Hjort Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 7 Card Stud High-Low ($30/$60), Ante $5, Bring-In $10 (converter) 3rd Street - (1.17 SB) Seat 1: xx xx 9:heart:___folds Seat 2: xx xx K:heart:___folds Seat 3: xx xx T:spade:___calls Seat 4: xx xx 6:heart:___brings-in___folds Seat 5: xx xx Q:diamond:___completes Seat 7: xx xx A:diamond:___folds Hero: 8:club: A:club: 7:heart:___calls 4th Street - (4.50 SB) Seat 3: xx xx T:spade: A:spade:___checks___calls Seat 5: xx xx Q:diamond: 6:spade:___bets___calls Hero: 8:club: A:club: 7:heart: 4:spade:___raises 5th Street - (5.25 BB) Seat 3: xx xx T:spade: A:spade: 8:heart:___checks Seat 5: xx xx Q:diamond: 6:spade: 3:diamond:___checks Hero: 8:club: A:club: 7:heart: 4:spade: 9:diamond:___checks 6th Street - (5.25 BB) Seat 3: xx xx T:spade: A:spade: 8:heart: J:club:___calls Seat 5: xx xx Q:diamond: 6:spade: 3:diamond: 2:heart:___calls Hero: 8:club: A:club: 7:heart: 4:spade: 9:diamond: 4:diamond:___bets River - (8.25 BB) Seat 3: xx xx T:spade: A:spade: 8:heart: J:club: xx___checks___folds Seat 5: xx xx Q:diamond: 6:spade: 3:diamond: 2:heart: xx___bets Hero: 8:club: A:club: 7:heart: 4:spade: 9:diamond: 4:diamond: K:club:___checks___folds Total pot: (8.25 BB) Citera
Hjort Postad 4 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2006 8. Har aldrig hört talas om att något annat skulle finnas på nätet. Och om du någonsin får reda på ett 30-60 hi-lo regular bord på nätet där Q6 betar in i 74 så är jag villig att betala dig minst $100 för att få reda på det. Citera
Plinga Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Och om du någonsin får reda på ett 30-60 hi-lo regular bord på nätet där Q6 betar in i 74 så är jag villig att betala dig minst $100 för att få reda på det. Damerna kanske siktar in sig på hälften av antarna.. Citera
fredyr Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Varför betar du på sjättegatan? Du har ju inte någon jättehög hand, par i fyror, och drar fortfarande till en låg? Åandrasidan, jag har aldrig spelat s8 så... Citera
Hjort Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2006 Min tanke på själtte är att båda mina motståndare fick tämeligen ordentliga brickor och därmed knappast har tvåpar. Därtill är jag troligen den ende med ett lågdrag samtidigt som jag kan scoopa med tvåparet, alltså måste jag syna ett bet (blir ju minst 6,25:1 i pottodds) och eftersom motståndarna knappast kommer höja (de måste ju vara oroliga för att jag har tvåpar eller trips) är det bättre att göra det själv. Möjligen kan jag också få en bättre hand att vika, även om det är rätt otroligt. Dessutom kan det faktiskt vara ett tunnt värdebet beroende på handuppställningar hos motståndarna (eg QQxxxx mot färgdrag). Skulle jag mot förmodan lyckas få loss ett par och hamna HU mot ett drag är det en jättevinst. Citera
fredyr Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Aha nu ser ja, du fick paret på sjätte. Jag insåg inte scoopmöjligheterna med tvåparet, utan såg bara bara split-potten ifall du träffar lågen. Om jag har räknat rätt så har du alltså ungefär 10 outs att träffa tvåpar eller triss, och 12 för att träffa lågen. Det ger någonstans runt 2,5-mot-1 i odds för vardera... Verkar således rätt solitt vid närmare eftertanke då. Citera
Recommended Posts