MajkTheBike Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Här ska klonkas för att vinna en satellit! http://expressen.se/index.jsp?a=581630 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kristoffer Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Har satelliterna på Svenska spel börjat? Vad är strukturen och inköpet, i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Tycker dom borde kunna köra 18 år som övriga europa på såna här event. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 fantastiskt dåligt att de har så låga inköp på sina sateliter... Finalsatellit 150 + 15 (1 återköp + 1 add-on) ser ut så här... Kristoffer, du kan se dem under turnering -> special fliken... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 fantastiskt dåligt att de har så låga inköp på sina sateliter... Kristoffer, du kan se dem under turnering -> special fliken... Pinsamt värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 fantastiskt dåligt att de har så låga inköp på sina sateliter... Vad är det för inköp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Finalsatellit 150 + 15 (1 återköp + 1 add-on) ser ut så här... Varav värdet på platserna som delas ut är 15000kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kristoffer Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 baller: Tack. Ja, det var lågt inköp. Känns som att i princip alla kommer att köpa in sig till finalsatelliterna direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 ja och framför allt blir det för många spelare per plats... EFtersom de ändå kör matar (eller feeders som gdaily kallar det) sateliter så kunde inköpet gärna vara 500+ till finalsateliterna... Och om det känns för högt kunde de haft flera varianter dvs olika nivåer på de olika finalsateliterna... fan skall börja ta betalt för konsulting... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Vad tycker ni om supersatelliten som går på cosmopol dagen innan main event. Buy in 1000+100kr unlimited rebuys + 1 addon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 TIll Nordic masters var det bra värde iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 1000kr rebuy satt till ett 10 000kr event tycker jag känns sådär, då kanman lika gärna köpa in sig direkt. Bättre med deras vanliga sattar på 500 rebuy. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Har bokat mig till supersatten nu i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Bison, du har en poäng, men 150 rebuy är för kass (ja, det skall sägas många gånger ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 1000kr rebuy satt till ett 10 000kr event tycker jag känns sådär, då kanman lika gärna köpa in sig direkt. Bättre med deras vanliga sattar på 500 rebuy. jo men hur många rebuys brukar du göra? Säg att man klarar sig med en rebuy/addon det ger ju bättre värde än att köpa in sig för 10k Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Jag är så pinsamt dålig på att spela satelliter, så jag köper nog in mig direkt (ev med lite stejk). Eller hur är strukturen på satsen? brukar inte den vara ganska dålig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Bison, du har en poäng, men 150 rebuy är för kass (ja, det skall sägas många gånger ) Ja det är så kasst att det behöver vi inte ens nämna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Jag är så pinsamt dålig på att spela satelliter, så jag köper nog in mig direkt (ev med lite stejk). Eller hur är strukturen på satsen? brukar inte den vara ganska dålig? Skulle också gärna vilja veta strukturen eftersom jag redan köpt in mig. Kanske var ett misstag men så jäkla dålig struktur kan det väl inte vara, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 I deras dyrare turneringar brukar det vara okej struktur så det blir nog bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 Vad får jag för odds på att Bison hinkar? Jag spelar nog ända ner till 0.80 bara för hånrättigheterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Lime- Postad 9 Maj , 2006 Rapport Share Postad 9 Maj , 2006 ska första live turneringen bli SM? har köpt in mig direkt i alla fall, får se vart det leder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 Skulle också gärna vilja veta strukturen eftersom jag redan köpt in mig. Kanske var ett misstag men så jäkla dålig struktur kan det väl inte vara, eller? de brukar lägga upp strukturen på sin hemsida inför stora event. till Nordic M hade de också satellit strukturen med där. mMitt tips e dock att du får 1000 marker kunna göra rebuy när du e på 990 och startblindar på 10-20. för att använda en optimal strategi krävs det alltså nästan alltid 3000 kr satsade för att vinna ett inköp på 10000kr. KNÄPPT. (150 kr på ss-siten e ju dock ännu knäppare:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 Skulle också gärna vilja veta strukturen eftersom jag redan köpt in mig. Kanske var ett misstag men så jäkla dålig struktur kan det väl inte vara, eller? de brukar lägga upp strukturen på sin hemsida inför stora event. till Nordic M hade de också satellit strukturen med där. mMitt tips e dock att du får 1000 marker kunna göra rebuy när du e på 990 och startblindar på 10-20. för att använda en optimal strategi krävs det alltså nästan alltid 3000 kr satsade för att vinna ett inköp på 10000kr. KNÄPPT. (150 kr på ss-siten e ju dock ännu knäppare:) Jo visst 3000kr är mycket för att vinna 10k men man får ju ändå se det i förhållande till chanserna. Nu blir det kanske 1/4 eller fler som går vidare mot kanske 1/40 från svenska spels 150kr rebuy. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 10 Maj , 2006 Rapport Share Postad 10 Maj , 2006 stor risk att det blir 1/40, snarare 1/75 eftersom det är 15000k som är prissumman i den turneringen, många gör inte rebuy/add on osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 17 Maj , 2006 Rapport Share Postad 17 Maj , 2006 Jag tittade precis på strukturen till supersatten och såg att det står "Chiprace 25´" mellan 2 perioder. Vad menas med detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts