Gå till innehåll

NLT - Bra exempel med JJ i svår sits


Recommended Posts

Här är verkligen ett exempel med JJ, eftersom han slår om kan han

ha allt från TT-AA ev AKs har ingen read alls. Vad är bäst att slå om igen eller att syna hoppas på set och ta hans stack om han har AA

 

Men nu kmr d låg flopp, sa till mig direkt, nu jag kmr bet av han, dundersvårt o lägga JJ på en låg flopp. Hur hade ni gjort?

(mind2break är jag)

 

Seat 1: tmknight ($218.40 in chips)

Seat 2: Dread_13 ($97.50 in chips)

Seat 3: Deloache ($181.15 in chips)

Seat 4: Eastland1 ($98.50 in chips)

Seat 5: Duder 420 ($97.20 in chips)

Seat 6: PacChris ($59.20 in chips)

Seat 7: Mind2Break ($103.40 in chips)

Seat 8: jusha ($100.50 in chips)

Seat 9: mikeyv3 ($99 in chips)

Seat 10: --HAL9000-- ($172.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Duder 420 posts blind ($0.50), PacChris posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Mind2Break bets $4, jusha folds, mikeyv3 bets $10, --HAL9000-- folds, tmknight folds, Dread_13 folds, Deloache folds, Eastland1 folds, Duder 420 folds, PacChris folds, Mind2Break calls $6.

 

FLOP [board cards 8H,7H,7C ]

Mind2Break checks, mikeyv3 bets $10, Mind2Break calls $10.

 

TURN [board cards 8H,7H,7C,KS ]

Mind2Break checks, mikeyv3 bets $10, Mind2Break calls $10.

 

RIVER [board cards 8H,7H,7C,KS,QD ]

Mind2Break checks, mikeyv3 checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar jag med, men du ska beta på flopp, om du får omslag lägger du, men om du får syn så checka turn och lägg dej vid bet. Om inte fi är en galning förstås.

 

Dock så tror jag att Fi slår om postflop med alla händer han reraisat preflop med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två alternativ som jag ser det. Antingen väljer du att beta ut på flopp och ställer han om så lägger du. Detta spel gillar jag dock inte då fi ställer om 9 gånger av 10 där.

 

Det andra, och bättre alternativet, är att check-raisa. På så sätt låter du honom CB med AK, AQ och likande oparade överkort, om du ställer om så måste han i stort sett lägga dessa händer. Om du nu c/r och fi ställer in så är det en lättare läggning. Skulle fi syna din c/r så ska man försöka att få en så billig showdown som möjligt.

 

Men jag håller med dig, det är en riktigt svårspelad hand om man inte har read på fi. Kalla mig tight-weak men utan read och ur position så anser jag att en läggning pre-flop inte är allt för fel. :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

swalling sa-

Undrar jag med, men du ska beta på flopp, om du får omslag lägger du, men om du får syn så checka turn och lägg dej vid bet. Om inte fi är en galning förstås.

 

 

Ja men alltså då hade han totalt utspelat mig med TT eftersom han lär

säkert ha ställt allin ? eller iofs han kanske hade gått ner till check syn

Svårt läge hur som helst, frågan är vad i längden man tjänar på i såna sitsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

josoa sa -

Men jag håller med dig, det är en riktigt svårspelad hand om man inte har read på fi. Kalla mig tight-weak men utan read och ur position så anser jag att en läggning pre-flop inte är allt för fel.

 

Jag kan omöjligt folda PREFLOP?!?! säg han har AA då, kmr in ruskigt billigt för att floppa 1set, och ta hela hans stack om han har AA

fold preflop lär va uteslutet iaf. det är nog lite för svagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check fold ¨på den floppen med sån låg bet? nejnej lr det som va svårt.

MEN hade han haft AA hade han väl betat lite mer på floppen?

 

Men visst japp K kom, antar jag synade o bara hoppades, men

samma sak där igen, betar han lite som fan.

 

han hade TT så vann denna hand! turn K o river Q var väl inte så kul att se, men hade lätt foldat mot större normala bets ist för små betsen.

 

Fan JJ brukar ALLTID bli set ;P

 

gick vägen denna gång, men frågan är väl i längden? en annan sak

om han pottbettade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

josoa sa -

Men jag håller med dig, det är en riktigt svårspelad hand om man inte har read på fi. Kalla mig tight-weak men utan read och ur position så anser jag att en läggning pre-flop inte är allt för fel.

 

Jag kan omöjligt folda PREFLOP?!?! säg han har AA då, kmr in ruskigt billigt för att floppa 1set, och ta hela hans stack om han har AA

fold preflop lär va uteslutet iaf. det är nog lite för svagt.

 

Jag hade förmodligen inte lagt i detta fall heller, men jag hade inte klankat ner på dig om du hade gjort det. I sådana lägen så känns det verkligen som om man måste träffa J för att oftast så ligger man under mot ett överpar om man ser till en standardspelare.

 

Skulle vara intressant om någon kunde komma med siffor på om det är +EV att syna en sådan typ av höjning för att träffa set och busta fi's AA och ta hans stack? Har inte tid att räkan och dona själv, måste iväg nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...