Mr Magoo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 0.25/0.5 NL UTG+2 limpar in, Jag sitter med AQs(clubs) och raisar 4xBB, Cut off och Button callar samt UTG+2. FLOP 9c 7c 2s, 17BB i pot. UTG check, Hur mycket bettar jag?? Jag bettade pot denna gång och alla folda. Rätt/Fel? Citera
Fadeh Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Om du fick alla och folda när du inte hade nå mer än en draghand så klart det var rätt? Citera
Morbo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Bra spelat. I mina ögon har du fått en monsterflopp och jag hade kanske bettat lite mindre än pot (12-14bb kanske) för jag är nästan säker på att fi gör fel när de synar här. Men det innebär inte att potbet är fel här, det är helt klart bra spelat och inga misstag gjorda. Citera
Fadeh Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Om han får syn och inte får ett klöver på turn sitter han med problem dock. Tänk om han är uppe med nån som sitter med set/två par. På turn bettar AQs killen på sitt drag igen och motståndaren svarar med en kraftig reraise(kanske t o m all in). Då är det ingen monsterflop längre direkt. Citera
Morbo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Svårt att se att fi sitter på tvåpar/set mer än (ren gissning, nån kan väl fylla i riktiga siffror) 15-20% av gångerna. Då är hjälten favorit redan på floppen resten av gångerna. En viktig sak är att hjälten aldrig kan dra dött. Ett starkt bet på turn kan nog trycka ut mittenpar, och att få syn kanske 30-40% av gångerna av toppar är ingen ev-katastrof då han dels har alla sina outs inför rivern, plus pengarna han tjänar de gångerna fi passar på turn. Hade jag fått syn på rivern hade jag betat stort igen på turn, och beta igen på rivern om färgen kommer. Träffar jag damen/esset på rivern hade jag nog checkat bakom. Citera
Mr Magoo Postad 26 November , 2004 Författare Rapport Postad 26 November , 2004 följd frågor. Som ni redan talat lite om iofs. Hur spelar man(ni) om han ställer in direkt på floppen? om turn är blank. Hur mkt ska jag betta då om jag vill bluffa? halva pot? är det kraftigt nog. Hur gör jag då om han slår om med en raise? Citera
Fadeh Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Uppenbarligen spelar du draghänder hårdare än jag Vad gör du om inget klöver kommer även på river. Har du mod till ytterligare ett pott bet/all in då på ren bluff? Citera
Fadeh Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 följd frågor. Som ni redan talat lite om iofs. Hur spelar man(ni) om han ställer in direkt på floppen? om turn är blank. Hur mkt ska jag betta då om jag vill bluffa? halva pot? är det kraftigt nog. Hur gör jag då om han slår om med en raise? Ställer han in på floppen så svara med all in bara. Är turn en blank har du problem. Dräför jag inte skulle betta på flop om jag inte sitter med position på de andra. Citera
Morbo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Det beror helt klart på. Faller en dam eller ett ess checkar jag bakom, faller en helt blank kanske jag bluffar, beroende på stack sizes och reads. Först måste jag (och fi) ha tillräckligt kvar (gärna mer än halva pot iaf), sen måste jag tro att han kan lägga ner top/middlepair. Sätter jag fi på drag checkar jag ju bakom såklart. Citera
Morbo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Ställer fi in på floppen är det ju en ren matematisk fråga. Det bästa vi kan sätta fi på är ett set, och då har du ungefär 25% chans att vinna. Bara kolla potoddsen, har du 1/4 på att syna är det bara trycka in degen och se. Egentligen borde du ju passa om du har exakt 1/4 i potodds eftersom det bara är varians på en +-0 ev situation, men eftersom fi bergis kan ställa in med t.ex. 97 så skulle jag ändå syna om jag har exakt 1/4 i odds. Citera
Govno123 Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 monsterflopp? I soko kanske. Citera
Nusseman Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Som vanligt går det inte att ge nåt bra svar utan att veta hur stora stackar ni har... Citera
hazeelnut Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Sätter jag fi på drag checkar jag ju bakom såklart. Varför då? Om fi har ett färgdrag leder ju du. Citera
Morbo Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Ja, då lär han ju knappast syna ett riverbet? Utan då kan jag checka ner och plocka potten med ace high? Citera
Blado Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 öhhh? varför ska han calla ett omslag på all in med ett färgdrag och två överkort. har han ett set så ligger du riktigt risigt ute. Citera
hazeelnut Postad 26 November , 2004 Rapport Postad 26 November , 2004 Ja, då lär han ju knappast syna ett riverbet? Utan då kan jag checka ner och plocka potten med ace high? Nä det är klart. Jag trodde du pratade om turnen. öhhh? varför ska han calla ett omslag på all in med ett färgdrag och två överkort. har han ett set så ligger du riktigt risigt ute. Jag vet inte riktigt om det här var svar på min fråga men om det var det så är det ju bra att ta betalt av ett sämre drag om man tror det är det fi sitter på. Citera
dlinder Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Jag tycker det är ett utmärkt bet. Du representerar överpar, vilket antingen kan ge fold direkt/på turn, eller inducera bluff om du checkar på en ev ytterligare klöver. Citera
Morbo Postad 27 November , 2004 Rapport Postad 27 November , 2004 Varför han ska syna ett omslag all-in? Jag sa ju att det berodde på stack sizes, om har han potoddsen till att dra ut mot ett set, varför skulle han då folda? Citera
Recommended Posts