Gå till innehåll

ARTIKEL: Expressen tipsar stort om nytt fuskprogram!


dr noob

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De som är mest intresserad av att använda dylika program är väl de som förlorar på poker? Nu får de ju ytterligare en anledning att spela vidare ett tag, är inte det bra? En dålig spelare är alltid en dålig spelare, ibland känns det som att man kan skriva på chatten att man har AA, de synar iaf... Och att program skulle ändra deras spelsätt...? Knappast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som inte tycker det är så farligt, hur tror ni er win rate skulle påverkas av att de förlorande spelarna börjar spela mindre dåligt (till exempel går från fiskidiot som synar med 92o till lättbluffad ABC-spelare)? Ganska mycket mer än ni tror, tror jag. Jag tycker det är fullständigt naturligt att sådana här program kommer, men man får nog inse att det påverkar "marknaden".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig jämförelse.

PartyPoker accepterar det.

 

Ja det är ingen alldeles fantastisk jämförelse, för jag tvivlar på att programmet är ens i närheten av Phil Ivey. Men för en nybörjare är det ju troligtvis ett alldeles utmärkt hjälpmedel, dom gör kanske inte sina större misstag längre (Ohh ett ess, syyyn!!). Så för att PP accepterar det tycker du att alla andra ska göra det? Känns fel med hjälpmedel vid pokerspel. Ungefär som o sitta o lira schack o ta hjälp av en dator med dragen, föga spännande eller rättvist. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror att en spelare som synar all-ins med 92o skulle sluta göra det ifall han fick ett program som säger att han inte ska göra det.. isf är jag rädd för att den spelarens hjärnakapacitet är så liten att han inte kan se skillnad på 2 och A.. :P

Syna allin med 92o är väl kanske inte så många som gör. Dock har jag sett mer än en gång att folk har synat höjningar preflop med 92o från BB även på högre nivåer, men om de får en stor varningsruta över skärmen innan de gör det kanske de tänker om. Men, visst, vissas hjärnor kan nog har svårt att ta till sig info från ett program med tanke på hur de spelar. Frågan är om det beror på låg IQ eller extrema mängder alkohol...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, visst, vissas hjärnor kan nog har svårt att ta till sig info från ett program med tanke på hur de spelar. Frågan är om det beror på låg IQ eller extrema mängder alkohol...

 

Både och skulle jag vilja påstå. Det går oftast hand i hand det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående programmet så kan jag inte tänka mig att ens Phil Ivey har så mycket att sätta upp mot en bra ICM-kalkylator på senare nivåer. Nu är det ju dock inte säkert att programmet faktiskt är bra, men det är heller inte intressant. Program som dessa har funnits länge och kommer förmodligen att finnas så länge pokersajterna inte tillverkar bättre programvara(Icke screenscrapingbara mm).

 

Allt detta kan dock diskuteras i tråden som Cyntax(moderatorkandidat?) hänvisade till. Det jag reagerade på var främst hur sveriges näst största kvällstidning promotar programmet med en hel okritisk artikel. Kan det vara så att Emma Boëthius fått sig en dubbelmacka med Roy Rounder och Daniel Erikson?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ganska vanligt fel dåliga spelare gör är att lägga sig när de är commited på blinden i en sng. Om de kör ett program som skriker ut oddsen och säger att här kan du spela vilken hand som helst så slutar de göra det här misstaget, vilket är grymt -EV för en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att leda in samtalet på hjälp-program i största allmänhet:

 

Vad tror ni om några år, när varenda nätverk därute stödjer de olika hjälpmedelsprogram som finns, kommer trenden vända då? Idag så skriker vissa (de flesta) högt om en site inte är kompatibel med PO/PT. Hur är det om några år, när alla använder dessa program? Då blir det ju den med dyrast hjälp-program som vinner liksom, så då tror iaf jag att en ny trend kommer slå igenom -> siter som bygger på att de INTE stödjer denna typen av program. Vad säger panelen?

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med. Dels för att det är väldigt svårt för siterna att blocka hjälpprogram och dels för att det faktiskt ligger i deras intresse att skickligheten spelare emellan jämnas ut, exempelvis genom lättillgängliga program.

 

Och andra sidan så verkar ju det som om backgammonvärlden gått åt det hållet, fast den är ju och andra sidan rätt död.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa tycker att att det är fusk med den här typen av hjälpmedel. Kan du förstå den kritiken?

- Nej, jag tycker inte att det stämmer. Det finns fortfarande spelare som har allt det här i huvudet. Det är bara taskigt mot nybörjare om de inte skulle få samma övertag.

Hahaha! :D Hur felknullad är man inte om man rapar ur sig nåt sånt där?

 

Hur som helst finns det som vanligt ingen anledning till oro. Folk som inte kan lära sig att spela något sånär inte-pissdåligt kommer ändå inte att ha nån nytta av ett program, hur bra det än är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels för att det är väldigt svårt för siterna att blocka hjälpprogram och dels för att det faktiskt ligger i deras intresse att skickligheten spelare emellan jämnas ut, exempelvis genom lättillgängliga program.

Inte bara det, med hjälp av dylika program blir det enklare för fä att multitabla, vilket sajterna tjänar väldans mycket på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen större skillnad på detta och en bot. Skillnaden är endast att det är du som klickar med musen. En bot gör även det åt dig.

 

Spelmässigt är det ingen skillnad, så om du tror att du slår de bottar som finns på marknanden (t.ex. partys sng bottar) så slår du även dessa. Den stora skillnaden är dock att en bot kan köra 24/7, medans detta program kräver att du sitter och klickar.

 

Anser att detta är till fördel för en tänkande spelare, då motståndaren blir mer beräknelig, och badbeaten minskar. Dessutom kommer ännu fler tro att de kommer bli vinnande spelare, att det bara är otur som gör dem till förlorare. Kan ju inte vara programmet som inte duger....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen större skillnad på detta och en bot. Skillnaden är endast att det är du som klickar med musen. En bot gör även det åt dig.

 

Spelmässigt är det ingen skillnad, så om du tror att du slår de bottar som finns på marknanden (t.ex. partys sng bottar) så slår du även dessa. Den stora skillnaden är dock att en bot kan köra 24/7, medans detta program kräver att du sitter och klickar.

 

Anser att detta är till fördel för en tänkande spelare, då motståndaren blir mer beräknelig, och badbeaten minskar. Dessutom kommer ännu fler tro att de kommer bli vinnande spelare, att det bara är otur som gör dem till förlorare. Kan ju inte vara programmet som inte duger....

Det jag menade var att om man kan förbjuda botar så borde man även förbjuda sådana program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var drar man gränsen? Party har dragit den vid program som spelar åt dig (botar), allternativt delar information med andra. De tillåter dock assisterande program (såsom pokertracker, pokeroffice och det här).

 

Ser ingen större skillnad på detta och PT med GT+ som jag själv har använt flitigt. Informationen finns där i båda programmen, med skillnaden att PT kräver mer förståelse vad informationen säger dig. Krasst sätt är PT mer "fuskande" än detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar i princip om att byta ut spelare som förlorar $40 av $100 investerade mot spelare som förlorar $20 av $100 investerade. Det borde vara helt uppenbart varför det inte är bra.

 

Håller inte med. De kommer fortfarande förlora $40 av $100, det tar bara längre tid. Däremot borde variansen minska för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...