jonklar Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Eftersom jag är intresserad av vad ni tycker om motståndarens spel i den här handen. Och inte vill att resultatet skall färga era synpunkter, har jag skrivit handen så att ni vet motståndarens kort men inte mina kort. Lite krångligt, men det borde funka. NLT, EUR 0,25/0,50, max 6, CG, maxbyin 50 euro. Sammanfattning: Jag höjer fyra bb från UTG till 2 euro. Alla foldar. Fi synar på BB med 9 6 Vad tycker ni om den synen? Jag har en tight och aggressiv image. Fi är lös och hyffsat aggro. Han bluffar en hel del och har haft extremt tur med marginella händer. Dealer: alexpp Small Blind: real_cobra (0,25) Big Blind: silversaab (0,50) silversaab was dealt: 9 6 jonklar (EUR 87,93 in seat 6): Raise (2,00) frogfejs (EUR 37,55 in seat 1) Fold bietto1 (EUR 19,89 in seat 2) Fold alexpp (EUR 15,07 in seat 3) Fold real_cobra (EUR 23,30 in seat 4) Fold silversaab (EUR 122,82 in seat 5) Call (1,50) Flop 7h - 9s - Ks total pot: 3.75 silversaab Check jonklar Bet (3,75) silversaab Call (3,75) total pot: 11.25 euro Skulle ni ha synat en potbett där med mellan par och dålig kicker mot en tight aggro spelare, som visat styrka från UTG preflop? Turn 7h - 9s - Ks - 9h silversaab: Check jonklar: Check Vad tycker ni om hans check där? River 7h - 9s - Ks - 9h - 7d silversaab Check jonklar Bet (4,50) silversaab Raise (21,00) Vad tycker ni om hans spel? Spelar ni likadant som han? Om ni vore han i läget ovan och jag till sist rereraisat allin på river. Skulle ni ha synat då? Räknar man implicita odds så borde han höjt till 24 euro på river, för att hans syn på floppen skall vara befogad. DVS om han tror att jag har toppar eller överpar. Hans spel här är ju 3 euro ev- om han tror att jag har par. Om jag satt på KK så är hans spel katastrofalt. Har sett att även erfarna spelare gör som han ovan, dvs synar med mellan par. Kan detta spel verkligen löna sig? Citera
Baloos Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Förklädd badbeat men självklart uselt spelat hela vägen av 96o, men du måste beta turn om du har kungen. Citera
Swalling Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Hans syn pre är fruktansvärd. Klart han ska beta med mellanpar när du visar svaghet. Dålig syn av dej på flopp. Tycker han spelar bra på turn och river. Lite för stor raise på river bara, 12-13 hade varit lagom. Det är bara KK, K9 och 77 som slår han. Citera
Djens Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Det känns som att det är postaren som synar med 96o och försöker göra ett dåligt försök att förvirra oss. Citera
brut Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Själv brukar jag försöka spela ofta mot den största stacken så helt främmande är inte limpen för mig. För övrigt fold på floppen oftast och fold vid ett omslag på river. Omslaget på river var dåligt skulle ha synat Citera
Sladdis Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 NLT, EUR 0,25/0,50, max 6, CG, maxbyin 50 euro. Sammanfattning: Jag höjer fyra bb från UTG till 2 euro. Alla foldar. Fi synar på BB med 9 6 Vad tycker ni om den synen? Jag har en tight och aggressiv image. Fi är lös och hyffsat aggro. Han bluffar en hel del och har haft extremt tur med marginella händer. Eftersom du spelar på NL50 vilket inte är en tillräckligt hög nivå för att kunna räkna med att alla vid bordet har stenkoll på vilket image man har. Speciellt inte om man har TAG som Image. Dessutom är han LAG enligt din read. Jag hade inte spelat som fi men situationen är inte ny! Citera
Emilio Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 jag skulle nog slasksynat 96 jag med. Inte alla dagar i veckan men ofta. jag vet, jag är en slaskis. Citera
Recommended Posts