Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade fått 30 $ på Party Poker, lirade upp dem till 33 så jag kunde spela en 12k Gtd. Har inte spelat så mycket turneringar förut och har aldrig riktigt haft tålamodet men nu spelade jag riktigt bra hela tiden.

Reslutatet då? Nåja kom ITM och fick 85 $. Kunde fått lite mer om jag tagit det lungt men siktade ju på top 3 eftersom det är där pengarna fanns, tyckte jag spelade rätt hela vägen. Party Poker kontot blir i framtiden mitt turneringskonto. Inga Br krav utan jag lirar när jag känner för det.

Br Party Poker 85 $

• 2 months later...
Postad

Den "nya" dagboken startar den första september (läs första posten) och fram tills dess har jag ett par pokerfria dagar.

Br 16277 sek.

Hur är skillnaden mot 1/2 och 2,5/5 på svenska spel ni som har spelat där? Jag har inte spelat 2.5/5 ännu för jag tycker om att ha ganska bra tilltagen rulle och först vill jag etablera mig på denna nivå.

Postad
Den "nya" dagboken startar den första september (läs första posten) och fram tills dess har jag ett par pokerfria dagar.

Br 16277 sek.

Hur är skillnaden mot 1/2 och 2,5/5 på svenska spel ni som har spelat där? Jag har inte spelat 2.5/5 ännu för jag tycker om att ha ganska bra tilltagen rulle och först vill jag etablera mig på denna nivå.

1/2 är fiskrikt med inte så många duktiga grinders.

2.5/5 är det skottande medelsvenssons men en hel del väldigt duktiga grinders. :)

Gäller bara att hitta fiskarna, och dem märker du rätt snabbt på hur dem bettar. Men det är lätt att knäcka nivån, no doubt about it.

Postad

Imorgon börjar det, jag har tänkt till lite på hur jag vill att min dagbok ska se ut.

Resultat kommer jag bara presentera veckovis, jag vill inte dras med för mycket av hetsen att alltid gå plus utan jag kommer mer kommentera hur jag har spelat och försöka att lägga upp intressanta HH's. Bad beats känns det ändå som man får läsa tillräckligt mycket om på detta forum.

Då kommer jag presentera hur mycket jag har spelat, på vilka nivåer och hur mycket jag har vunnit/förlorat. Vad kan mer tänkas vara intressant?

Dessutom har jag troligen klonkat ett jobb för ett par veckor framöver så antal timmar denna månaden kanske skiter sig rejält, vi får se.

Postad
pokerstars har bra HU turneringar 128 st spelare gör upp. 20$ entry upp till 215$. Varje dag.

klonka just ut Chris Moneymaker :)

Grattis till det och tack för tipset, fast nu lirar jag ju cashgame på Svs.

Körde en timme idag, har inte hunnit mer, lite trött men jag körde rätt bra i överlag.

Här är en hand jag är lite intresserad av hur man kan spela.

Hand #92193046 vid bordet: Tintin 1

Startad: Fri Sep 01 19:17:01 2006

A1-1 sitter på plats 1 med 302.24

ante88 sitter på plats 2 med 375.00

tommyfro sitter på plats 3 med 40.00

Ghostface2 sitter på plats 4 med 562.55

Mauan sitter på plats 5 med 123.30

-chuck- sitter på plats 6 med 136.55

Tracebuste sitter på plats 7 med 388.00

bloodscalp sitter på plats 8 med 427.20

JP 666 sitter på plats 9 med 154.50

vas sitter på plats 10 med 684.04

bloodscalp satsar s mörken 2.00

Tracebuste satsar l mörken 1.00

Tracebuste: 7h, 6h

bloodscalp: --, --

JP 666: --, --

vas: --, --

A1-1: --, --

ante88: --, --

tommyfro: --, --

Ghostface2: --, --

Mauan: --, --

-chuck-: --, --

Pre-flop:

JP 666: Lägger mig

vas: Syna 2.00

A1-1: Syna 2.00

ante88: Lägger mig

tommyfro: Lägger mig

Ghostface2: Höj 4.00

Mauan: Syna 4.00

-chuck-: Lägger mig

Tracebuste: Syna 4.00, här vet jag att jag begick ett misstag, drag ur position i en höjd pott är väl inte julafton direkt.

bloodscalp: Lägger mig

vas: Syna 4.00

A1-1: Syna 4.00

Flop (Board: 9s, 5h, 4h):

Tracebuste: Passa, Färgstegsdrag, väljer att checkraisa, familjepott så någon höjer nog

vas: Passa

A1-1: Satsa 2.00

Ghostface2: Höj 12.00

Mauan: Lägger mig

Tracebuste: Höj 45.00 Här vet jag inte hur mycket jag ska höja

vas: Lägger mig

A1-1: Lägger mig

Ghostface2: Lägger mig

Tracebuste vinner potten på 46.80

(1.20 spelavgiften togs ut för den här handen)

Det som kan bli klurigt är ju om någon synar och turn är något skitkort. Vad ska jag göra då?

Synpunkter på hur jag spelade handen, hur kan den spelas annorlunda och hur kan man lira mycket bra drag ur position?

Postad

Jag kommer inte köra mer idag, har kört lite nu och lite igår och har kört riktigt dåligt, måste vara tilt mer eller mindre. Jag kan inte skylla på utdragningar för jag har helt enkelt kört sämst.

Just nu ligger självförtroendet på botten fast jag vet att jag kan slå fiskarna på NL 1/2 på Svs i sömnen i stort sett. Dessutom har min mobiltelefon gått sönder och jag har lyckats slå fel pin kod tre gånger, puk koden har jag förstås inte.

Det blir paus för idag och så testar jag imorgon igen. Dags att sammanställa veckan iallafall.

Br start : 16277

Br nu : 15868

Speltimmar: 3 h

Vinst/förlust. - 409 :oops:

Är ju inget jätteback men jag har ju spelat som en kratta så det är lika bra att skita i det för idag. Bara lirat 1/2.

Ska lira mer och bättre nästa vecka, jag lovar ;)

Postad

tjenare har en fråga! om jag vill ha min handhisotory från pokerborden på sv spel, kan jag då få ut den på nått viss eller måste jag ta den när jag sitter på bordet.

tycker det r dåligt funktion borde finnas nått typ "ladda hem dagens historik"

ville bara höra . hur går spelandet för övrigt`? 8-)

Postad
tjenare har en fråga! om jag vill ha min handhisotory från pokerborden på sv spel, kan jag då få ut den på nått viss eller måste jag ta den när jag sitter på bordet.

Jag vet faktiskt inte hur man tar handhistoriken förutom från bordet.

Vi satt på samma bord på ett par ställen, jag nickar Tracebuste, det gick bra för dig och mindre bra för mig.

Postad

Handhistorik på SS är i dagsläget inte bäst. Mailade supporten och fick följande svar:

I dagsläget har vi endast möjlighet att visa de fem senaste händerna du spelat. I en kommande version av klienten om kommer inom kort kommer du att kunna se 1000 händer istället.

Postad

Nu har jag lite problem med pokern, har inte spelat mycket denna vecka heller, det är svårt att motivera sig när det går dåligt.

Jag har backat en del och jag vill gärna posta en massa hh's för att visa att jag är bäst och att jag blir utdragen hela tiden men jag tror inte att någon vill höra mig klaga så jag ska försöka bättra mina egna fel och brister istället så att jag kan vända trenden. Främst måste jag hitta tillbacka till självförtroendet, jag vet inte riktigt hur man gör detta på bästa sätt. Jag har alltid haft svårt att vända negativa trender i pokerspelandet.

Tips och förslag?