Gå till innehåll

NLT - SH, osäker på mitt färgspel i denna hand


Recommended Posts

Den här handen uppstod nyss och jag var relativt osäker på hur ja skulle agera vid flera tillfällen.. skulle gärna behöva lite kommentarer och tankar.

 

matte42 är en lös men tight passiv nisse som lyckats klonka en hel del. bland annat vann han nyss en jättepott med KK vs AA mot elf. preflop för $800.

 

Amega spelar väl hyffsat. inte sett så mycket av honom. . men lite bättre kvalitetsmässigt än matte.

 

Min image på bordet är nog ganska lös, ni kanske förstår varför ;)

 

Hold'em No Limit ($2/$4)

Seat 1: tinytiny ($758.55)

Seat 2: fishGOm00 ($431.50)

Seat 3: matte42 ($1236.05)

Seat 4: Amega ($630.30)

Seat 5: elf1985 ($174.80)

 

matte42: posts small blind $2

Amega: posts big blind $4

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fishGOm00 [K:diamond: 6:diamond:] // STÅL???

 

elf1985: folds

tinytiny: folds

massavel: folds

fishGOm00: raises $15

matte42: calls $13

Amega: calls $11

 

*** FLOP *** [5:diamond: 2:diamond: Q:spade:]

matte42: bets $10

Amega: calls $10

fishGOm00: calls $10

 

1/4 från honom har jag sett en hel del gånger, inget nytt. detta betyder i princip att han har någonting.. drag par eller nått.. inget stål iaf. kanske en kass dam skulle ja tro eller en 5:a eller 66-TT (JJ-AA (och AK) är enda händerna jag sett han höja med så tror han skulle reraise med de innan)

 

nu kommer jag till det jag undrar över, Amega bara kallsynar.. Här väljer jag att också att bara syna.. Jag skulle kunna raisa och kanske ta potten här men jag vet inte ? vill ha lite betalt också och den betten ger mer än pottodds.

 

Jag tror också att Amega sitter på en hand som han vill matte ska betta åt honom och han vet att han viker mot en raise. eller så har även han ett drag av något slag (färg eller osannolika 43)..

 

resonerar ja helt fel här som bara synar?

 

 

*** TURN *** [5:diamond: 2:diamond: Q:spade:][T:diamond:]

matte42: checks

Amega: bets $35

fishGOm00: calls $35

 

där slutar matte42 beta när färgen dyker upp.. och för honom säkert ett överkort till.. han kan ju omöjligt checka om han lyckas klonkat triss nu.

fortsätter på min read där än så länge.

 

sedan kommer Amegas lilla.. om han hade en stark hand borde han väl betta mer här? eller ? nu är ja ganska säker på att han har typ KQ QJ eller en färg och försöker mjölka/fegbeta för han vet att matte inte är så stark. Möjligen nöten t.om eftersom han bettar en mjölkbet.

 

Här väljer jag att bara syna igen för att ta betalt på river om av en lägre färg för man kan ju inte vara rädd för spöken under sängen.. här kan jag nog tycka att ja kanske gör ett misstag och borde raisa? men jag hoppas på att få med amega också och ge mig lite mer betalt på river.

 

rätt fel? ja är kluven.. men tror nog mest på fel såhär i efterhand. synd att man inte har längre tid än typ 10s på sig att analysera.

 

*** RIVER *** [5:diamond: 2:diamond: Q:spade: T:diamond:][6:heart:]

matte42: checks

Amega: bets $40

fishGOm00: raises $140

matte42: calls $140

Amega: calls $100

 

jag får med mig matte till river och får ett bra riverkort.

här bettar matte42 ut jättelite.. varför? jag tror fortfarande att han har en låg färg här. han kan ju försöka mjölka nöten också. det som slår mig är att även matte kan ha nöten.. skulle va typiskt honom att minibetta nötdraget och sen syna ner..

 

men jag måste ju raisa här.... ? kan inte leta spöken

 

själv tycker ja att det en riktig soppa av hela handen. vad tycker ni?

 

 

 

[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte du spelade handen bra. Du skulle ev. kunna försöka att köpa potten direkt på floppen när de andra minibettar, men det är ett avvägande från situation till situation. Sen borde du nog slå om på turn, men med tanke på att du får med dig två personer får du väldigt bra betalt ändå, dock riskerar du att någon drar in en lite väl billig kåk. Just för stunden vann du en stor pott, men överlag är det nog bättre att slå om på turn. Kommentera gärna:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte du spelade handen bra. Du skulle ev. kunna försöka att köpa potten direkt på floppen när de andra minibettar, men det är ett avvägande från situation till situation. Sen borde du nog slå om på turn, men med tanke på att du får med dig två personer får du väldigt bra betalt ändå, dock riskerar du att någon drar in en lite väl billig kåk. Just för stunden vann du en stor pott, men överlag är det nog bättre att slå om på turn. Kommentera gärna:)

 

ah det var nog den banan jag var inne på efter jag analyserade handen :)

håller med dig att jag borde slått om på turn. synd att ja inte kom på det under handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försökte du köpa blinds pre-flop eller du tycker om K6s?

 

Klart du synar på flopen.. men varför inte höja? Testa han..

 

Turn.. höjer du.. river vet jag inte haha 8-):D

 

jag spelar ofta väldigt LAG på tight/passiva bord då jag försöker bordet ur balans och få folk att börja spela lösare för där vet jag att ja har en edge mot folk som normalt är vana att spela ett väldigt tight spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sällan höjer med drag ser jag inget jättefel i att bara syna turn. Du sa att de verkade svaga och många personer är väldigt rädda för färgen och kan lägga mot en höjning. Oftast drar de ändå dött men kan tänkas betala av om du inte visar att du har färgen väldigt tydligt (d v s höjer).

Om du däremot spelar LAG är en höjning absolut rätt. Då tror de antagligen att du hade höjt floppen med ett färgdrag och kan dessutom tro att du höjer turn med en hög ruter eller för att du anar svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...