Gå till innehåll

Handanalys


Nutella

Recommended Posts

Spelar och spelar och det går upp och ner, vinner turneringar tot. 10 k i år, men torskar (nästan) allt på Cash games, analyserar och analyserar, och antagligen spelar fel men kan inte komma på vad jag gör fel, tänk vilken bra affärs ide om man kunde skicka in statistiken på spelade händer någonstans så kunde man få tips / hjälp någonstans !

 

Läser böcker, tittar på när stora pojkar spelar, men kommer inte på felet varför jag går back på cg, men plussar rejält på stg & mt

 

Ngn ! vad gör jag ?!!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag spelar cash games spelar jag på 3-4 bord 0.50 /1 några timmar / dag, 1 par turneringar varje (nästan) dag 3-5 k Qua.

 

ITM på trm ca 20 %, men på långa loppet torskar jag på cg:s

 

Jag tror att jag är inne på en bad beat period (tror jag ) och då spelar man försiktigare än man borde, man bettar inte preflop, eftersom man "vet" att man åker dit på rivern, återigen...funderar även att gå upp på 2/4 där det inte finns så mycket tomtar som synar 5 ggr bb med 5T o...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte visste det, men på 0.50/1 borderna är spelarna sämre än på 2/4 borden, jag kan skriva en bok om alla dessa gånger när jag sitter med AA, AK och höjer 5-8 ggr BB och får syn av ngn muppet med 5T os och mirakulöst träffar set eller dyl.

 

Kan knappast tro att så många finns på dom högre limitborden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte visste det, men på 0.50/1 borderna är spelarna sämre än på 2/4 borden, jag kan skriva en bok om alla dessa gånger när jag sitter med AA, AK och höjer 5-8 ggr BB och får syn av ngn muppet med 5T os och mirakulöst träffar set eller dyl.

 

Kan knappast tro att så många finns på dom högre limitborden ?

 

Du vill alltså spela mot bättre spelare istället för sämre?

Klart muppen träffar ibland, men det är bara bra, det håller honom kvar på bordet och vid rätt tillfälle tar du hans stack. Tålamod min herre, tålamod!

Om du inte vinner på .5/1 kommr du defininitivt inte att vinna på en högre nivå.

Du kanske ska gå ner ännu en nivå, till 0.25/50 och prova.

 

Som sagt Cash game skiljer sig från turneringspoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte precis som du innan att man råkade ut för badbeats stup i ett med mera.. så jag testade att gå upp .. gulade efter ett tag börja om igen på första nivån som är fiskig..

 

Nu krossar jag på den nivån och lämnar aldrig ett bord utan minst dubbla inköp.. vad jag vill ha sagt är att jag anspassade mitt spel efter nivån.. vilket är ett måste för att kunna gå upp då 2/4 är mycket mer varierat spel än 1/2 ..

att folk synar med t 5 mot din kk är väl underbart.. då vet du det i nästa hand.. bara köpa in sig igen och gula den jäkeln.. man får ge varje fisk sin tid och tillslut är han gul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag spelar cash games spelar jag på 3-4 bord 0.50 /1
Prova att minska antalet bord du spelar.

 

Du kanske inte visste det, men på 0.50/1 borderna är spelarna sämre än på 2/4 borden, jag kan skriva en bok om alla dessa gånger när jag sitter med AA, AK och höjer 5-8 ggr BB och får syn av ngn muppet med 5T os och mirakulöst träffar set eller dyl.
Vinner du inte i längden mot så dåliga spelare gör du något fundamentalt fel som inte avhjälps av att du spelar mot bättre spelare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte visste det, men på 0.50/1 borderna är spelarna sämre än på 2/4 borden, jag kan skriva en bok om alla dessa gånger när jag sitter med AA, AK och höjer 5-8 ggr BB och får syn av ngn muppet med 5T os och mirakulöst träffar set eller dyl.

 

Kan knappast tro att så många finns på dom högre limitborden ?

 

Med ett sådant här uttalande så känns de ganska uppenbart varför du backar på CG´s. Du har ju inte förstått de mest grundläggande i poker, nämligen att få din motståndare att släppa värde då de har en sämre hand och inte ge upp värde då de har en bättre. Det handlar hela tiden om att fatta +EV beslut, eller åtminstone få dina motståndare att fatta -EV beslut.

Vad skiljer då en bra spelare ifrån en dålig? Att en bra spelare inte släpper något värde då han ligger efter samt att han hela tiden kommer att sätta press på dig då han tror att du är svag. Så vilken typ av spelare möter du helst? Den passiva fisken som ibland kommer dra ut, men annars syna ner med sina skräp-händer eller TAG spelaren som hela tiden kommer att jävlas med dig och inte betala då du har nötter...

 

Hör hela tiden på det här stället om folk som vill spela högre nivåer för där respekterar dom mina bets... Vad är det som är så bra med de? Det betyder ju bara att dom inte släpper något värde, är det inte de ni vill då ni har en hand? Ja den här "pokerforum-paradoxen" är väl de kanske dumaste jag hört, tyvärr så inser inte folk detta.

Om du nu har så sårt att hantera spelarna på 0.5/1 hur tror du då att du ska lyckas på 2/4? Skulle rekommendera dig att gå ner i nivå istället för att gå upp, för som de känns nu så är det du som är den som släpper värde och inte dina motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror att du kommer vinna mer om du möter bättre spelare? :shock:

 

Ursäkta, men vad i den motsägelsen är det du inte förstår? För att vinna på poker i långa loppet gäller det ju att hela tiden möta spelare som är sämre än du. Visst jag hatar också när jag blir utdragen av 510o med AA i ögonblicket det händer, men i långa loppet så älskar jag tomtar som synar 5-8bb höjningar med 510o eftersom jag i 99% av fallen leder stort över dem då och kommer att tjäna pengar på dem :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner du inte i längden mot så dåliga spelare gör du något fundamentalt fel som inte avhjälps av att du spelar mot bättre spelare.

 

Just precis, jag vet att jag gör något fel, men kan inte analysera mitt eget spel så pass bra att kommer på vad det är jag gör fel....

 

Det stämmer nog som en skrev att det är fel att gå upp i nivån...

men det kanske är bara att stanna kvar på 0.50/1 och beta hårdare, till slut kanske ligger jag plus ?

 

Tack för alla svar förresten !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...