raqqa Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Har spelat omaha i ungefär 2 veckor efter att i princip ha tröttnat på hold em (även om jag gick plus). Saken är dock att jag i princip inte har läst någonting om omaha så mina teoretiska kunskaper inom området är minst sagt begränsade. Game # 020,301,410 - Omaha High Pot Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Budapest" Game ended Friday 2004-Nov-26 10:47:28 AM GMT Players: dynamit123 (EUR 107.50 in seat 1) Kandahar (EUR 50.00 in seat 2) silver27 (EUR 84.75 in seat 3) raqqa (EUR 64.25 in seat 4) Dealer: raqqa Small Blind: dynamit123 (0.25) Big Blind: Kandahar (0.50) raqqa was dealt: Ad - 3d - 2c - 3h silver27 Call (0.50) raqqa Call (0.50) dynamit123 Call (0.25) Kandahar Raise (2.00) silver27 Call (2.00) raqqa Call (2.00) dynamit123 Call (2.00) Förmodligen långt ifrån korrekt spelat här, men ville ha lite action efter att ha foldat i evigheter kändes det som. Pott: €8 Flop Jh - 3c - 4h dynamit123 Check Kandahar Check silver27 Bet (2.75) raqqa Call (2.75) dynamit123 Call (2.75) Kandahar Call (2.75) Träffar lägsta set, men väljer att bara syna, men en höjning redan här kanske skulle ha varit ett mycket bättre spel? Pott: €19 Turn Jh - 3c - 4h - 4d dynamit123 Check Kandahar Check silver27 Bet (3.75) raqqa Raise (32.25) dynamit123 Fold Kandahar Call (32.25) silver27 Call (28.50) Kåk, två check och en svag 0.2*pott-höjning gör att jag brassar på stort och trodde nästan att jag skulle ta hem potten redan här. Pott: €115.75 River Jh - 3c - 4h - 4d - Kc Kandahar Check silver27 Check raqqa Check Efter att båda först har synat ett pott-bet så checkar båda två? Jag blir orolig och checkar jag med. En högre kåk från någon av de andra kändes inte avlägsen, men i efterhand känner jag att en höjning hade passat sig bättre (naturligtvis ). Pott: €115.75 Kandahar shows: Qs - Td - Qd - 4s (three of a kind, fours) silver27 didn't show: 8h - 5h - 3s - 2h (two pairs, fours and threes) raqqa shows: Ad - 3d - 2c - 3h (a full house, threes full of fours) raqqa wins: EUR 115.75 (with a full house, threes full of fours) Rake: EUR 2.00 En triss med inte alltför bra kicker samt ett tvåpar. Överraskad (och lättad) tar jag hem potten. Hur var mitt spel genom handen, och vad skall man tänka på i sådana här situationer? Citera
Filip Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Preflop tycker jag e ok med nötflush drag, liten stege wrappar och ett PP om än lågt. Jag gillar däremot inte synen på floppen. Här vill jag raisa dels för att veta var jag står och för att inte ge flushdragen ett billigt kort. Får jag omslag på min höjning så kommer jag starkt överväga att folda mitt bottom set. Turn tycker jag e bra. River samma sak, enda gången du får syn där e av någon med K4 eller någon som sandbaggat dig. Sen vad silver27 håller på med kan man ju fråga sig. Citera
gdaily Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Normalt så möter du i det här scenariot två styckna med blandade trissar - och du kan absolut inte veta vilka kort dom träffar på och vilka som är goda för dig (om du inte redan är slagen) Alltså, definitivt check på sistagatan Citera
Fadeh Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Jag är inte heller en omaha expert Men nog verkar den där starthanden rättså värdelös. Jag hade för det första inte limpat och när du sen blir höjd hade jag garanterat foldat. När du sedan får drömflop måste du ju höja. Så höj pott i detta läge. Det enda du verkligen inte vill springa in i nu är ju egentligen JJ. 44 känns inte alltför farligt då inte många spelar som du pre flop . Och då du har 2 checkare innan Silver27 så är det egentligen bara Silver27 du behöver oroa dig för. Tror inte nån med nutsen checkar med färgdrag ute. Sen sätter du båten och personligen hade jag blivit lite orolig med det kortet. Visst jag hade också bettat men jag hade ändå känt mig hyfsat slagen om någon reraisat mig. Nu får du bara call och när de även checkar på rivern hade jag nog inte suttit dem på kåk så jag hade nog tryckt in resten av min stack och hoppats på syn. Men som sagt. Jag har inte spelat mycket omaha och det kanske syns i mitt svar. Men jag är väldigt uttråkad på jobbet och måste sysselsätta mig med något. Citera
Notbadatall Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Jag hade nog också checkat på rivern i det här läget. Du har absolut sämsta kåken som är möjlig och de krävs ju att de är så dåliga spelare som det var i den här handen för att du inte skall vara slagen på rivern. Lirar inte så mycket omaha, men är det vanligt att de är så här dåliga spelare vid borden så är det nog läge att börja. Jag visste inte att det var Silver27 som hade skrivit en piprökares bekännelser. Citera
Bjorn_ Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Har ingen praktisk erfarenhet av omaha men har ju läst lite i böcker och så. Tänker inte kommentera ditt spel i detalj, det verkar minst vara så bra att en total novis inte kan kritisera det. Något man inte kan säga om dina två motståndare. Vad gäller starthanden så kan man väl se det som att helst ska varje potentiellt par av dessa kunna bygga något vettigt. Ungefär så brukar det stå i literaturen i alla fall. /Bjorn Citera
Sven Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Det hade varit kul om det kommit en sexa på river och silver27 hade gått all in med sin stege... I övrigt så jag håller jag med de andra. Ett bet på rivern får nästan bara syn om du är slagen. Start handen är väl inte den bästa men på knappen 4 handed är den nog spelbar. Citera
Recommended Posts