Gå till innehåll

Spelar du någonsin poker på jobbet?  

60 medlemmar har röstat

1. 1. Spelar du någonsin poker på jobbet?

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Tänkte höra lite om hur ni skiljer på ert jobb och pokern..

1. Spelar ni på arbetstid?

2. Får ni dåligt samvete av detta?

3. Har ni fått någon varning om pokerspelande på arbetstid?

4. Hur vanligt är det att företag kollar upp om man spelar på arbetstid?

Som ni förstår händer det att jag spelar på min arbetstid, kan få riktig ångest av detta.

Spelar mycket mindre nu än tidigare, har så jäkla svårt att hålla mig borta när det oftast är så lättförtjänta pengar.

Återkom gärna med synpunkter hur ni handskas med ert spelsug på arbetstid..

Postad

Ska du inte rösta själv??

Spelar inte på jobbet och antar att det skulle bli ett jäkla liv om jag gjorde det. Dock är jag en ihärdig besökare på pf.nu på arbetstid än så länge (byter jobb snart :( ).

Postad

Japp fast inte så mycket längre, se nedan.

Japp, det skulle bli ett j-la liv om det uppdagades samt att jag stjäler tid av min arbetsgivare, det räcker gott och väl med PF.

Nix...

Det är nog väldigt olika från företag till företag, men rent generellt kan man säga att skulle de vilja kolla trafiken är det ganska enkelt.

Postad

Som tur är så funkar det inte att lira poker här på jobbet på grund av brandväggen, så jag slipper det svåra valet. Men när man jobbat hemifrån har det väl hänt att man trillat dit, 'Ska bara lira en liten stund', och vipps har hela eftermiddagen gått...

Jo, men mest från att man sitter på PF och andra forum och läser, har alldeles för dålig arbetsmoral egentligen :/

Nepp

Tror inte företagen kollar så mycket på det, förutom om klagomål från kollegor/chefer kommer, då är det ju riktigt lätt att se i brandväggsloggar precis hur mycket folk spelar...

Postad

Nä ja spelar inte på jobbet, men det är mest för ja sitter så taskigt till att alla som går förbi ser va ja sysslar med. däremot sitter ja på PF.nu hela dagarna. och har väl fått ett par varningar för det :D

men ärligt talat skiter ja i de. Det är ett dåligt underbetalt jobb och jag sköter mina arbetssysslor. så vill dom kicka mej å försöka hitta nån som gör sitt jobb lika bra får dom gärna försöka. Det har ja sagt till chefen oxå, å även om hon inte va så glad kunde hon inte säga så mycke :D

Postad

Spelar jobbet men inte på arbetstid, eftersom vi har snabb fast förbindelse. Passar bra att stanna kvar och ta en freeroll vid fem eller sju eller köra hårt en sen kväll eller helg. Som många andra kanske man kollar pokerforum "på arbetstid" men inte så det stör. Och det förbrukar ju inga jobbresurser att spela lite efter arbetstid.

Men tänkte faktiskt köra en livepokerturnering med några på jobbet en kväll nästa vecka!

Man kan nog se det på samma sätt, det skulle se konstigt ut om någon eller några helt plötsligt slutade tala i telefon/programmera/fika/ha möte/ha kundbesök/svarva och halade fram en kortlek.