Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Smilla är skitcool! :D Hon har börjat lära sig fler tecken nu, hon kan göra björn, fågel, vovve, häst, fjäril, gris, apa, lampa, skor, ont, dricka, mat. Och hon är grymt uppmärksam också. Häromdagen var vi ute och åkte lite bil, och då får hon syn på några grisar typ 150m bort på ett fält och gjorde genast gristecknet. Sedan fick hon syn på en fågel som satt på en TV-antenn ett kvarter bort när vi tankade. Hon har ögonen med sig, lilla fröken, och så många saker hon ska visa och berätta hela tiden: "Där! Där! Där!":)

 

Fast ibland blir det overload när hon inte hinner tänka efter (hon har ju en liiiiten tendens att ha rättså bråttom). Häromdagen frågade jag henne vad det här var för ett djur (och pekade på grisen). Då gjorde hon vovve, pippi och häst samtidigt. Och igår pekade hon på mig och gjorde tecknet för gris. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har just upptäckt min kärlek till din dagbok! Sjukt bra diskussioner, räkna med min närvaro!

 

Förlåt en rookie-fråga: Smilla = din dotter? Varför kan hon en massa tecken? Kul eller påkallat av praktiska hänsyn?

 

TILLÄGG: Hoppas ingen trodde att jag hade några invändningar mot Myssions fria utövande av sitt sexliv! :):heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, låter rimligt. Jag tror att alla extra språk som barn får lära sig tidigt på ett naturligt sätt är bra för barnets språkutveckling och intelligens. Dessutom lär ju just teckenspråk vara extra utvecklande, då det fungerar på ett helt annat sätt än vårt talspråk.

 

Annars tror jag på att lära ungarna kinesiska eller nåt annat obesläktat språk. Det har en helt annan ordföljd, grammatik och syntax, samt inte minst en helt annan världsåskådning inbyggd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..... Ett par frågor som inte har att göra med vare sig smilla eller limpare, men dock blindsstjälande i allmänhet:

 

Hur mycket höjer du/ni på SB/knappen med t.ex. AT eller 99 vid blinds 100/200 med säg 10-12BB? All in direkt? Hur skiljer sig svaret om ni sitter på BB och SB limpat? Och om SB miniraisat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket höjer du/ni på SB/knappen med t.ex. AT eller 99 vid blinds 100/200 med säg 10-12BB? All in direkt? Hur skiljer sig svaret om ni sitter på BB och SB limpat? Och om SB miniraisat?

 

Pushar nog i alla situationer. Är man mellanstack på bubblan och lillen har foldat och storstacken inte är aggressiv så kan man höja till 500 och vika för omslag.

 

Men generellt mer benägen att pusha med lite större stack från SB, pga dålig position vid en eventuell flopp.

 

Är man ITM är man också mer benägen att höja lite mindre, t.ex. 2.5xbb, för att inducera reraise från en vid HD. På bubblan måste man ha en mycket starkare hand för att det ska vara nyttigt att göra.

 

 

 

 

Mupp-kalas på Stars idag. Spelar 8 st (0-1-0). Bl.a. AT vs A9, AQ vs A8 samt jättemuppsyn från 54o när jag pushar med 7xbb och KJ. Det är det här jag menar med muppar som "tänker". Killen sitter säkert och funderar "Hmm, rättså billigt att syna här ju, jag åker inte ut om jag förlorar, hmm" istället för att bara titta på sin skräphand och inse att den inte håller mot min HD och instavika. Nu förklarade han aldrig hur han resonerade, men man stöter återkommande på idioter som har världens jättelogiska (i deras lilla hjärna alltså) utläggning om varför de gjorde som de gjorde, men alla som har någorlunda koll inser att de är megaidioter rakt av.

 

Jag är inte bitter. ;)

 

Fast det är rättså skoj när muppar med -27% ROI sitter och kallar en för fisk och idiot. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mupp-kalas på Stars idag. Spelar 8 st (0-1-0). Bl.a. AT vs A9, AQ vs A8 samt jättemuppsyn från 54o när jag pushar med 7xbb och KJ. Det är det här jag menar med muppar som "tänker". Killen sitter säkert och funderar "Hmm, rättså billigt att syna här ju, jag åker inte ut om jag förlorar, hmm" istället för att bara titta på sin skräphand och inse att den inte håller mot min HD och instavika. Nu förklarade han aldrig hur han resonerade, men man stöter återkommande på idioter som har världens jättelogiska (i deras lilla hjärna alltså) utläggning om varför de gjorde som de gjorde, men alla som har någorlunda koll inser att de är megaidioter rakt av.

 

Fast det är rättså skoj när muppar med -27% ROI sitter och kallar en för fisk och idiot.

 

Du sitter väl ändå inte och frågar dom varför dom spelar dåligt, sitter du och utbildar dom hur dom skall spela bättre också??? what the...

 

Du har inget att bevisa för dom här mupparna, det finns ingen poäng med att sitta och analysera händer i chatten eller diskutera spel för dom, ett par av dom inser snabbt att dom kan lära sig en del och förbättrar genom ett par timmars studie snabbt sin ROI, om de tidigare är -25% och går till 0% så har du och rest. vinnare på nivån tappat en hel del...

 

I chatten snackar man socialt, eller för att tilta motståndare (när du är kvar i spelet), här har du inget värde i att lära dom spela "korrekt"... vänligen sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter väl ändå inte och frågar dom varför dom spelar dåligt, sitter du och utbildar dom hur dom skall spela bättre också??? what the...

 

Ett litet "lol" eller "are u well, sir?" när någon har gjort ett muppmove brukar vara tillräckligt för att nämnda mupp ska börja försvara/förklara sitt move.

 

Fast ibland spyr man lite galla också. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten chatt-favorit när det gäller muppar är att verka korkad och säga saker som "jag hade X uts" eller "du drog dött" när detta är helt fel. Besserwissermuppen(-arna) börjar genast förklara hur fel man har och koncentrera sig mer på att övertyga en om att man har fel än på att spela. Funkar ibland och är alltid lika roande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten chatt-favorit när det gäller muppar är att verka korkad och säga saker som "jag hade X uts" eller "du drog dött" när detta är helt fel. Besserwissermuppen(-arna) börjar genast förklara hur fel man har och koncentrera sig mer på att övertyga en om att man har fel än på att spela. Funkar ibland och är alltid lika roande.

 

Det var en underbar tråd här på pf som handlade om nått sånt. Kommer tyvärr inte ihåg vilken det var men den var klart läsbar. Grabben som åkte på beaten blev aningen tiltad :-).

Själv så klonkade jag till det med A9 mot AJ i morse och uttryckte det lite milt som "Fun game. How does it work?". Nästa hand så klämde grabben in degen i SB med Kx och fick svar från BB med AA :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion,

 

Sitter och trixar lite i SNGPT och det är en grej jag inte riktigt kan bestämma mig för. Säg att vi är på bubblan med jämna stackar, dvs 5k var på party. Vilka callingranges använder du som standard på fi på 300/600 resp 400/800? Reads är givetvis viktigt här, men med 8 bord igång samtidigt är det inte alltid fi gjort något särskilt.

 

Egentligen velar jag mellan två ranges jag har i SNGPT (kommentarer välkomna angående dessa):

 

1. 77+, AT+, KQ (standardspelare åt det tightare hållet)

2. 55+, A8+, KJ+ (åt det lösare hållet, någon som man pushat på ett par ggr)

 

Vad tror du/ni om dessa ranges med de givna förutsättningarna? Rimliga?

 

Känns som att man behöver någon standardrange att sätta fis på när man leker med SNGPT, det blir så otroligt mkt pluggande om man ska lära sig push/fold för alla möjliga ranges. Känns lite överdådigt för en nybörjare som mig själv iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågor:

 

:arrow: Spelar du nu på stars? Hur tycker du nivåskillnaderna är? Hur snabbt är cashouten där? Går det att ta ut direkt tills visa?

 

:arrow: Vad betyder resultatredovisningen ?

Resultat juli/augusti: -$346.50

Resultat totalt: $2947.50

Bankrulle: $2507.50

 

Du fick 2000 i början va? Har du då sedan dess plussat 507? Sedan ser jag att du gör vissa uttag.

 

Ett tips kanske är att redovisa hur mycket du gått plus sedan start, hur mycket du tagit ut osv. kanske bara jag som är intresserad av det , men men:) Do it for me:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här har du inget värde i att lära dom spela "korrekt"...

 

Hmm, det finns en väldigt intressant frågeställning här under ytan som jag har klurat på hela helgen :). Men jag börjar med att ställa en klurig (?) fråga:

 

När muppen gör sin syn med 54o så är det $EV- för mig (och för honom). Du menar alltså att den synen egentligen är $EV+ för mig? Vänligen utveckla.

 

 

Jag vet varför det gått så bra för dig. En liten hemlis som jag kanske berättar när jag känner för det.

 

Vad vänligt av dig. :)

 

Spelar du nu på stars?

 

Japp.

 

Hur tycker du nivåskillnaderna är?

 

Inte alls stora faktiskt. Har spelat från $16 till $60 och tycker inte att det är någon jättenämnvärd stegring av motståndarnas skill-nivå.

 

Hur snabbt är cashouten där?

 

Till Neteller går det oftast blixtfort.

 

Går det att ta ut direkt tills visa?

 

Vet ej.

 

Vad betyder resultatredovisningen ?

Resultat juli/augusti: -$346.50

Resultat totalt: $2947.50

Bankrulle: $2507.50

 

Du fick 2000 i början va? Har du då sedan dess plussat 507? Sedan ser jag att du gör vissa uttag.

 

Ett tips kanske är att redovisa hur mycket du gått plus sedan start, hur mycket du tagit ut osv. kanske bara jag som är intresserad av det , men men:) Do it for me:)

 

Resultat totalt = Hur mycket jag plussat sedan start. Om du tar det resultatet minus Bankrulle så får du fram hur mycket jag har tagit ut.

 

Är strukturen på vanliga SNG's på Stars samma som för turbos med enda skillnaden att blindsen ökar långsammare?

 

Japp. Om du skulle få för dig att spela PLT så är det dock totalt antelöst, i övrigt likadant där också.

 

Sitter och trixar lite i SNGPT och det är en grej jag inte riktigt kan bestämma mig för. Säg att vi är på bubblan med jämna stackar, dvs 5k var på party. Vilka callingranges använder du som standard på fi på 300/600 resp 400/800? Reads är givetvis viktigt här, men med 8 bord igång samtidigt är det inte alltid fi gjort något särskilt.

 

Egentligen velar jag mellan två ranges jag har i SNGPT (kommentarer välkomna angående dessa):

 

1. 77+, AT+, KQ (standardspelare åt det tightare hållet)

2. 55+, A8+, KJ+ (åt det lösare hållet, någon som man pushat på ett par ggr)

 

Vad tror du/ni om dessa ranges med de givna förutsättningarna? Rimliga?

 

Känns som att man behöver någon standardrange att sätta fis på när man leker med SNGPT, det blir så otroligt mkt pluggande om man ska lära sig push/fold för alla möjliga ranges. Känns lite överdådigt för en nybörjare som mig själv iallafall.

 

Hmm, jag använder aldrig standardranges, men jag hade valt den lite lösare. Känns dock som att det ska till en rättså vid HD från dig för en korrekt syn med KQ ska komma in i bilden, fast å andra sidan brukar inte fi vara så himla duktig när det gäller sånt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...