Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur spelar ni KK om det kommer ett ess på floppen, och hur mot vilken typ av spelare? Vad indikerar mest styrka? Antag att vi raisat ordentligt pre och fått med oss en spelare som är hyffsat kompetent som täcker oss. (NL25-50).

-Pottbet och hoppas att fi sitter på AQ-Ax och börjar ana kickerproblem och foldar?

-Check-raise för att "övertyga" Fi om ovanstående än mer.

-All-in? Bara AK eller set kan väl syna tryggt, förutom två-par och diverse drag/kombinationer. Att trycka direkt känns ju dock lite "desperat" och fi kanske ser igenom bluffen.

Eller är det bara att ge sig :(

Postad

Jag brukar beta 50-100% av potten och hoppas på fold. På dessa nivåer finns det ingen vits att göra konstiga moves som checkraise eller allin i denna situation. Jag kan garantera att du får syn AQ-AT i detta läge. Här är det ABC-poker som gäller.

Postad

Potbet, om han då synar/höjer skulle jag checkat på turn och foldat mot en stark bet. För om han nu har ett A på handen har du förmodligen bara 2 outs såvida det inte ligger färg/stegdrag.

Postad

Om det är en eller två spelare med i potten, betta precis som du hade gjort med AK, och check/folda därefter om du inte starkt misstänker spel på drag elr nå sånt lurigt.

Om tre eller fler är med så checkfoldar du.

• 2 weeks later...