Gå till innehåll

Jake nystartar på Svenska Spel


Jake

Recommended Posts

Denna korta dagbok har hittils mest handlat om när jag spelat heads up SnG på Sportingbet, nu ska den handla om mina strapatser på Svenska spel.

 

Jag tog studenten i våras och gör inte så mycket just nu, jag har precis börjat söka jobb och ska läsa idrottpsykologi på onsdagkvällar, därför ska jag testa att spela lite seriösare poker ett litet tag.

 

Efter en sommar av mycket lite pokerspelande och mycket annat satte jag in 6000 kronor på svenska spel den 18 augusti.

 

Jag har spelat 5 bord varav 4 fullring och 1 sh mestadels på nivån 1/2. Efter 37 timmars spel kan jag konstatera att det finns en hel del dåliga spelare :D .

 

Jag har plussat 10277 svenska varav 3920 på en turnering och 6357 på cashgame på dessa timmar.

 

Detta ger

172 sek/timme utan turren

278 sek/timme med turren

 

Jag har också satt upp mål för september månad också

 

ca 30 h spel per vecka. 120 timmar på en månad

 

100+ sek/h i timlön

 

Timmålet är inget måste, jag är nöjd om jag spelar 100 timmar med, jag ska inte tvinga mig själv att spela om jag inte har lust för då kommer jag ändå inte att spela något bra.

 

alltså borde jag tjäna minst 12 000 om jag fyller målen. Jag ska börja med att spela på 1/2, möjligtvis ska jag känna lite på 2.5/5 senare i månaden. Jag ska försöka att posta intressanta HH,s som jag känner att jag behöver hjälp med.

 

Dessutom ska jag börja läsa på boken "Pot and No limit poker"

 

Vad tycker ni spontant om målen? Är de rimliga eller inte? Jag har ju inte så stort urval på vad jag tjänar men jag tror att om jag håller mig tiltfri borde jag kunna klara av mitt timmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj

 

Trots det starka stödet, och trots att Pink Floyd pumpades ur högtalarna har jag nu lirat 3 st SnG's och inte kommit ITM i en enda. Tycker jag spelat rätt bra men lite utdragningar och varians får man räkna med. Om jag skulle göra det skamliga att inte ens ta mig till nivå 2 lovar jag att göra ett nytt försökt. Fast jag betvivlar att det skulle behövas. Motståndet är rätt kasst om man får säga så.

 

Inge mer poker idag, måste börja ladda mentalt inför korpmatchen imorrn.

 

Inga intressanta HH's

 

Br = 6.6$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite mer poker, ville få av min frustration och spelade en NL heads up. OBS, denna ligger utanför min br och har ingenting med utmaningen att göra. Första handen

 

 

Hand #286019107 at table: Heads up $3 NL

Started: Tue May 02 23:51:41 2006

 

gohali is at seat 1 with 1485.00

Tracebust is at seat 2 with 1470.00

 

Tracebust posts the large blind 30.00

gohali posts the small blind 15.00

 

Tracebust: 3d, 4s

gohali: --, --

 

Pre-flop:

 

gohali: Call 30.00

Tracebust: Check

 

Flop (Board: 2s, 9c, 5h):

 

Tracebust: Bet 30.00

gohali: Call 30.00

 

Turn (Board: 2s, 9c, 5h, Ah):

 

Tracebust: Bet 90.00

gohali: All in

Tracebust: All in

 

Showdown:

 

gohali shows: 2d, 5s (two pair, Fives and Deuces)

Tracebust shows: 3d, 4s (straight to the Five)

 

River (Board: 2s, 9c, 5h, Ah, 6d):

 

 

Mainpot:

Tracebust wins the pot of 3000 with straight to the Six

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft väldigt ont om tid men har nu lirat två Sit and goes till. Båda utanför pengarna, spelade rätt kefft och får väl inse att jag borde lira Cashgames istället, går nu tillbaka till det. Dagboken får handla om mina strapatser på NL 0.25/0.50 Fullring.

 

Bankrulles start; 1905$ på Sportingbet (+ 70 på pacific, + ca 300 på NETeller). Kommer bara att räkna mina sportingbet pengar så länge jag lirar där.

 

Men nu ska jag ut i det fina vädret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter lite cashgames som gick halvkasst satte jag mig ned med HU sng's med 10 dollar som inköp, 5 raka vinster från start gav mersmak.

 

HU sng's vill jag testa på ett tag nu, jag tycker det är mycket roligare än cashgames. Där har det mer och mer blivit så att man sitter vid 4-5 bord och bara lirar på sin rutin, man utvecklas inte, man tappar koncentrationen och det blir inte så roligt efter ett tag, . När jag inte har roligt så försämras även mitt spel. Det finns säkert andra som känner igen sig i detta.

 

Annat är det Headsup, man sitter vid ett bord och är hela tiden koncentrerad till max Det är ruskigt roligt.

 

Har lirat 100 st sng HU med inköp på 10 dollar, mina stats är 72 vinster och 28 förluster. 390 $+. Över all förväntan, känner också att jag kanske haft lite flyt så jag vunnit mer än jag borde. Hur mycket kan man räkna med att vinna egentligen? 72% vinst känns lite i överkant. Hur mycket måste jag tjäna för att få veta min vinstprocent?

 

Eftersom jag ändå är färsk på HU behöver jag nog lära mig också. Finns det bra artiklar och sånt att läsa just för HU sng's? Jag skulle vara tacksam för tips.

 

/over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

72 % vinster är ett ruggigt bra resultat, det går definitivt att hålla det även om det är tufft.

 

När jag spelade HU Sit & Go låg jag någonstans runt 65% vinster, kanske lite under. Jag slutade dock att spela dessa då jag blev knäckt av variansen.

 

Vilket nätverk spelar du på? Kanske kan ta en figh med dig ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan sätta in lite på Party poker så kan vi lira där. Inte ikväll dock nu ska jag sova.

 

Har lirat rätt mycket idag, 50 stycken.

 

32 vinster, 18 förluster. Sämre än innan men ok, slarvade lite för mycket idag, kunde nog tagit ett par till men ingen är perfekt.

 

Br, 2295 $

 

Ang variansen så känns det som att det borde vara mindre varians i det här än i Cashgame. I cashgame kan ju en nyckelpott ändra hela kvällens utgång. Här köra man ju massor av matcher och en utdragning kan inte leda till mer än en förlust. Tiltfaktorn känns också mindre pga detta.

 

/Jake den trötte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste din 12dagars-utmaning när den var igång. Riktigt intressant, såg dock inte när du lirade.

 

Just nu har klonken hittat mig väldigt bra. Har vunnit tio raka precis. Man känner sig som en gud som bara äger allt motstånd. Har inte förlorat ännu så vi får se hur lång denna vinstsvit blir. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina 200 första matcher avklarade

 

72 - 28 de 100 första

66 - 34 de 100 andra

 

Pessimisterna (läs realisterna) hade rätt som sade att vinstprocenten skulle sjunka (69% vinst nu, men jag ska inte dra några slutsater ännu om vad min vinstprocent kommer hamna på.

 

Har satt upp lite mål framöver.

 

* Äga Conspiracy i HU SNG

* Få en klart större rulle än Conspiracy

 

Br 2450.

 

Ganska lätta mål men någonstans ska man ju starta

 

/Mvh Jake the snake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat så mycket de senaste dagarna. Har en tenta på onsdag så från nu tills dess är det inge mer poker (kanske lite ;) ). Sen har jag all tid i världen.

 

Du får vänta med att donera ett tag Conspiracy men det är väl lungt?

 

br 2535

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntlingen är tentan skriven, vi får väl se hur den går.

 

Testar en HU turnering just nu, allt började bra och jag gick automatiskt vidare. Nu är jag till och med ITM i den :D . Kommer som sämst på plats 17-32 av 206 spelare och vinner minst 20.6 $ (inköp 10 $).

 

På vilka nätverk finns det stora HU turneringar? Verkar skoj att lira.

 

/Jake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bör man spela låga Pocket par typ 22 - 77 på knappen och UTG?. Jag brukar känna att jag nästan är lite för aggresiv och sätter mig i svåra positioner. Jag brukar i stort sett alltid raisa preflop, är det rätt? Hur bör man agera efter floppen?

 

Ändrad introduktion på dagboken också.

 

 

Pokern går bra annars, redovisar resultat senare. BR 2785

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...