten till sin straight flush.

Skulle BBJ falla ut i detta läget?

Det är ju "Bad Beat" eller i detta fallet "BBB" Bad Bad Beat om spelare1 inte får jackpotten.