jellesi Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 Kan det här vara en sån gång som det är korrekt att bara syna omslaget och sedan leda ut på turn om turnen blankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 5 10 nl din image ar loose och aven bovens image valdigt loose, formodligen annu loosare. du har JJ utg och raisar till 35, boven pa knappen raise till 100 bb kallsyn. flop AJT rainbow. Du valjer att betta ut 250 och far nu minraise av knappen till 500. fold fran BB. sweeeet! eller? 2500 i stacken bada tva. javisst.. grattis att du pricka trissen.. " hä ba o åk" han lär ha prickat A och säkert en skaplig kicker, att han har stegen är ju ej troligt. troligare AT+... push it baby push it! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 Varför inte checka flopp och plocka cont.bet samt eventuell annan action från tredje killen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 Kan det här vara en sån gång som det är korrekt att bara syna omslaget och sedan leda ut på turn om turnen blankar? kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Hur mycket deepstackad 5/10 har du lirat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 Kan det här vara en sån gång som det är korrekt att bara syna omslaget och sedan leda ut på turn om turnen blankar? kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Han bettar redan ut på floppen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Hur mycket deepstackad 5/10 har du lirat? lol why? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 5 Maj , 2006 Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 Kan det här vara en sån gång som det är korrekt att bara syna omslaget och sedan leda ut på turn om turnen blankar? kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Han bettar redan ut på floppen... ja ok sry. menar att han ska slå om reraisen han får emot sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jellesi Postad 7 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asken Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Hur mycket deepstackad 5/10 har du lirat? lol why? Därför att dina FL0.1/0.2 råd inte är intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 Varför inte checka flopp och plocka cont.bet samt eventuell annan action från tredje killen? Ja det kanske hade funkat men som det kandes har ville jag ha in degen mot just denna killen. Den tredje hade inte sa mkt heller och jag var ute efter att spela en stor pot. Iallafall sa funderar jag pa om detta kan vara ett av de lagen man kan folda second set. Jag betade ut 250 och han minraisar till 500. Synar och checkar pa turnen som ger 2farg. Han betar 750 i en 1100 pot och jag checkraisar allin. Han synar med AA. Som jag nu spelade handen ser jag ingen direkt mojlighet att komma undan. Men jag hade ju a andra sidan i mitt trotta tillstand bestamt mig for att han inte kunde ha hogre set och aven om han hade det sa kan man aldrig lagga ett eget set! Riktigt jobbig hand det här faktiskt.. jag mådde riktigt illa bara av att läsa handhistoriken de som säger 'javisst.. grattis att du pricka trissen.. " hä ba o åk"' verkar inte bry sig om att det luktar AA lång väg från fi. Det jobbiga är ju att han kan göra ett likadant spel med AK också, sedan beror det väl på person om han kan göra likadant med AQ eller TT (preflop raisen) eventuellt kan han få för sig att "min-raise-bluffa" med KK och QQ också där, men inte speciellt troligt? beror som sagt mycket på read. Han han dessutom över kanske 15% raise preflop kan man ju inte utesluta mongolhanden KQ heller. Men frågan är om man på något sätt kan komma undan med JJJ mot AAA här utan att förlora hela stacken? jag tror inte jag skulle kunna lägga, men jag skulle definitivt inte gilla läget. Och om man inte kan lägga för ett stackdjup på $2500, hur djupa stackar ska det vara, räcker $4000? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rubicon Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Hur mycket deepstackad 5/10 har du lirat? lol why? Därför att dina FL0.1/0.2 råd inte är intressant. bossbaver lirar faktiskt "NL microlimits typ 0,1-0,2 och 0,25-0,50 blinds", det är en jäkla skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 Hehe, "boven" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 5 10 nl din image ar loose och aven bovens image valdigt loose, formodligen annu loosare. du har JJ utg och raisar till 35, boven pa knappen raise till 100 bb kallsyn. flop AJT rainbow. Du valjer att betta ut 250 och far nu minraise av knappen till 500. fold fran BB. sweeeet! eller? 2500 i stacken bada tva. Märks att det inte är Sviten du spelar på, där hade du haft det mycket lättare med postflopspelet eftersom en standardraise preflop brukar ligga på 8-12BB Men i alla fall - preflop är väl standard. På flop har ni båda 2400 kvar att beta om jag inte räknat helt fel. Du betar ut 250 och får miniraise mot dig. Egentligen en omöjlig hand att diskutera om man inte var där, eftersom det är så oerhört readbaserat och beror ju så oerhört mycket på hur ni spelat tidigare. Löst och aggro, visst, betyder det att hans re-raise-distribution från knappen är hyfsat bred också? Är han den typen som bara är aggro först in och postflop, eller är han även aggressiv med position och djupa stackar även i preflophöjda potter? Det är ju en oerhört viktig beståndsdel i att kunna sätta honom på en vettig HD. På AJT-floppen kan du nog inte släppa oavsett, du ska väl snarare fokusera på hur du bäst får in degen. Vad för HD har han på sin miniraise och hur får du max betalt av t.ex. AK/AT? Vad för händer kan han tänkas släppa beroende på hur du betar? Det du ska fokusera på är hur du får in degen mot de händerna du slår, och hur du ska geista in enoutaren om han nu har AA. Att ställa flop ogillar jag, för är han hyfsat kompetent borde han fatta att du inte kommer stoppa in 2400 på en AJTr-flop utan att ha bättre än ex. AK/AQ - du får inte låta honom slinka så enkelt. Tycker faktiskt du spelar handen riktigt bra, givet att han är aggro får du ut mycket värde av att checka turn. Och sedan är ju ditt beslut rätt så enkelt, dega in och hoppas att han inte orkar passa de händer som du slår med så mycket inne i potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 Bra spelat, där kommer du tyvärr inte undan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 syn å få in allt på turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 kan säkert va! men brukar inte våga bara syna, för att tokbeta på turn... bättre o beta ut direkt på floppen... än att ev. ge ett "gratiskort" Hur mycket deepstackad 5/10 har du lirat? lol why? Därför att dina FL0.1/0.2 råd inte är intressant. bossbaver lirar faktiskt "NL microlimits typ 0,1-0,2 och 0,25-0,50 blinds", det är en jäkla skillnad Frågan som jag ställer mig är vilken nivå trådskaparen spelar på? Det är en jäkla skillnad på 5/10£ på crypto och 5/10 sek på SS eller i ett homgame. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 NL$1000 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts