Gå till innehåll

PLO - Usel triss


Recommended Posts

En typ av händer som jag tycker är lite kluriga att spela och som inte är så ovanliga är när man floppar triss och man antingen har ett pocketpar eller låga kickerkort i sin hand. Här har jag position på motståndaren, tycker situationen blir mycket besvärligare när det är tvärtom.

 

Seat #3 is the button

Seat 1: Hero ($49.25 in chips)

Seat 3: sparky41 ($47 in chips)

Seat 6: Bluff_Jenza ($97.75 in chips)

Seat 7: druidex ($41.05 in chips)

Seat 8: SieTlaS ($72.25 in chips)

Seat 9: csipcsup ($68.60 in chips)

Bluff_Jenza: posts small blind $0.25

druidex: posts big blind $0.50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [6s 8s Qs Qd]

SieTlaS: calls $0.50

csipcsup: folds

Hero: calls $0.50

sparky41: folds

Bluff_Jenza: calls $0.25

druidex: checks

 

Ingen spektakulär hand, men värt att limpa med.

 

*** FLOP *** [6h 6c 7s]

Bluff_Jenza: checks

druidex: bets $1.90

SieTlaS: folds

Hero: calls $1.90

Bluff_Jenza: folds

 

Inte suttit så länge vid bordet men klassat druidex som en kass spelare. Sett honom göra ett par riktigt dåliga spel. Betalt av en färg eller stege med ett tvåpar (inget av brädans två högsta kort ingick i hans tvåpar). Han har även höjt och synat en limpares reraise med en riktigt sunkig hand. Känns som han kan ha lite vad som helst här, så jag synar bara, vill att han ska fortsätta betta om han enbart har skit. Om det var en annan motståndare kanske jag skulle ha höjt för att kolla vad han gilla sin hand. Fel tänkt? Lite vekt att folda redan här tycker jag.

 

*** TURN *** [6h 6c 7s] [2s]

druidex: bets $5.55

Hero: ??

 

Bara att lägga ner här, oavsett motståndare? Jag har bara triss och inte den bästa kickern och små chanser att få kåk.

 

Några andra tips vad det gäller usla trissar?

 

 

 

Till moderatorna: Flytta handen till HH-forumet när det blir synligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han är så dålig som du säger så finns inte fold i det läget.

Om du synar och ligger under kommer du nog få hela hans stack om du träffar kåk.

 

Så minst syn, eller helst potta om !

 

har sett alldeles för många betta pot med överpar och drag i såna lägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han är så dålig som du säger så finns inte fold i det läget.

Om du synar och ligger under kommer du nog få hela hans stack om du träffar kåk.

 

Så minst syn, eller helst potta om !

 

har sett alldeles för många betta pot med överpar och drag i såna lägen

 

Spelar du Omaha?

 

Vad menar du med att han skulle få hela hans stack om han lyckas dra ut - kan vara så att bara QQ duger att dra med (om fi har 77) och då spelar inte sexorna någon roll alls.

 

Mot vilket normalt motstånd som helst är det fold (imo) - men om han är så usel som sägs så kan han ju spela såhär med AA/KK, men då får han vara bra kass.

 

Mitt högst amatörmässiga råd när det gäller dåliga trissar är att vara jäkligt försiktig och slänga dom när folk biter ifrån.

 

Kanske bäst att vänta in gdaily eller någon annan som har lite erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold turn.

 

Håller med. Fold turn

 

Personligen hade jag velat se en raise på flop.

Dels för att se var du står i handen och dels för att ge dig möjlighet att hålla nere potten om du inte "tur"träffar turn tack vare din position. En raise på flop tycker jag är det bästa i den här situationen, det skulle jag tycka även om du träffat triss med A kicker eller full house. Får du återomslag på flop är det ju bara kasta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold på flop eller fold på turn.

 

Ponera att han har oss slagen med den för oss mest lättslagna handen (han har A6xx eller 62xx, 76xx dvs kåk)

 

Med handen 6s 8s Qs Qd har vi förvisso överkort till denna kåk, men vi har bara 3 åttor och två damer att vinna på = 5 outs. Detta är en skräphand. Byt en av damerna mot vilket annat kort som helst (säg en nia) och vi har 3+3+3 outs = nio outs i stället. Nästan en fördubbling. Men fold ändå på turn, syn på flop och fold på turn.

 

Om han är så ursel som det sägs, så får vi betydligt fler chanser att få in smeten när vi VET att vi är stora favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även bra spelare kan ju få bra kort och bra floppträffar, onödigt att överspela trissen. Att bli utbluffad från små potter får man väl ta. Kan nog var bra att ta det lite lungt med dåliga trissar.

 

Fingrerade den här handen lite för att få en lite kommentarer om dåliga trissar. Detta är vad som egentligen hände:

 

*** TURN *** [6h 6c 7s] [6d]

druidex: bets $5.55

Hero: calls $5.55

 

Träffar fyrtalet. Då han fortsätter betta pot ser jag ingen anledning att höja.

 

*** RIVER *** [6h 6c 7s 6d] [2s]

druidex: bets $16.10

Hero: raises $17.40 to $33.50

druidex: calls $17 and is all-in

 

Dåren bettar pott igen :shock:. Höjer honom all-in. Han satt med Kc 2h 7d 7c och hade floppat nötkåken. Men jag hade tur och träffade min 3-outare. Och när jag gjorde det spelade han riktigt tomtigt, borde ha kunnat satt mig på en 6:a.

 

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows [6s 8s Qs Qd] (four of a kind, Sixes)

druidex: mucks hand

Hero collected $80.10 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...