Ekenstar Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Stack sizes: UTG: $18.50 UTG+1: $85.15 MP1: $55.80 MP2: $20 CO: $4.10 Hero: $46.30 SB: $36.95 BB: $26.65 Pre-flop: (8 players) Hero is Button with UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 (poster) checks, CO folds, Hero raises to $3, SB folds, BB calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 folds. Bra hand i bra position, raise. Flop: ($12.75, 4 players) BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero bets $6 Bettar som om jag hade höjt med AAxx innan floppet och nu träffat topkåken. Dålig bluff? Bättre att betta pot eller ge upp potten? Citera
Hjort Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Tre motståndare är nog lite marginellt faktiskt, även om jag inte direkt kan se det som särskilt fel mot nötgrinders. Tänk också på att en check inte indikerar så mycket svaghet för dig eftersom många skulle spelat AAA66 på det viset i hopp om action på turn, Så du kan checka och bluffa turn om det känns lugnt. Citera
parre Postad 7 Maj , 2006 Rapport Postad 7 Maj , 2006 Du har ingen anledning att inte checka bakom, fast det beror å andra sidan på reads, men min erfarenhet av Stars fullbord säger att det ofta är maniskt svårt att få folk att tro på att man har just AAxx på sådana floppar även om man höjt preflop - vilket i och för sig är bra de gångerna man faktiskt HAR AAxx. Dessutom - skulle du verkligen beta nötkåken på floppen om du hade den? Checka bakom istället. Du har ju oftast minst två rena outs, och du har kanske en chans att tura in en backdoorstege eller backdoorfärg gratis som kan stå. Du är ju så tokkrossad av alla händer som folk kan tomtesyna med så jag ser ingen direkt anledning att cont-betta på den där floppen. Checkcheck, klonk dam, få betalt av Q6, that's the shit i tells ya Citera
Ekenstar Postad 9 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2006 Gick inte som jag ville: BB calls, 2 folds. Turn: ($24.75, 2 players) BB is all-in $17.65, Hero folds. Citera
Recommended Posts