spinner Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 Hur spelar ni KK om det kommer ett ess på floppen, och hur mot vilken typ av spelare? Vad indikerar mest styrka? Antag att vi raisat ordentligt pre och fått med oss en spelare som är hyffsat kompetent som täcker oss. (NL25-50). -Pottbet och hoppas att fi sitter på AQ-Ax och börjar ana kickerproblem och foldar? -Check-raise för att "övertyga" Fi om ovanstående än mer. -All-in? Bara AK eller set kan väl syna tryggt, förutom två-par och diverse drag/kombinationer. Att trycka direkt känns ju dock lite "desperat" och fi kanske ser igenom bluffen. Eller är det bara att ge sig Citera
serenity Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 Pottbet och se att han med 90% sannolikhet foldar om han inte har ess eller set, vilket de inte har varenda gång som det låter på dig Citera
Viridis Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 Jag brukar beta 50-100% av potten och hoppas på fold. På dessa nivåer finns det ingen vits att göra konstiga moves som checkraise eller allin i denna situation. Jag kan garantera att du får syn AQ-AT i detta läge. Här är det ABC-poker som gäller. Citera
viriri Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Potbet, om han då synar/höjer skulle jag checkat på turn och foldat mot en stark bet. För om han nu har ett A på handen har du förmodligen bara 2 outs såvida det inte ligger färg/stegdrag. Citera
ESeaYour Postad 6 Maj , 2006 Rapport Postad 6 Maj , 2006 Om det är en eller två spelare med i potten, betta precis som du hade gjort med AK, och check/folda därefter om du inte starkt misstänker spel på drag elr nå sånt lurigt. Om tre eller fler är med så checkfoldar du. Citera
13_Outs Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Beta som du hade gjort med toppar, Drag, stål. /A Citera
tikhal Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 På microlimit med de vanliga 3-4 synarna kan du checkfolda, ingen lägger Ax preflop eller på flop. På lite mer civiliserade limits betta pott. Citera
Recommended Posts